Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2011, 16:06
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Asiasta en mitään tiedä mutta kannattaisko kysyä jostain turbohuollosta jos tuohon nykyiseen sais pykälää isompia sisuskaluja ja huollon samalla?

Edut:
Päällepäin pysyy samanlaisena (auto lienee jo vähäpäästöinen papereissa..)
Sopii suoraan paikalleen
No eihän se pöljempi idea oo tuokaan, mutta taitaa noi huollot ja sisuskalut maksaa yhden uuden ahtimen verran jos ei enemmänkii. Yksi visio iski tossa että mitenkähän saisi toimimaan tollaisen muuttuvasiipisen ahtimen, hyvä alakierrosvääntö että huipputeho korkeilla kieroksilla. Sen ohjaaminen onkiin sitten vähän hankalampi juttu että miten sen saa toteutettua

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2011, 16:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
No eihän se pöljempi idea oo tuokaan, mutta taitaa noi huollot ja sisuskalut maksaa yhden uuden ahtimen verran jos ei enemmänkii. Yksi visio iski tossa että mitenkähän saisi toimimaan tollaisen muuttuvasiipisen ahtimen, hyvä alakierrosvääntö että huipputeho korkeilla kieroksilla. Sen ohjaaminen onkiin sitten vähän hankalampi juttu että miten sen saa toteutettua
joo ittellä oli kans sama mieles että nyt laitetaan uudet sisuskalut ku sylyki öljyt pihalle no menin turbohuoltoon nii tonnin uudet hilut sisälle ja uusi vastaava turbo 1580e jäi sitten turbo ostamatta ja ainavaan on turbo haussa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2011, 22:22
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Löytys kkk k16 mersu ategosta, semmonen 160-180 hp tehoille passeli hyrrä. Vaatii vaan laippajumpan
Niin ois sitten tietysti biturbo settikin joka kyllä herää heti ja puskee yli 200 hp, mutta asennus vaatii jo hiukan enemmän perehtymistä

Viimeksi muokannut patroltd : 24.03.2011 22:28
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2011, 23:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Halpa ja hyvä.


No,mikä on halpa ja mikä ei. Meilläpäin on hyvä turposeppä jonka palveluja käytän itse. Hyvän turpon määrittely ei käy ihan niin et katotaan jonku toimittajan katalogista valmis hyrrä ja kiinni ja thats it. Kuulemma osa lasketaan ja osan määrää halutut ominaisuudet ja osa vaan kokeillaan ja mitataan ja siit on se "paras" turbo tehty. Näin ahtimet tehdään autourheilun huippu äijillekin. Omaan värkkiini ahdin tehtiin juurikin näin,kokeilu ja mittaukset on vielä tekemättä mut kaikki edm. ei tarkoita sitä että hinta olisi yhden tekevää tai että tolkuttomalla rahan syytämisellä olisi jotain tekemistä ominaisuuksien kanssa. Oma Garrett ahtimeni maksoi n1500€ ja kuulemma ei lisä investoinnillla saada enää ominaisuuksia. Tai sitte mennään todella eksoottisiiin testaus sessioihin ja kalleinta ei tod, oo enää se ahdin Eli ammattimieheltä saa parhaan mahdollisen ahtimen tohon hintaan ja voihan sen vanhan ahtimenkin korjata ja samalla päivittää paremmaksi. Tojotan ct20 korjaantuu jossain 300€ tietämillä ja uutta ahdinta saanee alk. 8-900 € joten jos halvemmalla haluu päästä ni olennaisinta ei oo se mitkä sen ahtimen ominaisuudet on joskus ollu. Sit ollaan jo semmoses haku ammunnassa et on kai tuurin kauppaa. Toki valmiin ahtimen ostamisessa ei pääse juuri "harrastamaan"mutt sillon se on hyvä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2011, 09:07
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

gr:n ahtimesta saa tehtyä ihan hyvän. eikos se ole sama ahdin y60 ja y61 koppasissa?

ite aikoinaan teetin gr:n oman ahtimen, siihen laitettiin 9000 aero saabin 42,5mm kompura siipi ja olikohan jonku mersun 47mm hyvin virtaava turbiini. näillä eväillä pelas ja heräs hienosti vakio pumpulla, turbon tekijä lupas et se hyrrä ois riittäny about 180hv rengas tehoille, jos enempi ois halunnu niin kompuraksi ois voinu laittaa cossu sierran 46,5mm siipi niin sillä pääsis about 250hv:n tuntumaan. mut herääminen hieman olisi kärsiny...





tää remontti jäi maksamaan jotain 700-800€ ja ahdinhan oli sitte käytännössä katsoen uusi. homman teki Virtaala. -> http://www.professionalmotor.fi/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2011, 09:19
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Jep, Tuo jv:n ex-GR on aika pirteä tuolla ahtimella:

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2011, 19:46
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
gr:n ahtimesta saa tehtyä ihan hyvän. eikos se ole sama ahdin y60 ja y61 koppasissa?

ite aikoinaan teetin gr:n oman ahtimen, siihen laitettiin 9000 aero saabin 42,5mm kompura siipi ja olikohan jonku mersun 47mm hyvin virtaava turbiini. näillä eväillä pelas ja heräs hienosti vakio pumpulla, turbon tekijä lupas et se hyrrä ois riittäny about 180hv rengas tehoille, jos enempi ois halunnu niin kompuraksi ois voinu laittaa cossu sierran 46,5mm siipi niin sillä pääsis about 250hv:n tuntumaan. mut herääminen hieman olisi kärsiny...
Ite kävin tos tänään paikallisessa turbohuollossa ton oman ahtimen kanssa ja tuumas vaan et täysin paska Ehotti että osta uus vaivaisen 1300€ hintaan :P Piti vaan kieltäytyä kohteliaasti. Ja mitä tos tarkemmin tutkin sitä vakio ahdinta niin se öljyn meno reikähän on aivan hemmetin onneton ihmekkään jos tämän talven pakkasilla pääs särkymään. Mutta nyt päädyin tollaseen garretin to3 vissiinkin jostain 9000 saabista. laippa ruljanssinhan siinä joutuu käymään mutta jos sitä siitä alkais kasailemaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2011, 20:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Ite kävin tos tänään paikallisessa turbohuollossa ton oman ahtimen kanssa ja tuumas vaan et täysin paska
Milläs A/R:llä toi Patrolin Garretin pakopuoli on? Siitähän se lähinnä kiinni on. Ei auta isompi siipi jos ahdistaa fyysisesti liikaa. Mut ei se nyt kaikkein pienimpiä voi olla kun ton verta hyvin jv:nkin patu pauhaa sillä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin etulehtijousien helojen vaihto??? tessu Tekniikka & Jutustelu 7 16.06.2010 08:12
patrollin etuperän vaihto??? tessu Tekniikka & Jutustelu 13 02.04.2010 17:41
ohjaustehostajan pumpun vaihtaminen isompaan romurauta Tekniikka & Jutustelu 1 20.08.2009 20:52
patrollin syöttöpumpun vaihto petrool Tekniikka & Jutustelu 9 07.11.2007 17:04
Myyty: Turbo KKK k14 tai vaihto isompaan, kuvia Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 23 04.12.2006 20:28


Sivu luotu: 09:12 (GMT +2).