![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lueskelin uudelleen ja pikku tarkennus omaan kommenttiin. Eli minulla oli runneri 2lt-2 koneella ja siihen oli tarkoitus laittaa LJ:n 2lt kytkinasetelma runnerin omalla levyllä ja painelaakerilla. Nämä ei käynyt ristiin vaikka ne pöydällä mitattuna näytti olevan samanlaiset. Onkohan tuo 3vz-e kytkin nyt sama kuin 2.4 diesel runnerin jossa koneena tuo 2lt-2? edit: Näyttäisi oleva kaikki runnerin kytkimet eri numerolla. Omasta kokomuksesta voisin kuitenkin vinkata että ei kannata kokeilla.
Viimeksi muokannut Samppa79 : 08.04.2012 21:11 |
|
|||
|
|||
![]() Miksi?Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse en oikein ymmärtänyt mikä tuossa paketissa oli niin erilaista. Hermothan siinä meni ja silloin tuntui parhaalta ratkaisulta purkaa koko komeus ja laitella siihen kuuluvat osat paikoilleen. |
|
|||
|
|||
![]() Ristisiitos..Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Olen yrittänyt muistella kuinka homma meni ja en muistaakseni vaihtanut painelaakeria. Eli asetelma oli vanhemman LJ:n (2lt), levy oli diesel runnerin (2lt-2) ja painelaakeri oli runnerista 8(2lt-2). Runnerissa olleet osat toimivat varmasti, ainoastaan asetelma tuli hyylystä "uutta". Tämä paketti ei toiminut. Siitä on kyllä aikaa jo 5 vuotta niin ei voi muistaa ihan tarkalleen... Jos joku ratkoo robleeman, niin lopputulos kiinnostaa minuakin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Noin äkkiseltään ajateltuna jos nuo paineasetelmat ovat 2L-TE ja 3VZ-E koneissa fyysisesti samat, mutta eri varaosanumeroilla, joten vahva veikkaus on että ero on puristus voimassa. Huomioon ottaen koneiden speksit 3VZ-E 150HP@4800/180lbs@3600 ja 2L-TE 97HP@3800/177lbs@2400, kummassako teidän mielestä pitäisi olla enemmän puristusvoimaa huomioon ottaen koneiden eri luonteet?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuliko tähän hommeliin selvyyttä?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennuksena omasta puolestani, eli vertailtavat kytkinpaketit ovat tosiaan -91 3VZ-E vakio paketti ja sitten -93 LJ73 perästä 2L-TE vakio kytkinpaketti, samat vertailut mittaukset ovat vauhtipyörien puolesta -93 LJ ja -92 4Runner, kummatkin 236mm levyllä. Tietääkseni 3VZ-E perästä (mutu tuntuma) ei pitäisi löytyä 220mm levyä, 22R vois olla jota myös vanhemmista 4Runnerista löytyy.
eli siis Samppa79 kysymykseen ovatko samat, niin tämä oli juuri se minun alkuperäinen kysymys johon tämä viestiketju vastannee, että paineasetelma näyttäysi olevan prikulleen sama, jousikuorma epäselvä, mutta levyt ovat erinlaiset tosin ei kuitenkaan poissulkien sitä etteikö voisin käyttää ristiin. Tässä tapauksessa en pysty ymppäämään koneen omaa vauhtista/kytkintä pakettia, mutta 3VZ-E osuneen lähimmäksi ja kun kerta kyseisen koneen vauhtis löytyy jo. Mutta luulen että tarvisi olla vakiota pitävämpi kun orkkis koneessa on jonkin verta isompi halkaisijan kytkin, ja lienee syystäkin.. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo b200 & zf4hp22 & lt230 pohdiskelua | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2011 19:08 |
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.06.2011 13:53 |
Pohdiskelua offiauton pakoputkien sijoittelusta | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 17.12.2008 23:07 |
Vinssiin kitkalukko, pohdiskelua... | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.08.2007 15:39 |
Teknistä, lähes filosofista pohdiskelua | -P- | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 14.10.2006 06:16 |