Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2012, 21:00
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jp Näytä viesti
Tosiaan ei jaksais useaan kertaa tuota kytkintä vaihdella, ei se niin hauskaa touhua ole, joten juuri tälläistä vinkkiä kaipasinkin, erittäin ISO kiitos Samppa79.

Ihan mielenkiinnosta kerrohan vielä tarkempi kokoonpano millä toi ei toiminut, ymmärsinkö oikein 3vz-e vauhtipyörä>3vz-e kytkinlevy>2l-t asetelma> mikä painelaakeri ?

Edit: Vilkasin tuota painelaakeri, niin taitaskin olla noissa täysin sama painelaakeri, joten ei tuokaan oikein selitä toimimattomuutta.

Lueskelin uudelleen ja pikku tarkennus omaan kommenttiin. Eli minulla oli runneri 2lt-2 koneella ja siihen oli tarkoitus laittaa LJ:n 2lt kytkinasetelma runnerin omalla levyllä ja painelaakerilla. Nämä ei käynyt ristiin vaikka ne pöydällä mitattuna näytti olevan samanlaiset. Onkohan tuo 3vz-e kytkin nyt sama kuin 2.4 diesel runnerin jossa koneena tuo 2lt-2?

edit:
Näyttäisi oleva kaikki runnerin kytkimet eri numerolla. Omasta kokomuksesta voisin kuitenkin vinkata että ei kannata kokeilla.


Viimeksi muokannut Samppa79 : 08.04.2012 21:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2012, 21:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Miksi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Lueskelin uudelleen ja pikku tarkennus omaan kommenttiin. Eli minulla oli runneri 2lt-2 koneella ja siihen oli tarkoitus laittaa LJ:n 2lt kytkinasetelma runnerin omalla levyllä ja painelaakerilla. Nämä ei käynyt ristiin vaikka ne pöydällä mitattuna näytti olevan samanlaiset. Onkohan tuo 3vz-e kytkin nyt sama kuin 2.4 diesel runnerin jossa koneena tuo 2lt-2?

edit:
Näyttäisi oleva kaikki runnerin kytkimet eri numerolla. Omasta kokomuksesta voisin kuitenkin vinkata että ei kannata kokeilla.
Näissä tapauksissa saman halkaisijaiset kytkimet käyvät ristiin eikö? 2LT2 kytkin ei käy vanhempaan 2LT kun on eri halkaisija? Vai miksi ei käyny? Alunperin on varmaan eri numerolla mut arvike kytkimet on varmaan pitkälti samoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2012, 07:46
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Näissä tapauksissa saman halkaisijaiset kytkimet käyvät ristiin eikö? 2LT2 kytkin ei käy vanhempaan 2LT kun on eri halkaisija? Vai miksi ei käyny? Alunperin on varmaan eri numerolla mut arvike kytkimet on varmaan pitkälti samoja.
Asetelmat ja levyt oli tönarillä mitattuna ihan samankokoiset. Eroja en huomannut. Runnerista irtiotettu "motonetin" asetelma oli löysä joten ajattelin että olisin laittanut hyllyssä olleen, samalla halkaisijalla olevan, vanhemman lj:n asetelman, sekä runnerissa jo olleen levyn paikoilleen. Asetelma meni paikoilleen ihan entisiin reikiin. Ainut ongelma oli se että ei irrottanut. Kytkimen työsylinterin varteen jos olisi hitsannut n 4mm jatkoa niin olisi toiminut.
Itse en oikein ymmärtänyt mikä tuossa paketissa oli niin erilaista. Hermothan siinä meni ja silloin tuntui parhaalta ratkaisulta purkaa koko komeus ja laitella siihen kuuluvat osat paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2012, 15:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ristisiitos..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Asetelmat ja levyt oli tönarillä mitattuna ihan samankokoiset. Eroja en huomannut. Runnerista irtiotettu "motonetin" asetelma oli löysä joten ajattelin että olisin laittanut hyllyssä olleen, samalla halkaisijalla olevan, vanhemman lj:n asetelman, sekä runnerissa jo olleen levyn paikoilleen. Asetelma meni paikoilleen ihan entisiin reikiin. Ainut ongelma oli se että ei irrottanut. Kytkimen työsylinterin varteen jos olisi hitsannut n 4mm jatkoa niin olisi toiminut.
Itse en oikein ymmärtänyt mikä tuossa paketissa oli niin erilaista. Hermothan siinä meni ja silloin tuntui parhaalta ratkaisulta purkaa koko komeus ja laitella siihen kuuluvat osat paikoilleen.
Tai oliskohan ollu 6mm se tarvittava jatko? Sen verran nimittäin on eroa painelaakereiden korkeudella,kun erään tiedon mukaan 220 ja 236mm kytkimiin on saanu vain kahta painelaakeria. Niiden erot on ainoastaa eri korkeus,ja se ero on 6mm. Haen tässä nyt vaan tukea "tutkimukselleni" jonka mukaan kaikki 220mm kytkimet käy ristiin samankokoisten kanssa,ainoan ratkaisevan eron ollessa painelaakereissa. Joissain celicoissa oli myös 220 kytkintä,yleisempi oli kai 240 levy. Suunnitelmissa josko soveltais jonku ralli celican levyä/paine asetelmaa seuraavaan rojektiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.04.2012, 21:51
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Olen yrittänyt muistella kuinka homma meni ja en muistaakseni vaihtanut painelaakeria. Eli asetelma oli vanhemman LJ:n (2lt), levy oli diesel runnerin (2lt-2) ja painelaakeri oli runnerista 8(2lt-2). Runnerissa olleet osat toimivat varmasti, ainoastaan asetelma tuli hyylystä "uutta". Tämä paketti ei toiminut. Siitä on kyllä aikaa jo 5 vuotta niin ei voi muistaa ihan tarkalleen... Jos joku ratkoo robleeman, niin lopputulos kiinnostaa minuakin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2012, 08:57
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

Noin äkkiseltään ajateltuna jos nuo paineasetelmat ovat 2L-TE ja 3VZ-E koneissa fyysisesti samat, mutta eri varaosanumeroilla, joten vahva veikkaus on että ero on puristus voimassa. Huomioon ottaen koneiden speksit 3VZ-E 150HP@4800/180lbs@3600 ja 2L-TE 97HP@3800/177lbs@2400, kummassako teidän mielestä pitäisi olla enemmän puristusvoimaa huomioon ottaen koneiden eri luonteet?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2012, 19:20
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Tuliko tähän hommeliin selvyyttä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2012, 21:40
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

Tarkennuksena omasta puolestani, eli vertailtavat kytkinpaketit ovat tosiaan -91 3VZ-E vakio paketti ja sitten -93 LJ73 perästä 2L-TE vakio kytkinpaketti, samat vertailut mittaukset ovat vauhtipyörien puolesta -93 LJ ja -92 4Runner, kummatkin 236mm levyllä. Tietääkseni 3VZ-E perästä (mutu tuntuma) ei pitäisi löytyä 220mm levyä, 22R vois olla jota myös vanhemmista 4Runnerista löytyy.

eli siis Samppa79 kysymykseen ovatko samat, niin tämä oli juuri se minun alkuperäinen kysymys johon tämä viestiketju vastannee, että paineasetelma näyttäysi olevan prikulleen sama, jousikuorma epäselvä, mutta levyt ovat erinlaiset tosin ei kuitenkaan poissulkien sitä etteikö voisin käyttää ristiin.

Tässä tapauksessa en pysty ymppäämään koneen omaa vauhtista/kytkintä pakettia, mutta 3VZ-E osuneen lähimmäksi ja kun kerta kyseisen koneen vauhtis löytyy jo. Mutta luulen että tarvisi olla vakiota pitävämpi kun orkkis koneessa on jonkin verta isompi halkaisijan kytkin, ja lienee syystäkin..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvo b200 & zf4hp22 & lt230 pohdiskelua aslakki Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2011 19:08
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Pohdiskelua offiauton pakoputkien sijoittelusta veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 26 17.12.2008 23:07
Vinssiin kitkalukko, pohdiskelua... Repro Tekniikka & Jutustelu 4 27.08.2007 15:39
Teknistä, lähes filosofista pohdiskelua -P- Tekniikka & Jutustelu 13 14.10.2006 06:16


Sivu luotu: 10:39 (GMT +2).