Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2011, 12:45
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Se kumi noin vaihdelaatikon keskikohdalla (jakolaatikon etupuolella) joka on poikittaispalkin päällä? Itselläni tuo kumi on kiinteästi siinä ilmeisesti liimalla tms. kiinni. Voin napsasta kuvan jos tuota tarkoitat.
Tai itse asiassa tuossa on kumit itse poikittaispalkissa ja laatikon pohjassa olevassa "hahlossa".
Joo tämä kumi se on mitä tuossa ylempänä ensimmäisen kirjoitit, se kumi on yhteensä 4 pultilla kiinni, laatikossa 2 ja poikki tangossa 2 pultilla. Ota kuva jos kehtaat ja kerro kummalta puolelta, eli kuskin vai vänkärinpuolelta otettu niin ei tarvitse arvailla. Itsellä se kumi ei ainakaan ole suora vaan se on tietyssä kulmassa. Ota vielä vaikka kuvat kummaltakin puolelta sitä palkkia missä kumi on, ku ne raudat jotka kumissa on niin ovat erilaisia toiselta puolelta niin sen näkee jo siitäkin kumminko päin se tulee olla..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2011, 12:53
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Joo tämä kumi se on mitä tuossa ylempänä ensimmäisen kirjoitit, se kumi on yhteensä 4 pultilla kiinni, laatikossa 2 ja poikki tangossa 2 pultilla. Ota kuva jos kehtaat ja kerro kummalta puolelta, eli kuskin vai vänkärinpuolelta otettu niin ei tarvitse arvailla. Itsellä se kumi ei ainakaan ole suora vaan se on tietyssä kulmassa. Ota vielä vaikka kuvat kummaltakin puolelta sitä palkkia missä kumi on, ku ne raudat jotka kumissa on niin ovat erilaisia toiselta puolelta niin sen näkee jo siitäkin kumminko päin se tulee olla..
Okei. Minäpäs yritän muistaa napsasta kuvat. Illalla varmaan saan postailtua tänne.
Palkki on tosin itselläkin irrallaan, en ole varma käykö se kumminkin päin siihen, mutta onneksi kannot ja kivet ovat tehneet tehtävänsä ja vääntäneet sen niin että näkee kumpi on etupuoli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2011, 18:21
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

No nyt on laatikko lattialla.
En keksinyt keinoa saada vääntösauvoja pois booreiltaan. Eivät lähteneet takapäästä paukuttamalla lekalla palkkiin jossa vääntösauvat ovat kiinni. Etupään pultteja en käyttänyt auki kun ei äly riittänyt että laukeaako alatukivarsi jos irroitan sauvat sieltä päästä. pullotunkilla pohjan ja palkin välissä tunkkaamalla saatiin laatikolle tarpeeksi tilaa peruuttaa.
Sitten venkslaamista edes takaisin ja varmistus että laatikko ei tipahda pukin ja liinan avulla. Liina vaihdekeppien reiästä hyttiin ja löysälle niin näkee milloin laatikko tulee alas päin ja voi vaihtaa tunkin paikkaa.
Tamgearsilta oli rattaat loppu ja eivät tiedä millon saavat lisää. Laatikon metsästyksene siis. Vai löytyskö ulkomailta ebaystä tai muualta koneistettuja rattaita jotka olisivat vahvempia? Kohtuu hintaan tietysti. (100-200)
Miten tuo vääntöjousien etupäästä irroittaminen onnistuu että saadaan poikkipalkki myös haitalta uuden laatikon asennuksen aikana?

Sori unohtu ottaa kuvia siitä vaihdelaatikon palkista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2011, 18:32
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
No nyt on laatikko lattialla.
En keksinyt keinoa saada vääntösauvoja pois booreiltaan. Eivät lähteneet takapäästä paukuttamalla lekalla palkkiin jossa vääntösauvat ovat kiinni. Etupään pultteja en käyttänyt auki kun ei äly riittänyt että laukeaako alatukivarsi jos irroitan sauvat sieltä päästä. pullotunkilla pohjan ja palkin välissä tunkkaamalla saatiin laatikolle tarpeeksi tilaa peruuttaa.
Sitten venkslaamista edes takaisin ja varmistus että laatikko ei tipahda pukin ja liinan avulla. Liina vaihdekeppien reiästä hyttiin ja löysälle niin näkee milloin laatikko tulee alas päin ja voi vaihtaa tunkin paikkaa.
Tamgearsilta oli rattaat loppu ja eivät tiedä millon saavat lisää. Laatikon metsästyksene siis. Vai löytyskö ulkomailta ebaystä tai muualta koneistettuja rattaita jotka olisivat vahvempia? Kohtuu hintaan tietysti. (100-200)
Miten tuo vääntöjousien etupäästä irroittaminen onnistuu että saadaan poikkipalkki myös haitalta uuden laatikon asennuksen aikana?

Sori unohtu ottaa kuvia siitä vaihdelaatikon palkista.
tästä on kyllä aikasemminkin ollut juttua mutta muistin virkistämiseksi siellä takapäässä on lukkorikat vääntösauvoissa aivan siinä palkin juuressa,että ne ensin irti ja sitten lekaa ja keulapäässä on pelkästään booreilla jotta täytyisi lähteä pieksämällä/kiroilemalla niistä 3 pultista ei tarvi välittää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2011, 12:16
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
No nyt on laatikko lattialla.
En keksinyt keinoa saada vääntösauvoja pois booreiltaan. Eivät lähteneet takapäästä paukuttamalla lekalla palkkiin jossa vääntösauvat ovat kiinni. Etupään pultteja en käyttänyt auki kun ei äly riittänyt että laukeaako alatukivarsi jos irroitan sauvat sieltä päästä. pullotunkilla pohjan ja palkin välissä tunkkaamalla saatiin laatikolle tarpeeksi tilaa peruuttaa.
Sitten venkslaamista edes takaisin ja varmistus että laatikko ei tipahda pukin ja liinan avulla. Liina vaihdekeppien reiästä hyttiin ja löysälle niin näkee milloin laatikko tulee alas päin ja voi vaihtaa tunkin paikkaa.
Tamgearsilta oli rattaat loppu ja eivät tiedä millon saavat lisää. Laatikon metsästyksene siis. Vai löytyskö ulkomailta ebaystä tai muualta koneistettuja rattaita jotka olisivat vahvempia? Kohtuu hintaan tietysti. (100-200)
Miten tuo vääntöjousien etupäästä irroittaminen onnistuu että saadaan poikkipalkki myös haitalta uuden laatikon asennuksen aikana?

Sori unohtu ottaa kuvia siitä vaihdelaatikon palkista.
Juu ei se mitään, koitaha ensi kerralla muistaa ottaa kun menet sepihtemään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 20:39 (GMT +2).