Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2011, 19:04
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2011, 20:55
Jacob Jacob ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: kainuu
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
Itsekkin miettiny tota lavan lyhentämistä..Jos vaa jollakulla ois faktaa asiasta nii voisi kertoilla. Onkoha siinä joku tietty pituus mikä pitää täyttyä lain mukaan? Ois tatsuniki järkevämmän näköne ku lähtis ylitykset poies
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2011, 21:37
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Oliko siinä joku 3 neliön tila mikä lavalla piti olla että sen saa vielä pakettiautoksi rekisteröityä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2011, 22:16
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Miten ootte vaihelaatikkoa irroittaessa saaneet vaihelaatikon irroitettua kytkinakselilta? Ei mahdu pakittamaan laatikkoa taakse päin kun vääntösauvajousten tukipalkki (poikittainen auton rungossa) ottaa vastaan. Irroitettiin palkki ja löysättiin jousia mutta ei mahdu vieläkään. Seuraavaksi varmaan täytyy jouset irroittaa palkista, vai onko muuta keinoa saada laatikon etupäätä laskettua jotta saataisiin takapääkin pois paikaltaan siirtämällä laatikkoa eteen päin kun etupää on laskettu alas?
Ootteko muuten vaihekeppejä irroittaneet laatikon irroituksen yhdeydessä? Käytössä on tasalattialla oleva talli ja auto on etupäältään nostettu noin 30cm ylös päin maasta pukkien päälle, liekkö mahtuvat tulemaan? Ihmettelin vaan keppien kiinnitystä kun en löytänyt lukitusrenkaita tms. mistään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 23:23
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Miten ootte vaihelaatikkoa irroittaessa saaneet vaihelaatikon irroitettua kytkinakselilta? Ei mahdu pakittamaan laatikkoa taakse päin kun vääntösauvajousten tukipalkki (poikittainen auton rungossa) ottaa vastaan. Irroitettiin palkki ja löysättiin jousia mutta ei mahdu vieläkään. Seuraavaksi varmaan täytyy jouset irroittaa palkista, vai onko muuta keinoa saada laatikon etupäätä laskettua jotta saataisiin takapääkin pois paikaltaan siirtämällä laatikkoa eteen päin kun etupää on laskettu alas?
Ootteko muuten vaihekeppejä irroittaneet laatikon irroituksen yhdeydessä? Käytössä on tasalattialla oleva talli ja auto on etupäältään nostettu noin 30cm ylös päin maasta pukkien päälle, liekkö mahtuvat tulemaan? Ihmettelin vaan keppien kiinnitystä kun en löytänyt lukitusrenkaita tms. mistään.

kaivele ne kepit irti ja sitten löysäät moottorin kiinnikkeitä ja kampeat moottoria keulasta ylöspäin jos ei itse omalla painolla kallistu.. niin silloin sen laatikon hännän pitäisi laskeutua alemmas jolloin laatikon pitäisi tulla helposti pois...
ja tosiaan se palkki pitää löysätä ja oliko että niitä vääntösauvoja piti siirtää sivuun,irtoo helpommin sieltä etupäästä ne sauvat...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2011, 10:50
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kaivele ne kepit irti ja sitten löysäät moottorin kiinnikkeitä ja kampeat moottoria keulasta ylöspäin jos ei itse omalla painolla kallistu.. niin silloin sen laatikon hännän pitäisi laskeutua alemmas jolloin laatikon pitäisi tulla helposti pois...
ja tosiaan se palkki pitää löysätä ja oliko että niitä vääntösauvoja piti siirtää sivuun,irtoo helpommin sieltä etupäästä ne sauvat...
Jep kiitoksia neuvosta.
Jostain aikaisemmista ketjuista luin että jotkut on tuon laatikon tuolta välistä taiteilleet pois irroittamatta vääntösauvoja ollenkaan. Mutta onhan tuossa varmaan melko kampeaminen pois jos meinaa niin saada. Nimim. pari tuntia tuli taisteltua tuloksetta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2011, 11:05
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Jep kiitoksia neuvosta.
Jostain aikaisemmista ketjuista luin että jotkut on tuon laatikon tuolta välistä taiteilleet pois irroittamatta vääntösauvoja ollenkaan. Mutta onhan tuossa varmaan melko kampeaminen pois jos meinaa niin saada. Nimim. pari tuntia tuli taisteltua tuloksetta.
Moottori kun ei ollu paikallaan niin lähti laatikko suht helposti konehuoneen kautta pois Cedricciin passas kingin asetelmakin ja kytkinlevy, se on se exedyn vai mikä se nyt olikaan kuitenkin se pitävämpi asetelma josta tuolla aikaisemminkin on mainittu. Kävi vaan aika huono tuuri, asetelmasta katkesi yksi käpälä, en tiedä onko järin suurta vaikutusta, varmaan liikkeelle lähdössä korkeintaan saattaa ravistaa??

