![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin, TML:ssä oli missattiin niin paljon pisteitä kaarien puuttumisen vuoksi, että nyt täytyy ryhdistäytyä tämän kanssa. Eli aiheena kaaret Wrangleriin ja tavoitteena saada järkevät kaaret joilla pääsee suunnistuskisoihin sekä varmistaa mahdollinen laajennettavuus AKK-sääntöjen mukaiseksi (http://www.autourheilu.fi/attachemen...9-32-16218.pdf). Liitteenä on pari kuvaa jotka kertovat millaiset kaaret Wranglerissa on alunperin, ja yksi Paintilla maalattu kuva esittämässä suunnitellun kaaren perusrakennetta. Ajattelin siis vääntää pääkaaren suunnilleen alkuperäiselle paikalle max 15 astetta taaksepäin kallistettuna. Jos tulee liian lähelle päätä niin sitten täytyy työntää alakiinnikkeitä taaksepäin kunnes haluttu etäisyys on saavutettu. Puolisivukaaret (vihreä) ja poikittaistuki (vaaleansininen) tulevat pdf:ssä olevan 253-3 -kuvan mukaisesti. Takapenkille suojaksi tulee samanlainen rakennet kuin eteenpäin, eli puolisivukaaret (violetti) ja poikittaistuki (vaaleansininen). Lainaus:
Viimeksi muokannut offroadjouni : 05.07.2011 11:43 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaanpa nyt sitten tähän.
Tuossa kuvassa näkyy lappu korin taka osassa. käykö tuo piste pääkaaren taka tukien kinnitys pisteeksi? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pakko kelvata, meillä on samanlainen ratkasu
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suunnistussääntöjen mukaan sen pääkaaren voi laittaa vaikka katolle 20cm korkeena pultattuna kiinni kattopeltiin, kunhan on tarpeeksi isot laput ja riittävät pultit. Siitä sitten suoraan taaksepäin takatuet joihin 90asteen mutkat ihan katon takareunaan. Sääntöjen mukaiset, mutta onko sääntöjen ajatusta noudatettu?
Jos edellä olevassa kuvassa lätkä on oikeesti jossain kiinni, niin eiköhän se ole ihan kelvollinen. Mutta jos on vaan muutamalla pultilla pelkässä kylkipellissä kiinni, niin eipä tuosta suurta turvaa ole?
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mikäli olen asian oikei ymmärtänyt niin eikös takatukien idea ole tukea pääkaarta ettei se pääse taittumaan auton pituus suunnassa? Eikös tuo niin tee tuossa? Ajatuksena oli tehdä tuollainen kehikko kuin Jounin aijemmin laittamassa kuvassa korin ulkopuolelle. Mihin tuon takatuen tulisi sitten olla kiinnitetty? Oma ajatus maailma vaan ei riitä nyt hahmottamaan tuota kestävyyttä tuossa? Millä tavalla esim. sisälle tehdyissä kaarissa lattiaan kiinnitetty lappu poikkeaa tuosta kiinnityksestä? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turvakaarien paksuus | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.10.2008 13:52 |
saako sammutus olla käsikäyttöinen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.05.2007 20:39 |
saako olla oksa vaijereita | savu | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 07.04.2007 16:36 |
Turvakaarien kiinnitys | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 08.09.2006 23:08 |
O: Turvakaarien teko apua (UAZ) | Revolver | O/M/V Muut | 5 | 02.08.2006 07:40 |