![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Y61 gr patrollin ahtimen vaihto isompaanMoro! Minkähän lainen ahdin ois passeli toho patrolliin, tekis mieli vaihtaa vähän isompaan kun entinen alkaa olee sen verran väljä paska ja öljyäkin kusee minkä kerkeää, nii ei meinaa oikeen kulkee enää kun työntämällä :P
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
GT 32 Garret.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kyllä kuulostaa ihan hyvältä, ainut vaan hinta on kyllä suhkot suolanen. Jollain jos sattuu tollanen nurkissa pyörimään, niin voisin ostaakki sen edullisesti
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitä tällä oikein tarkoitetaan? Garrettin sivuilta löytyy vain tämä (GT3271): http://www.turbobygarrett.com/turbob...1_452203_1.htm
Tuntuu olevan liikenteessä eri siivillä, eri kompressoripesällä ja eri pakopesän A/R:llä. FL6:sta Volvosta peräsin, näinköhän tuo pikkukaasulla herää taajama-ajossa? Eiköhän pykälää pienempi GT28 olis passelimpi maasturiin? Kävis suoraan omaan laippaankin, toisin kuin tuo 32. GR:n konekaan kun ei ole puoliakaan FL6 Volvon iskutilavuudesta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voihan sinne laittaa mitä haluaa, mutta mie tarkotin tätä GT 32.
Ja herkkä on heräämään, käytetty myös 1,9 ja 2,4 tiisseleissä. Ei oo puoliikaan volovon koneesta, huoh... http://www.proturbo.fi/turbot/GarrettGT32.jpg http://www.proturbo.fi/index_fin.htm Viimeksi muokannut Samsonite : 23.03.2011 22:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
no tuo samsoniten vastaus oli aivan yhtä hyvä kuin kysymyskin, kummassakaan ei selvitetty yhtään tarkemmin että mihin tarkoitukseen tuo tuleva ahdin tulisi.
jos tulee vain toisen tilalle niin sanoohan sen jo järkikin että samanlainen se sitten saa olla, jos taas tulee vähän rankempaan viritykseen niin tuo samsoniten on ihan hyvä.. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Herkkä ahdin herää mun mittapuun mukaan alle 1500 r/min, mieluiten heti tyhjäkäynnin pinnasta. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Asiasta en mitään tiedä mutta kannattaisko kysyä jostain turbohuollosta jos tuohon nykyiseen sais pykälää isompia sisuskaluja ja huollon samalla?
Edut: Päällepäin pysyy samanlaisena (auto lienee jo vähäpäästöinen papereissa..) Sopii suoraan paikalleen |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Löytys kkk k16 mersu ategosta, semmonen 160-180 hp tehoille passeli hyrrä. Vaatii vaan laippajumpan
![]() Niin ois sitten tietysti biturbo settikin joka kyllä herää heti ja puskee yli 200 hp, mutta asennus vaatii jo hiukan enemmän perehtymistä ![]() Viimeksi muokannut patroltd : 24.03.2011 22:28 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Halpa ja hyvä.
No,mikä on halpa ja mikä ei. Meilläpäin on hyvä turposeppä jonka palveluja käytän itse. Hyvän turpon määrittely ei käy ihan niin et katotaan jonku toimittajan katalogista valmis hyrrä ja kiinni ja thats it. Kuulemma osa lasketaan ja osan määrää halutut ominaisuudet ja osa vaan kokeillaan ja mitataan ja siit on se "paras" turbo tehty. Näin ahtimet tehdään autourheilun huippu äijillekin. Omaan värkkiini ahdin tehtiin juurikin näin,kokeilu ja mittaukset on vielä tekemättä mut kaikki edm. ei tarkoita sitä että hinta olisi yhden tekevää tai että tolkuttomalla rahan syytämisellä olisi jotain tekemistä ominaisuuksien kanssa. Oma Garrett ahtimeni maksoi n1500€ ja kuulemma ei lisä investoinnillla saada enää ominaisuuksia. Tai sitte mennään todella eksoottisiiin testaus sessioihin ja kalleinta ei tod, oo enää se ahdin Eli ammattimieheltä saa parhaan mahdollisen ahtimen tohon hintaan ja voihan sen vanhan ahtimenkin korjata ja samalla päivittää paremmaksi. Tojotan ct20 korjaantuu jossain 300€ tietämillä ja uutta ahdinta saanee alk. 8-900 € joten jos halvemmalla haluu päästä ni olennaisinta ei oo se mitkä sen ahtimen ominaisuudet on joskus ollu. Sit ollaan jo semmoses haku ammunnassa et on kai tuurin kauppaa. Toki valmiin ahtimen ostamisessa ei pääse juuri "harrastamaan"mutt sillon se on hyvä.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
gr:n ahtimesta saa tehtyä ihan hyvän. eikos se ole sama ahdin y60 ja y61 koppasissa?
