Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD
Ei ole kiinnitys korvia muutettu. Kuvassa on suorasta koneesta peräisin oleva malli, jos on ikinä edes huuhtepumppuna ollutkaan tuo yksilö.
Huuhtelupumpun oleellisimpia ahtamiseen vaikuttavia muutoksia ahdin käyttöön on roottorien ja kuoren pohjan välyksen muuttaminen pienemmäksi.
|
Siinä mielessä muutettu, että Detroit ei ole koskaan tehnyt 8-pyttyistä rivi konetta. 6-syl koneita löytyy 6V71, ja 6-71 eli V- ja rivimoottoreina.
Tuo kuvan puhallin ei ole koskaan dieselissä käynytkään. Useampi ahtimen valmistaja ameriikassa on tehnyt omia osia juuri tuohon hot rod käyttöön, jo kymmeniä vuosia. Mutta juuret ovat siellä Detroitilaisessa 2-tahti diesel päristimessä.
Kuinkahan pieneksi ne blowerin välykset on vedetty? Tuossa minun 8V71 koneen ahtimessa välykset kuuluvat olla 0.05-0.38 mm, riippuen mittaus kohdasta.