Pitää katsoa jaksaisiko tänään jo moottoria vähän kokeilla mitenkä se menisi paikalleen.

Muistaako kukaan, että mitenkä päin tuli tämä tukikumi joka on sen poikkitangon ja vaihdelaatikon välissä? Että tavallaan tuliko se niin päin, että vaihdelaatikko olisi hieman nousussa konehuoneeseen päin? Jotenkin se tuntui että järkevin se on niin päin laittaa kun en muistanut yhtään kumminko päin se sinne tuli?

Viimeksi muokannut JonzQ : 06.12.2011 11:13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2011, 23:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Oliko siinä joku 3 neliön tila mikä lavalla piti olla että sen saa vielä pakettiautoksi rekisteröityä.

tuommosta settiä löyty...


Eli pituus 1,75m TAI vähintään 2,25neliömetriä. Esim. jos lavan leveys 1,60m lavan pituudeksi riittää 1,41m

(2,25m² / 1,60m = 1,41m)

Ajattelin kun kerran tämä haulla löytyi, niin olis ajan mukaista tietoa.


Jossain oli maininta siitä lavan pituusmitasta suhteessa korkeuteen eli kuinka korkea lavan tulee olla että pituus mitta täyttyy.

Joissain tehdastekoisissa on etuseinä viistetty taaksepäin että saa tilaa ohjaamoon ja silti pysyy pituus lavalla.
Taitaa olla tulkintakohtainen eli mielivaltainen lopputulos konttorilta kysyttäessä.

ja oliko se nyt niin että ennen se oli 1,85m ja nykyään 1,70m tai 1,75m se lavan minimi pituus... kaippa tuo pitää käydä konttorilta kysymässä ja leikellä vasta sitten.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2011, 22:48
piesuli piesuli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Hämeenkoski
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
kyselin tuota viimeviikolla katsurilta ei oikeen osannut sanoa muutakun että riippuen vuiosimallista niin pituus on eri. Sen se osas ihme kyllä kertoa ilman oppaitaan että lavan neliöt pitää ylittää/olla lain vaatima neliömäärä että pysyy pakuna. Kyseisen konttorin piti laittaa sähköpostilla ohjeet mulle että millainen pitää olla että menee viel läpi.. Itse tein putkesta lavan mittoja en nyt muista mutta rupesi katsuri sitten kertoilee että pitäisi muutoskatsataa koska paino on autolla muuttunut kai sit kun ei siitä muutakaan sanottavaa kesksinyt ... Muilla tullut tuollaista vastaa??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.12.2011, 23:35
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piesuli Näytä viesti
kyselin tuota viimeviikolla katsurilta ei oikeen osannut sanoa muutakun että riippuen vuiosimallista niin pituus on eri. Sen se osas ihme kyllä kertoa ilman oppaitaan että lavan neliöt pitää ylittää/olla lain vaatima neliömäärä että pysyy pakuna. Kyseisen konttorin piti laittaa sähköpostilla ohjeet mulle että millainen pitää olla että menee viel läpi.. Itse tein putkesta lavan mittoja en nyt muista mutta rupesi katsuri sitten kertoilee että pitäisi muutoskatsataa koska paino on autolla muuttunut kai sit kun ei siitä muutakaan sanottavaa kesksinyt ... Muilla tullut tuollaista vastaa??

itte en ees kysyny konttorilta ku ne aina muituilee niin laitoin trafiin s-ppostia ja kun saan vastauksen niin kerrron sen myös täällä,s.postia laitettu tänään,ehkä jo loppu viikosta vastaus..katotaan mitä sieltä tulee..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2011, 08:18
piesuli piesuli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Hämeenkoski
Viestit: 14
Perusasetus

Ei auttanut mulla mitään trafiin spostin laitto alla vastaus joka sieltä tuli.

