![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa... tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oliko siinä joku 3 neliön tila mikä lavalla piti olla että sen saa vielä pakettiautoksi rekisteröityä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miten ootte vaihelaatikkoa irroittaessa saaneet vaihelaatikon irroitettua kytkinakselilta? Ei mahdu pakittamaan laatikkoa taakse päin kun vääntösauvajousten tukipalkki (poikittainen auton rungossa) ottaa vastaan. Irroitettiin palkki ja löysättiin jousia mutta ei mahdu vieläkään. Seuraavaksi varmaan täytyy jouset irroittaa palkista, vai onko muuta keinoa saada laatikon etupäätä laskettua jotta saataisiin takapääkin pois paikaltaan siirtämällä laatikkoa eteen päin kun etupää on laskettu alas?
Ootteko muuten vaihekeppejä irroittaneet laatikon irroituksen yhdeydessä? Käytössä on tasalattialla oleva talli ja auto on etupäältään nostettu noin 30cm ylös päin maasta pukkien päälle, liekkö mahtuvat tulemaan? Ihmettelin vaan keppien kiinnitystä kun en löytänyt lukitusrenkaita tms. mistään. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kaivele ne kepit irti ja sitten löysäät moottorin kiinnikkeitä ja kampeat moottoria keulasta ylöspäin jos ei itse omalla painolla kallistu.. niin silloin sen laatikon hännän pitäisi laskeutua alemmas jolloin laatikon pitäisi tulla helposti pois... ja tosiaan se palkki pitää löysätä ja oliko että niitä vääntösauvoja piti siirtää sivuun,irtoo helpommin sieltä etupäästä ne sauvat...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jostain aikaisemmista ketjuista luin että jotkut on tuon laatikon tuolta välistä taiteilleet pois irroittamatta vääntösauvoja ollenkaan. Mutta onhan tuossa varmaan melko kampeaminen pois jos meinaa niin saada. Nimim. pari tuntia tuli taisteltua tuloksetta. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Pitää katsoa jaksaisiko tänään jo moottoria vähän kokeilla mitenkä se menisi paikalleen. Muistaako kukaan, että mitenkä päin tuli tämä tukikumi joka on sen poikkitangon ja vaihdelaatikon välissä? Että tavallaan tuliko se niin päin, että vaihdelaatikko olisi hieman nousussa konehuoneeseen päin? Jotenkin se tuntui että järkevin se on niin päin laittaa kun en muistanut yhtään kumminko päin se sinne tuli? Viimeksi muokannut JonzQ : 06.12.2011 11:13 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuommosta settiä löyty... Eli pituus 1,75m TAI vähintään 2,25neliömetriä. Esim. jos lavan leveys 1,60m lavan pituudeksi riittää 1,41m (2,25m² / 1,60m = 1,41m) Ajattelin kun kerran tämä haulla löytyi, niin olis ajan mukaista tietoa. Jossain oli maininta siitä lavan pituusmitasta suhteessa korkeuteen eli kuinka korkea lavan tulee olla että pituus mitta täyttyy. Joissain tehdastekoisissa on etuseinä viistetty taaksepäin että saa tilaa ohjaamoon ja silti pysyy pituus lavalla. Taitaa olla tulkintakohtainen eli mielivaltainen lopputulos konttorilta kysyttäessä. ja oliko se nyt niin että ennen se oli 1,85m ja nykyään 1,70m tai 1,75m se lavan minimi pituus... kaippa tuo pitää käydä konttorilta kysymässä ja leikellä vasta sitten.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
itte en ees kysyny konttorilta ku ne aina muituilee niin laitoin trafiin s-ppostia ja kun saan vastauksen niin kerrron sen myös täällä,s.postia laitettu tänään,ehkä jo loppu viikosta vastaus..katotaan mitä sieltä tulee.. ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei auttanut mulla mitään trafiin spostin laitto alla vastaus joka sieltä tuli.
![]() Hei, Avolavan mittojen muuttuminen voi jossain tapauksissa vaikuttaa auton verotukseen, jos auto on alennetun autoveronalainen ja uusi lava ei täytä alennetunveron ehtoja. Jos auton korista vaihdetaan yli puolet, auto verotetaan uudestaan. Teknisesti uuden lavan tulee olla vähintään yhtä vahva kuin autossa alun perin ollut. Tarkempia tietoja saat katsastustoimipaikoilta. Terveisin, Hannu Talja Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=piesuli;826980]Ei auttanut mulla mitään trafiin spostin laitto alla vastaus joka sieltä tuli.
![]() joo ei mullakaan.. yhtä pätevä vastaus tuli mullekkin... Ennen 2009 suomeen verotettujen pakettiautojen tavaratilalle on ollut erilaisia mittavaatimuksia. Lavaa saa lyhentää, mutta se voi johtaa verovapauden raukeamiseen ja tuhansien eurojen jälkiveroon. Asiaa kannattaa tiedustella tarkemmin Trafin autoveropuolelta. He voivat tarkastaa mitä verovapauksia autolla on ja mitä ehtoja niihin liittyy.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! Viimeksi muokannut cybress : 08.12.2011 17:04 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Nää on kyl hyviä kukaan ei kerro mitään sitten kun teet ja yrität leimaa niin eipä sitä sit saa kun on tyyliin 5cm liian kaponen. Täytyy viel koittaa kysyy tosta yheltä puoltututalta katsurilta jos se vois kopioida konttorin kansiosta ne tätäasiaa koskevat sivut niin sit ois ainakin mustaa valkosella.. Vai onkohan noikin jotain salassapidettäviä tietoja..
![]() Tein ite sit aluperäisten mittojen mukaan lavan kun ei kerta kukaan mitään voinut kertoo jos tää nyt selviäis niin sit täytyy taitella uus... Putki kun ei nyt ihan kauheita maksa.. Viimeksi muokannut piesuli : 08.12.2011 18:12 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
No ei kai ainakaan kapeudesta jää kiinni.. ?
Kunhan lavan vapaa mitta on vähintäin 185 senttiä sisältä luukut kii mitaten niin ei pitäs olla probleemia.. Jos kerran tääki kötös kelpas riemusta kiljuen leimalle ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Kingi -93 td savuttaa
Mikähän voisi olla vika kun kone nalkuttaa ja savuttaa ja käy huonosti.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voiko takana olevan jarrujen paineensäätöventtiilin purkaa/huoltaa tuntuisi olevan jumissa. auttaisiko lämpö vai sulaako tiiviste. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Noniin savutus hävisi suuttimen kärjen vaihdolla mutta kalkuttaa vielä kovasti olisiko mäntävika .?
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Mäntävika, tai sit kiertokangen laakerointi... Vast yhden alakerran vaihdoin, kun oli alakerrassa vikaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |