Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2011, 06:24
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335


Viimeksi muokannut Janne1986 : 22.02.2011 06:27
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2011, 09:49
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Aiheenahan on diesel v8, mistäs nyybi meinaa löytää siihen nipponin 1,5:seen ne toiset 4 sylinteriä? Ja siitähän tulis jo 3 litranen...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2011, 11:09
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335


Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä:

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2011, 12:00
PeteP PeteP ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Veteli
Viestit: 41
Perusasetus

Yleensä 6.2D konetta moittivat ne joilla ei ole siitä mitään henkkoht kokemuksia Aika yleistä myös että enempi vikaa on käyttäjissä. Laiskakin tuo osaa olla, mutta siihen löytyy lääkkeet, vaparinakin saa hyvin vetoja. Siinävaiheessa kun alkaa pikiseen haisevaan tiisseliin tekemään remppaa, alkaa kummasti mieli tehdä takaisin bensamoottoreiden pariin
__________________
CHEVY SILVERADO K1500 -95 6.5Td
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2011, 12:50
PeteP PeteP ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Veteli
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja harrim3 Näytä viesti
niijustjoo,jos 6.2 saat hyvin vetoja ilman ahtamisia niin laita resepti tulemaan..,ei oo kyllä kovin suorituskykyinen kone,ainakaan kun ne laitetaan tuollasiin 2-3tonnia painaviin autoihin..
Tutustu aiheeseen.
__________________
CHEVY SILVERADO K1500 -95 6.5Td
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2011, 16:11
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Mulla oli MB ML 400 CDI
Voimaa ja vääntöä on ihan oikeasti vakioanakin.
Veti Lantikkaaa trailerissa, n. 3500 kg kok.paino, tosi vaivatta kaikki mäet vauhtia vähentämättä.
Ajoin sillä jottain 150 000km.
Suuttimien kesto kyseenalainen.
Kallis korjattava n. 800 eur/kpl ja niitä on 8!
Tietsikka ei näytä mikä suihku kusee, kun on common rail.
Kolmannen hajonneen suihkun jälkeen myin pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2011, 20:57
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä:

legendaarisia muistoja kyseisestä vanista kun joensuun ev. lut kirkon parissa kumi paloi niin kauan kunnes ristikko "napsahti"...ei kovin kauaa.....
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2011, 21:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Audi.


Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.05.2011, 22:06
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
Nykyään 4,2Tdi V8 ja woimaa piisaa, vääntöä sitkin miehekkäämmin (ja sähköä palaa kun on CR moottori)

Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"...
Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.05.2011, 22:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Kallis?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Nykyään 4,2Tdi V8 ja woimaa piisaa, vääntöä sitkin miehekkäämmin (ja sähköä palaa kun on CR moottori)

Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"...
Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa???
Juu,jos ei rahasta oo välii ni noita kasejahan on pilvin pimein Tojotaa,Merssua,Bemaria ja Lantikkaa ja Kympit kakstoistaset sun muut mutta nyt tarkoitettiin kai semmosia kohtuu hintasempia koneita. Joten siksi ei v10 tai v12.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.05.2011, 23:31
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mulla Vani 6.2 dsl koneella vm 1991, ilman egrää ja J-koodin pumpulla, eli tehokkaampi versio. Seisoo nyt tallin takana ja odottaa parempia peltityö aikoja, mutta ajettu reilut 500tkm ja aikaisemmasta huoltohistoriasta ei paljoakaan tietoa, ennen kun 200tkm kohdalla, kun silloin oli tullut edelliselle omistajalle. Minun aikana (n7v/100tkm) koneeseen tehty nostaja remontti ja yks venttilinjousi meni poikki. Lisäksi joitain tiivisteitä laitettu.

