Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2012, 09:17
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Paikallinen korjaamo sai hieman jo paikannettua vikaa.
Auto kuuleemma käy normaalisti kun vaan avain on startti asennossa.
Startti ei kuitenkaan pyöritä konetta.
Eli joko virtalukon pohjassa,releessä tai boksissa vika.
Toivottavasti joku rele

Maksoin nimittäin kyseiseen korjaamoon perjantaina 680€ laskun,ei huvittas mitää uutta mätkyä ottaa.

Laskusta oli kylläkin osia 455€:n edestä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2012, 10:48
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
Paikallinen korjaamo sai hieman jo paikannettua vikaa.
Auto kuuleemma käy normaalisti kun vaan avain on startti asennossa.
Startti ei kuitenkaan pyöritä konetta.
Eli joko virtalukon pohjassa,releessä tai boksissa vika.
Toivottavasti joku rele

Maksoin nimittäin kyseiseen korjaamoon perjantaina 680€ laskun,ei huvittas mitää uutta mätkyä ottaa.

Laskusta oli kylläkin osia 455€:n edestä.

jaa sä olet saanut ostaa oman auton korjaamolta

virtalukon pohja vois olla hyvä vaihtoehto eikä kallis kokeillakkaan ihan... toki se kannattaa ensin mitata mittarilla


STANDARD MOTOR PRODUCTS Part # US105T T-Series w/ Tilt Wheel € 4.13


ton näkönen osa rattipylvään putken päällä siellä kojelaudan alla...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2012, 12:23
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Xj:n käynti, tai oikeastaan käynnistys ongelmaa olis tuossa omassakin.

Eli vm. -00, 2.5 td on kyseessä ja ongelma on että Jeeppi ei meinaa käynnistyä. Muutamassa päivässä auto vajosi katatoniseen tilaansa, eli pe, la aamuina jouduin hehkuttamaan useampaan kertaan ennen kuin sain käyntiin, Su aamuna meni jo useampia minuutteja startaillessa, ja lopulta Ma aamuna ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Lämpöisenä Jeeppi käynnistyy moitteetta, käy ja kukkuu. Tämä siis viime viikolla.
Autoa tallille siirtäessä kokeiltiin käyntiin ja lopulta kun akku alkoi jo antamaan hyytymisen merkkejä, korahti Jeeppi tulille, kävi kuin vanha Taavetti hetken, eli kaiketi lähti vajailla käyntiin, tasaantui sitten ja ajoin tallille.

Hehku vika siis tuli mieleen ja mittailtiin virran kulkua hehkuissa ja tulpanjohdoista, virta kulki, mutta epäiltiin hehkujen vaajaa toimintoa, joten eilen vaihdoin uudet hehkut. Auto oli siis kerennyt seisomaan useampia päiviä. Uusien hehkujen jälkeen lähti vasta kolmannella starttaus yrityksellä käyntiin, ei liiemmin savutellut ja kävi hyvin. Käynnistelin vielä perä jälkeen muutaman kerran ja lähti hyvin käyntiin. Sitten auto seisoi sammuksissa n.10min ja ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin. Meinasin nyt seuraavaksi vaihtaa polttoaine suodattimen (ei ole vaihdettu pariin vuoteen), josko vika olisi polttoaineen saannissa.

Hieman kummallinen häiriö kuitenkin, olisiko kellään ideoita?
Koitin täältäkin etsiskellä aiheesta threadia, mutta vähänlaisesti tuosta 2.5 td:stä juttua, veikkaan että se tulee kylläkin muuttuman tämän oman Jeeppini myötä

-B-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2012, 13:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Xj:n käynti, tai oikeastaan käynnistys ongelmaa olis tuossa omassakin.

Eli vm. -00, 2.5 td on kyseessä ja ongelma on että Jeeppi ei meinaa käynnistyä. Muutamassa päivässä auto vajosi katatoniseen tilaansa, eli pe, la aamuina jouduin hehkuttamaan useampaan kertaan ennen kuin sain käyntiin, Su aamuna meni jo useampia minuutteja startaillessa, ja lopulta Ma aamuna ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Lämpöisenä Jeeppi käynnistyy moitteetta, käy ja kukkuu. Tämä siis viime viikolla.
Autoa tallille siirtäessä kokeiltiin käyntiin ja lopulta kun akku alkoi jo antamaan hyytymisen merkkejä, korahti Jeeppi tulille, kävi kuin vanha Taavetti hetken, eli kaiketi lähti vajailla käyntiin, tasaantui sitten ja ajoin tallille.

Hehku vika siis tuli mieleen ja mittailtiin virran kulkua hehkuissa ja tulpanjohdoista, virta kulki, mutta epäiltiin hehkujen vaajaa toimintoa, joten eilen vaihdoin uudet hehkut. Auto oli siis kerennyt seisomaan useampia päiviä. Uusien hehkujen jälkeen lähti vasta kolmannella starttaus yrityksellä käyntiin, ei liiemmin savutellut ja kävi hyvin. Käynnistelin vielä perä jälkeen muutaman kerran ja lähti hyvin käyntiin. Sitten auto seisoi sammuksissa n.10min ja ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin. Meinasin nyt seuraavaksi vaihtaa polttoaine suodattimen (ei ole vaihdettu pariin vuoteen), josko vika olisi polttoaineen saannissa.

