Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Siis nyt ei olla vahvimmalla osa-alueellan mutta eikös juuri tuon huuhtelupumpun eli blowerin.Eli roots ahtimen idea ole juuri se että se työntää jokaisella kierroksella vakiomäärän ilmaa läpi????
Siis niin vakion kun ei ruveta saivartelemaan lämpötiloista,eikä massasta tms.????
Eli ahtopainekkin pitäisi pysyä melko vakiona koko kierrosalueen.Koska eipä tuo dd juuri tyhjäkäyntiä kävisi jos näin ei olisi. Vai hä.
|
Yritän nyt muistella koko tivaus tuokiota eräällä ahdin sepällä,jotenki näin se meni käytännössä et remmiahtimella ei saa yläpään kierroksille tuottoa jos se lähtee alhaalta hyvin,muutenki häviöt nousee rajusti kierrosten kasvaessa. Se ilman vakiomäärä homma ei päde kun mitä enemmän painetta koneeseen halutaan,sitä enemmän litroja joudutaan puristamaan kasaan. Eli ahtimen tuoton pitäs kasvaa kierroksiin nähden,mut se kun on juuri toistappäin. Turbossa on melkeinpä toistappäin,jos tuotto riittää ylhäällä,ei sitä ole lainkaan alhaalla. Siksi on käytetty sekä turboa että remmiahdinta yhdessä. Dieselit,varsinkin isot on muutenkin matalakierroksisia joten jos rekisteri on abaut 500-2000 kierrosta ni remmiahdin toimii,sit erilaisilla ohiventtiili systeemeillä remmiahdinta käytetään vähä niinku apu-ahtimena terävöittämään alapäätä,muistaakseen mersun pensa koneissa oli näin. Hyvä esimerkki remmi/turbo ahtimen kombinaatiosta on takavuosien B-ryhmän rallitykki lancia S4.