Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.07.2011, 16:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Noissa yllämainituissa säännöissä sanottiin myös jotenkin että

"Pääkaaren pystysuorat osat on sijoitettava mahdollisimman
lähelle korirakennetta ja sen alaosassa saa olla vain
yksi taivutus."

Onkos tuossa revun autossa kaksi taivutusta vai mikä on "kaaren alaosa"?
Joo, on, mutta käytännössä noita pääkaaren alaosia on hankala tehä muuten. Muuten joutus jatkamaan helmapalkkia taaksepäin pyöräaukkoon ja siirtämään taka-akselia taaksepäin tai viistämään ovesta melkosen viipaleen takalaidasta. Lisäksi joutus helmapalkin tekemään paljon leveämmästä matskusta.

Kyllä noi lasketaan suunnistuskatsastuksessa läpi, vaikka ovatkin "laittomat" alaosat. Trialiin kelpaavuudesta en tiiä.


Viimeksi muokannut Viipo : 20.07.2011 17:00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2011, 18:33
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Juu ei oikein vähemmillä mutkilla onnistunut järkevästi tuo pääkaari. Toki pystyy sen tekemään yhdellä taivutuksella mutta sit tuo kaari ei kyllä seuraa korin muotoja millään tavalla ja kaaren kestävyys olis heikentyny aika pahasti Taivuttaa noita ylimpiä mutkia vähemmän ja taivuttaa noita alempia reilusti enemmän sillon kaari tulee pahimmillaan varmaan 20cm irti korista, mutta on 1 mutka vähemmän
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2011, 13:16
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Turvaa kaarista :-)


Defenderiin kaaria suunnitellessa olen noita sääntöjä tavannut kovastikkin.
Minua ihmetyttää, että saan tehdä lailliset trial kaaret auton sisälle ja kiinnittää ne lattiaan vahvikelapuilla. Mutta oheinen kaari ei täytä sääntöjä.

Ne ketkä ovat Defenderiin tutustuneet niin tietävät, että Defenderin lattiapelti kun ei ole kiinni juuri missään.

Olisiko oheinen kaarihässäkkä hyväksytty jos tuon yhden mutkan tuosta pääkaaresta suoristaa? Katso toinen kuva.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Devon 4x4 kaaret.jpg‎
Views:	1554
Size:	53,3 Kt
ID:	21498   Click image for larger version

Name:	Devon 4x4 kaaretmuutettu.JPG‎
Views:	1726
Size:	48,7 Kt
ID:	21499  
__________________
Vain maine kulkee edellä...

Viimeksi muokannut landy : 13.09.2011 13:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turvakaarien paksuus junnu78 Tekniikka & Jutustelu 4 23.10.2008 13:52
saako sammutus olla käsikäyttöinen? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 26 24.05.2007 20:39
saako olla oksa vaijereita savu Tekniikka & Jutustelu 34 07.04.2007 16:36
Turvakaarien kiinnitys IironSika Tekniikka & Jutustelu 31 08.09.2006 23:08
O: Turvakaarien teko apua (UAZ) Revolver O/M/V Muut 5 02.08.2006 07:40


Sivu luotu: 18:04 (GMT +2).