ite aikoinaan teetin gr:n oman ahtimen, siihen laitettiin 9000 aero saabin 42,5mm kompura siipi ja olikohan jonku mersun 47mm hyvin virtaava turbiini. näillä eväillä pelas ja heräs hienosti vakio pumpulla, turbon tekijä lupas et se hyrrä ois riittäny about 180hv rengas tehoille, jos enempi ois halunnu niin kompuraksi ois voinu laittaa cossu sierran 46,5mm siipi niin sillä pääsis about 250hv:n tuntumaan. mut herääminen hieman olisi kärsiny... tää remontti jäi maksamaan jotain 700-800€ ja ahdinhan oli sitte käytännössä katsoen uusi. homman teki Virtaala. -> http://www.professionalmotor.fi/ |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jep, Tuo jv:n ex-GR on aika pirteä tuolla ahtimella:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Milläs A/R:llä toi Patrolin Garretin pakopuoli on? Siitähän se lähinnä kiinni on. Ei auta isompi siipi jos ahdistaa fyysisesti liikaa. Mut ei se nyt kaikkein pienimpiä voi olla kun ton verta hyvin jv:nkin patu pauhaa sillä.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Joo ainut vaan toi mun ahin ei ole aero saabista vaan normi 2.0:sta. Ja samalla kun kävin tossa turbosepän luona ostamassa tiivisteitä nii vertailtiin noita vanhaa ja uutta nii pitäs olla suhkot samanlaiset hiukkasen isompi toi uusi.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
joko oot turbon "heittänyt" kiinni?ittellä olis sama homma edes
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Turbogurujen tietotaitoa ei pidä väheksyä, valitettavasti hekin tekevät työtään rahasta ja mielellään myyvät uuden 1500€ ahtimen. Jotkut kuitenkin auttavat ja neuvovat mielellään ja osaavat etsiä hyvän verrokkiturbon paljon halvemmalla.
Itsellä on vain hyvää sanottavaa: http://www.lds-turbo.fi/ putiikista. Virittäjille kertyy paljon aihioita testaushommista ja niistä saa usein kasattua kelvollisen hyvän ahtimen sopuhintaan, kannattaa kysellä. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
yksi saapin ja yksin audin turpo mulla tos on ja toi saabin turpo ei kyllä meinaakkaan edes sopia tonne rungon ja lohkon väliin ja tuos audin turbos ottaa hukkaportin kello sit taas runkoon ku siinä ei oo alipaineella hukkaportti vaan pakopaineella mutta en sit tiedä mitä täs nyt taas tekis
![]() ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
joko patrolli liikkuu?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin etulehtijousien helojen vaihto??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.06.2010 08:12 |
patrollin etuperän vaihto??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 02.04.2010 17:41 |
ohjaustehostajan pumpun vaihtaminen isompaan | romurauta | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.08.2009 20:52 |
patrollin syöttöpumpun vaihto | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 07.11.2007 17:04 |
Myyty: Turbo KKK k14 tai vaihto isompaan, kuvia | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 23 | 04.12.2006 20:28 |