Hei,

Avolavan mittojen muuttuminen voi jossain tapauksissa vaikuttaa auton verotukseen, jos auto on alennetun autoveronalainen ja uusi lava ei täytä alennetunveron ehtoja. Jos auton korista vaihdetaan yli puolet, auto verotetaan uudestaan. Teknisesti uuden lavan tulee olla vähintään yhtä vahva kuin autossa alun perin ollut. Tarkempia tietoja saat katsastustoimipaikoilta.

Terveisin,

Hannu Talja
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2011, 17:01
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

[QUOTE=piesuli;826980]Ei auttanut mulla mitään trafiin spostin laitto alla vastaus joka sieltä tuli.




joo ei mullakaan..

yhtä pätevä vastaus tuli mullekkin...

Ennen 2009 suomeen verotettujen pakettiautojen tavaratilalle on ollut erilaisia mittavaatimuksia. Lavaa saa lyhentää, mutta se voi johtaa verovapauden raukeamiseen ja tuhansien eurojen jälkiveroon. Asiaa kannattaa tiedustella tarkemmin Trafin autoveropuolelta. He voivat tarkastaa mitä verovapauksia autolla on ja mitä ehtoja niihin liittyy.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 08.12.2011 17:04
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.12.2011, 18:08
piesuli piesuli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Hämeenkoski
Viestit: 14
Perusasetus

Nää on kyl hyviä kukaan ei kerro mitään sitten kun teet ja yrität leimaa niin eipä sitä sit saa kun on tyyliin 5cm liian kaponen. Täytyy viel koittaa kysyy tosta yheltä puoltututalta katsurilta jos se vois kopioida konttorin kansiosta ne tätäasiaa koskevat sivut niin sit ois ainakin mustaa valkosella.. Vai onkohan noikin jotain salassapidettäviä tietoja..

Tein ite sit aluperäisten mittojen mukaan lavan kun ei kerta kukaan mitään voinut kertoo jos tää nyt selviäis niin sit täytyy taitella uus... Putki kun ei nyt ihan kauheita maksa..

Viimeksi muokannut piesuli : 08.12.2011 18:12
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.12.2011, 18:52
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

No ei kai ainakaan kapeudesta jää kiinni.. ?

Kunhan lavan vapaa mitta on vähintäin 185 senttiä sisältä luukut kii mitaten niin ei pitäs olla probleemia..

Jos kerran tääki kötös kelpas riemusta kiljuen leimalle
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.08.2015, 19:09
piku79 piku79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Kingi -93 td savuttaa


Mikähän voisi olla vika kun kone nalkuttaa ja savuttaa ja käy huonosti.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.08.2015, 20:17
piku79 piku79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piku79 Näytä viesti
Mikähän voisi olla vika kun kone nalkuttaa ja savuttaa ja käy huonosti.
Vika oli yhdessä suuttimessa.
Voiko takana olevan jarrujen paineensäätöventtiilin purkaa/huoltaa tuntuisi olevan jumissa. auttaisiko lämpö vai sulaako tiiviste.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.08.2015, 13:15
piku79 piku79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Noniin savutus hävisi suuttimen kärjen vaihdolla mutta kalkuttaa vielä kovasti olisiko mäntävika .?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.08.2015, 13:44
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piku79 Näytä viesti
Noniin savutus hävisi suuttimen kärjen vaihdolla mutta kalkuttaa vielä kovasti olisiko mäntävika .?
Mäntävika, tai sit kiertokangen laakerointi... Vast yhden alakerran vaihdoin, kun oli alakerrassa vikaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:33 (GMT +2).