Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Kuinkahan paljon kestävämpi 249 on, siis noin vaikka jalkapaunoissa? Entä mitä tuo 6-rattainen planeetta meinaa? Sinänsä vaihtokelpoisuus on hyvä tieto, kun olisi meiniki tehdä tommonen swappi joko suoraan tai sitten puretulla lootalla, miten vain sattuu sopimaan. Sähköthän taisi käydä ihan suoraan?
|
Meinaa että planeettapyöriä ulkokehällä on kuusi kappaletta 242:n kolmen kappaleen sijaan. Ei muuta eroa. Vakiona Jeepin 231:ssä myös 3- rattainen planeetta, upgradena löytyy 6- rattainen ja tarvittaessa leveämpi ketju. En muista olikohan nyt niin että 249:ssä on 1.25" ketju etuvedolle, kun 231 ja 242 on 1" ketjulla. Saatta olla muistan väärin kyllä noi ratasmäärät & ketjun leveydet.
Sähköt menee muuten suoraan, paitsi VIC:in takaa pitää irrottaa mustat johdot ja liittää punaiset (vai oliko toisinpäin?), että nelivedon moodien näytöt pelittää VIC:issä oikein.
Lainaus:
Toisaalta voisi päästä helpommalla, jos ei tekisi mitään. Maastossa pärjää hyvin 249:n pikkupuolella ja kadulla vastaavasti isolla. 242:n erilaiset (veto-/ ja hinaus)ominaisuudet puolestaan sitten ei ehkä kuitenkaan ole niin tarpeellisia. No, takavedolla voisi gummi sutia paremmin kuin XJ:n heppoisemmalla koneella.
|
Itse välillä kyllä kaipaisin kiinteätä nopeaa nelivetoa, varsinkin liukkaalla kelillä painavan kärryn kanssa pyöritellessä sille olisi joskus tarvetta, samoin pahimmissa lumikeleissä viskoneliveto tahtoo olla vähän liian liukas. Normiajossa tuo visko on kyllä ihan perhanan hyvä, takavetoa taasen joskus kaipaisi. Toisaalta nyt kun on ilman etukardaania ajanut niin aika liukasta on meno noilla väännöillä ihan vain sadekelillä.. ja mulla ei edes se ykkönen toimi
242:n avointa nelivetoa en ole jäänyt kaipaamaan, viskonelivetoon verrattuna sillä ei tee hevonv*ttuakaan liukkaalla, kun joko vain etu- tai takapää vetää silloin kun tarttisi oikeaa nelivetoa. Kiinteä taas on turhan puskevaa sorttia jos on lunta/ jäätä tiellä, mutta ei kuitenkaan niin paljon että akselit alkaa harata hangessa..