![]() |
Y61 gr patrollin ahtimen vaihto isompaan
Moro! Minkähän lainen ahdin ois passeli toho patrolliin, tekis mieli vaihtaa vähän isompaan kun entinen alkaa olee sen verran väljä paska ja öljyäkin kusee minkä kerkeää, nii ei meinaa oikeen kulkee enää kun työntämällä :P
|
GT 32 Garret.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuntuu olevan liikenteessä eri siivillä, eri kompressoripesällä ja eri pakopesän A/R:llä. FL6:sta Volvosta peräsin, näinköhän tuo pikkukaasulla herää taajama-ajossa? Eiköhän pykälää pienempi GT28 olis passelimpi maasturiin? Kävis suoraan omaan laippaankin, toisin kuin tuo 32. GR:n konekaan kun ei ole puoliakaan FL6 Volvon iskutilavuudesta. |
Voihan sinne laittaa mitä haluaa, mutta mie tarkotin tätä GT 32.
Ja herkkä on heräämään, käytetty myös 1,9 ja 2,4 tiisseleissä. Ei oo puoliikaan volovon koneesta, huoh... http://www.proturbo.fi/turbot/GarrettGT32.jpg http://www.proturbo.fi/index_fin.htm |
no tuo samsoniten vastaus oli aivan yhtä hyvä kuin kysymyskin, kummassakaan ei selvitetty yhtään tarkemmin että mihin tarkoitukseen tuo tuleva ahdin tulisi.
jos tulee vain toisen tilalle niin sanoohan sen jo järkikin että samanlainen se sitten saa olla, jos taas tulee vähän rankempaan viritykseen niin tuo samsoniten on ihan hyvä.. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Herkkä ahdin herää mun mittapuun mukaan alle 1500 r/min, mieluiten heti tyhjäkäynnin pinnasta. |
Asiasta en mitään tiedä mutta kannattaisko kysyä jostain turbohuollosta jos tuohon nykyiseen sais pykälää isompia sisuskaluja ja huollon samalla?
Edut: Päällepäin pysyy samanlaisena (auto lienee jo vähäpäästöinen papereissa..) Sopii suoraan paikalleen |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Löytys kkk k16 mersu ategosta, semmonen 160-180 hp tehoille passeli hyrrä. Vaatii vaan laippajumpan :(
Niin ois sitten tietysti biturbo settikin joka kyllä herää heti ja puskee yli 200 hp, mutta asennus vaatii jo hiukan enemmän perehtymistä:) |
Halpa ja hyvä.
No,mikä on halpa ja mikä ei. Meilläpäin on hyvä turposeppä jonka palveluja käytän itse. Hyvän turpon määrittely ei käy ihan niin et katotaan jonku toimittajan katalogista valmis hyrrä ja kiinni ja thats it. Kuulemma osa lasketaan ja osan määrää halutut ominaisuudet ja osa vaan kokeillaan ja mitataan ja siit on se "paras" turbo tehty. Näin ahtimet tehdään autourheilun huippu äijillekin. Omaan värkkiini ahdin tehtiin juurikin näin,kokeilu ja mittaukset on vielä tekemättä mut kaikki edm. ei tarkoita sitä että hinta olisi yhden tekevää tai että tolkuttomalla rahan syytämisellä olisi jotain tekemistä ominaisuuksien kanssa. Oma Garrett ahtimeni maksoi n1500€ ja kuulemma ei lisä investoinnillla saada enää ominaisuuksia. Tai sitte mennään todella eksoottisiiin testaus sessioihin ja kalleinta ei tod, oo enää se ahdin Eli ammattimieheltä saa parhaan mahdollisen ahtimen tohon hintaan ja voihan sen vanhan ahtimenkin korjata ja samalla päivittää paremmaksi. Tojotan ct20 korjaantuu jossain 300€ tietämillä ja uutta ahdinta saanee alk. 8-900 € joten jos halvemmalla haluu päästä ni olennaisinta ei oo se mitkä sen ahtimen ominaisuudet on joskus ollu. Sit ollaan jo semmoses haku ammunnassa et on kai tuurin kauppaa. Toki valmiin ahtimen ostamisessa ei pääse juuri "harrastamaan"mutt sillon se on hyvä.
|
gr:n ahtimesta saa tehtyä ihan hyvän. eikos se ole sama ahdin y60 ja y61 koppasissa?
ite aikoinaan teetin gr:n oman ahtimen, siihen laitettiin 9000 aero saabin 42,5mm kompura siipi ja olikohan jonku mersun 47mm hyvin virtaava turbiini. näillä eväillä pelas ja heräs hienosti vakio pumpulla, turbon tekijä lupas et se hyrrä ois riittäny about 180hv rengas tehoille, jos enempi ois halunnu niin kompuraksi ois voinu laittaa cossu sierran 46,5mm siipi niin sillä pääsis about 250hv:n tuntumaan. mut herääminen hieman olisi kärsiny... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14331 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14332 tää remontti jäi maksamaan jotain 700-800€ ja ahdinhan oli sitte käytännössä katsoen uusi. homman teki Virtaala. -> http://www.professionalmotor.fi/ |
Jep, Tuo jv:n ex-GR on aika pirteä tuolla ahtimella:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Turbogurujen tietotaitoa ei pidä väheksyä, valitettavasti hekin tekevät työtään rahasta ja mielellään myyvät uuden 1500€ ahtimen. Jotkut kuitenkin auttavat ja neuvovat mielellään ja osaavat etsiä hyvän verrokkiturbon paljon halvemmalla.
Itsellä on vain hyvää sanottavaa: http://www.lds-turbo.fi/ putiikista. Virittäjille kertyy paljon aihioita testaushommista ja niistä saa usein kasattua kelvollisen hyvän ahtimen sopuhintaan, kannattaa kysellä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
joko patrolli liikkuu?
|
Sivu luotu: 22:09 (GMT +2). |