![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarkempia speksejä laitoksesta http://www.youtube.com/watch?v=NGHOz...eature=related |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=TommiH;760566]Valtosella ainaki on tiisselissä http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY
Kyllähän näitä itse tehtyjä turbo + blower diesel virityksiä löytyy maailmalla, mutta yhtään sarjavalmisteista ei taida olla. Onko muuten yhtään mekaanisella ahtimella olevaa nelitahti dieseliä muutenkaan tehty? Mazdan ja Valmetin Compex ei ole mekaaninen ahdin, vaikka sitä remmillä pyöritäänkin. Siinä ahtopaineen tekee pakokaasujen liike-energia. Ja scanian turbocompoundissa pakokaasu pyörittää kampiakselia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Käy kolmella?
En ny löydä mitään prosyyriä mut siin 1.4 kolmepyttysessä dieselissä oli molemmat muistaakseen. Kymmenisen vuotta sitten volvon kuorma auton pannussa oli jotai remmiahdinta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TSI-koneista lukee sen sijaan vaikka mitä: TSI Twincharged Stratified Injection tarkoitti alun perin mekaanisella ahtimen ja turbon yhdistelmällä varustettua suoraruiskutteista 1,4 litraista 103 kW, 118 kW tai 125 kW tehoista bensiinimoottoria. Volkswagen on epäloogisesti nimennyt myöhemmin esitellyt ainoastaan yhdellä turbolla varustetut 1,4 litraisen 90 kW:n ja 2,0 litraisen 147 kW:n tehoiset bensiinimoottorinsa myös TSI:ksi, siitä huolimatta että niiden lyhenne merkitsee kaksoisahtamista. Kaksoisahdetuissa TSI-koneissa mekaaninen ahdin tuottaa ahtopainetta jo alhaisilla kierroksilla, pakokaasuista käyttövoimansa saava turbo tulee mukaan moottorin kierrosluvun noustessa. Mekaaninen ahdin kytkeytyy pois käytössä moottorin kierrosluvun saavuttaessa 3500 r/min, sillä sen jälkeen mekaanisen ahtimen hyötysuhde heikkenee ja hukkaenergiaa hyödyntävä turboahdin kykenee jo yksinään ylläpitämään riittävää ahtopainetta. Bensiini ruiskutetaan suoraan sylintereihin jopa 150 baarin paineella.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Minkä kokoisia boggereita käytössä? | -hannu- | Chit-Chat | 38 | 26.07.2014 11:24 |
eberi offi käytössä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.08.2009 13:27 |
Toyota kovassa käytössä! | legro | Chit-Chat | 6 | 19.09.2008 21:04 |
mikä offipeli käytössä galluppi | tikpe | Chit-Chat | 2 | 13.09.2007 14:52 |
Mikä vinssi käytössä | Ex_inkkari | Linkit | 5 | 02.04.2007 18:32 |