Noiden vanhempien, eli 6.2 koneiden/autojen ongelmana on ollut että niitä 80- luvulla tuotiin paljon suomeen yksityisesti ja jonkun yksityisen maahantuojan toimesta. Mitään huoltoja ei sitten osattu tehdä oikein vaikka autot olis ollut alle 100tkm ajettuja. Öljynvaihtoja tehtiin milloin sattuu ja millä öljyillä sattuu. Sitten alkoi kilahtelemaan juuri noita venttiilin nostajia. Samoin vaihdelaatikoita hajoili kun ei ymmärretty niitten päälle. Omassani oli tehty n.350tkm kohdilla iso remppa kun kolme kesää vedetty lähes paritonnista vaunua OD:llä.
- Sitten on joku sarja lohkoja valettu meksikossa, niissä erityisesti ongelmia kampiakselin runkopukkien kanssa. Valu on aika heikkoa ja murtumia tullut. Monet laittavat pukkeihin vahvistuksen jos isompi remppa ja kone irti, myös ei mexico koneisiin. Kittejä saa tilaamalla ja metallimies osaa sellaisen tehdä itekkin.
- 6.2 pumppuja on myös kilahtanut webaston/eberi asennuksen jälkeen. Paluuputkesta otettu tulo lämmittimelle ja diisselin kierto hidastunut, ei toimi enään pumpun jäähdytys. Noissahan tuo pumppu on siellä kuolemanlaaksossa, lohkojen välissä.

6.5 koneiset autot ja erityisesti 97 ja uudemmat taas on pääosin virallisen maahantuojan tuomia. Niillä ollut tarkempi huolto-ohjeistus mm. öljynvaihtojen ja laatujen suhteen. Muistaakseni 6.5td:ssä sai käyttää vain muutamaa öljyä takuun aikana.
- runkopukki ongelmaa en ole kuullut niissä olleen, ehkäpä vahvempaa teko jo tehtaalta
- uudemmissa, ainakin 6.5td:ssä olevassa ruiskun PDM yksikössä on ollut lämpövikoja. Oli muistaakseni tehtaan laajennetun takuun piirissä. Myös osassa syöttöpumppuja, ihan mekaniikassa oli laajennettua takuuta.
- PDM viat taas johtuvat kuumasta paikasta. Suositeltavaa asentaa re-location & cooling kitti. Eli pidempi johdotus ja alumiinisiiliä päälle.

Noiden koneiden tehot vaihtelee jonkin verran, riippuen autosta missä ne ovat olleet alunperin. Tehottomin taitaa olla vanhan g-20 vanin kone jossa n. 130hp ja g-30 vanit isommat suburbanit ja pikkarit oli pääsääntöisesti J-mallin pumpulla, joka n. 143hp. Sitten on vielä army versio, jota ensimmäisissä H1:ssä käytettiin, siinä 163hp...sellainen sattuu olemaan meikäläisen Vanissa ja ilhan alkuperäis asennuksena! (ot: on siinä myös 4L80E laatikko jonka jatkeena hiilikuitu kardaani!)

6.5 koneiden tehot taas taitaa olla 180-220hp, en nyt ihan ulkoa muista. Sitten monet pajat ovat tehneet noista molemmista marine versioita, venekäytössä jopa 300hp tehoja, mutta eipä taida autoihin sellaisia monestikkaan sovitettu. Tuollainen 6.5 on kyllä suht helppo ahtaa ja kestääkin vähä enempi painetta kun vanha 6.2, vaikka siihenkin saanut bolt-on sarjoja.

6.5 kone on muuten vieläkin, käsittääkseni tuotannossa. H1 tai siis HMVV:ssä käytössä! JOkunen vuosi sitten jenkkien ebay oli täynnä turbottomia 6.2 ja 6.5 koneita, kun päivittivät vanhat autot, jotka varastoissa seisseet, 6.5td koneelle.

Niin ja sitten 2001 tuli GM:n Duramax koneet. Niissähän on Boschin commonrail ruiskut ja tehoja 300-400hp. Riippuen vuosimallista. Suomessa ei paljoakaan taida noita koneita olla irtomyynnissä ja jenkkien ebayssakin hintaa on 5000-7000$! Vertailun vuoksi, 6.2 siellä 300-3000$

Hups! tulipas kirjoteltua taas pitkä juttu! ihan pikasesti piti vastailla...Pitäsköhä huomenna pistaa chevy käyntii talven jäljiltä ja kuunnella hörinää kuten tuossa alla:

http://www.youtube.com/watch?v=yp4mZaXEVOk
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu gm 6,2/6.5 diesel. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.09.2010 17:50
m: 6.2 diesel jeepwillys O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.10.2007 18:44
M:bmc 6-diesel toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.02.2007 20:27
m: LR ser III 109 diesel 73 Traveler O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.03.2006 21:17
2-t diesel -P- Tekniikka & Jutustelu 15 12.02.2006 11:41


Sivu luotu: 13:27 (GMT +2).