Hieman kummallinen häiriö kuitenkin, olisiko kellään ideoita?
Koitin täältäkin etsiskellä aiheesta threadia, mutta vähänlaisesti tuosta 2.5 td:stä juttua, veikkaan että se tulee kylläkin muuttuman tämän oman Jeeppini myötä

-B-
pitkä sahaus, käy vajailla, savuttaa...en tiedä millanen sopansyöttö noissa koneissa on mutta epäilisin ilmavuotoa, sitä vois kokeilla kylmänä löysätä suuttimelta pukia ja kattoa kuinka sylkee ainetta startatessa, pitäis heti iskeä soppaa maailmaan, jos ei niin luultavasti pääsee seistessään hukkaaman sopat...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.10.2012, 10:13
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Tässä sairaslomalla oleskellessa on tullut luettua foorumilta sitä sun tätä jeep:stä,viimeset kaks päivää majoittunu täällä

Lukasinkin jostain mitä kannattaa laittaa perää jos kitka ei meinaa pitää,en vaan muista huonostikkaan mitä sinne piti laittaa enkä jaksaisi etsiä tietoa uudestaan kun siihen saattaa mennä seuraavat kaksi päivää.

Sitten jos vielä sais noita teknisiä tietoja autostani niin ei tartteis aina miettiä mikä koskettaa ja mikä ei.

Eli auto on 1992 jeep cherokee 4.0 autom.
Mikä laatikko,perät ja onko kyseessä HO-kone? (HO?)

Sitten noista lämmöistä olikin asiaa aika lailla mutta en saanut päähäni miten on niin suuret erot kuin jollain lämmöt on 80-90 astetta ja jollain se melkein 100 astetta.
Itse kuulun tähän melkein 100 astetta luokkaan,molemmat flektit huutaa eikä lämmöt kyllä laske yhtään vaikka miten laittas kuumaa puhaltamaan.

Noh,ei kait sillä niin väliä ole kunhan ei keitä

Voisko joku vielä laittaa muutaman kuvan pohjan panssaroinnista niin ei tartteis omasta päästä ruveta väsäämään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.10.2012, 11:30
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
Tässä sairaslomalla oleskellessa on tullut luettua foorumilta sitä sun tätä jeep:stä,viimeset kaks päivää majoittunu täällä

Lukasinkin jostain mitä kannattaa laittaa perää jos kitka ei meinaa pitää,en vaan muista huonostikkaan mitä sinne piti laittaa enkä jaksaisi etsiä tietoa uudestaan kun siihen saattaa mennä seuraavat kaksi päivää.

Sitten jos vielä sais noita teknisiä tietoja autostani niin ei tartteis aina miettiä mikä koskettaa ja mikä ei.

Eli auto on 1992 jeep cherokee 4.0 autom.
Mikä laatikko,perät ja onko kyseessä HO-kone? (HO?)

Sitten noista lämmöistä olikin asiaa aika lailla mutta en saanut päähäni miten on niin suuret erot kuin jollain lämmöt on 80-90 astetta ja jollain se melkein 100 astetta.
Itse kuulun tähän melkein 100 astetta luokkaan,molemmat flektit huutaa eikä lämmöt kyllä laske yhtään vaikka miten laittas kuumaa puhaltamaan.

Noh,ei kait sillä niin väliä ole kunhan ei keitä

Voisko joku vielä laittaa muutaman kuvan pohjan panssaroinnista niin ei tartteis omasta päästä ruveta väsäämään.
kaikkihan ne asiat täsäs ketjussa lukee mutta laiskanläksynä sitten tästä vähän...

helpoin ensin, ei kitkaa tavallaan saa paremmin pitämään millään öljyllä, lisäaineella sen vaan saa toimimaan oikein ilman nyppimistä ja pidennetään sen ikää n.99% http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html

etuakseli on dana 30

ja laatikko aw4, aisin warnerin tekele, sama kun esim vanhoissa tojotan suprissa ja ja ja....

91 tuli H.O koneet, helpoin tapa tunnistaa lienee (heti peräluukun high output tekstin jälkeen ) katsoa netista kuvat renix ja H.O konehuoneista ja katsella kummanko näköinen motti siellä majailee niissä on aika paljon eroja, samoin runkonumeron 10 merkki paljastaa sen oikean valmistusvuoden 92 kun siis on jo h.o koneella.

jakolaatikko, joss kepissä on 2h 4h n ja 4l niin np 231 jakolaatikko, jos taasen löytyy 2h 4 part time, 4 full time, n ja 4 low niin sulla on tasauspyörästöllä (ja kytkettävällä jatkuvalla nelivedolla) oleva np 242 jakolaatikko

taka-akseli dana35, voi olla toki myös chrysler 8.25", d44 saattaa olla sitä kanan hammas tasoa...noita on sekä kitkalukolla että ilman...

pohjapanssarista ei ole laittaa kuvaa muuta omasta tehdastekoisesta...

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.10.2012, 13:18
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

löytyy 2h 4 part time, 4 full time, n ja 4 low.
Onkos tuossa np 242 jakolaatikossa jotain hyviä/huonoja ominaisuuksia?
Entäs etu- ja takaperän hyvät huonot ominaisuudet?
Onkos tuossa keulassa jonkin sortin lukkoa,ei nimittäin ainakaan miula toimi niinkuin ei toimi aina takanakaan.

Kannattasko purkasta vai suoraan vaan lisäaineet sekaan?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 13:02 (GMT +2).