![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen. Vani porttaaleilla? ![]() Tai muuten vain korotettuna. Niitähän löytyy vissiin 4x4? Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks... Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335
Viimeksi muokannut Janne1986 : 22.02.2011 06:27 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Aiheenahan on diesel v8, mistäs nyybi meinaa löytää siihen nipponin 1,5:seen ne toiset 4 sylinteriä? Ja siitähän tulis jo 3 litranen...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä: |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Yleensä 6.2D konetta moittivat ne joilla ei ole siitä mitään henkkoht kokemuksia
![]() ![]()
__________________
CHEVY SILVERADO K1500 -95 6.5Td |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tutustu aiheeseen.
__________________
CHEVY SILVERADO K1500 -95 6.5Td |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli MB ML 400 CDI
Voimaa ja vääntöä on ihan oikeasti vakioanakin. Veti Lantikkaaa trailerissa, n. 3500 kg kok.paino, tosi vaivatta kaikki mäet vauhtia vähentämättä. Ajoin sillä jottain 150 000km. Suuttimien kesto kyseenalainen. Kallis korjattava n. 800 eur/kpl ja niitä on 8! Tietsikka ei näytä mikä suihku kusee, kun on common rail. Kolmannen hajonneen suihkun jälkeen myin pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
legendaarisia muistoja kyseisestä vanista kun joensuun ev. lut kirkon parissa kumi paloi niin kauan kunnes ristikko "napsahti"...ei kovin kauaa.....
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Audi.
Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"... Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa??? ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
|||
|
|||
![]() Kallis?Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla Vani 6.2 dsl koneella vm 1991, ilman egrää ja J-koodin pumpulla, eli tehokkaampi versio. Seisoo nyt tallin takana ja odottaa parempia peltityö aikoja, mutta ajettu reilut 500tkm ja aikaisemmasta huoltohistoriasta ei paljoakaan tietoa, ennen kun 200tkm kohdalla, kun silloin oli tullut edelliselle omistajalle. Minun aikana (n7v/100tkm) koneeseen tehty nostaja remontti ja yks venttilinjousi meni poikki. Lisäksi joitain tiivisteitä laitettu.
Noiden vanhempien, eli 6.2 koneiden/autojen ongelmana on ollut että niitä 80- luvulla tuotiin paljon suomeen yksityisesti ja jonkun yksityisen maahantuojan toimesta. Mitään huoltoja ei sitten osattu tehdä oikein vaikka autot olis ollut alle 100tkm ajettuja. Öljynvaihtoja tehtiin milloin sattuu ja millä öljyillä sattuu. Sitten alkoi kilahtelemaan juuri noita venttiilin nostajia. Samoin vaihdelaatikoita hajoili kun ei ymmärretty niitten päälle. Omassani oli tehty n.350tkm kohdilla iso remppa kun kolme kesää vedetty lähes paritonnista vaunua OD:llä. - Sitten on joku sarja lohkoja valettu meksikossa, niissä erityisesti ongelmia kampiakselin runkopukkien kanssa. Valu on aika heikkoa ja murtumia tullut. Monet laittavat pukkeihin vahvistuksen jos isompi remppa ja kone irti, myös ei mexico koneisiin. Kittejä saa tilaamalla ja metallimies osaa sellaisen tehdä itekkin. - 6.2 pumppuja on myös kilahtanut webaston/eberi asennuksen jälkeen. Paluuputkesta otettu tulo lämmittimelle ja diisselin kierto hidastunut, ei toimi enään pumpun jäähdytys. Noissahan tuo pumppu on siellä kuolemanlaaksossa, lohkojen välissä. 6.5 koneiset autot ja erityisesti 97 ja uudemmat taas on pääosin virallisen maahantuojan tuomia. Niillä ollut tarkempi huolto-ohjeistus mm. öljynvaihtojen ja laatujen suhteen. Muistaakseni 6.5td:ssä sai käyttää vain muutamaa öljyä takuun aikana. - runkopukki ongelmaa en ole kuullut niissä olleen, ehkäpä vahvempaa teko jo tehtaalta - uudemmissa, ainakin 6.5td:ssä olevassa ruiskun PDM yksikössä on ollut lämpövikoja. Oli muistaakseni tehtaan laajennetun takuun piirissä. Myös osassa syöttöpumppuja, ihan mekaniikassa oli laajennettua takuuta. - PDM viat taas johtuvat kuumasta paikasta. Suositeltavaa asentaa re-location & cooling kitti. Eli pidempi johdotus ja alumiinisiiliä päälle. Noiden koneiden tehot vaihtelee jonkin verran, riippuen autosta missä ne ovat olleet alunperin. Tehottomin taitaa olla vanhan g-20 vanin kone jossa n. 130hp ja g-30 vanit isommat suburbanit ja pikkarit oli pääsääntöisesti J-mallin pumpulla, joka n. 143hp. Sitten on vielä army versio, jota ensimmäisissä H1:ssä käytettiin, siinä 163hp...sellainen sattuu olemaan meikäläisen Vanissa ![]() 6.5 koneiden tehot taas taitaa olla 180-220hp, en nyt ihan ulkoa muista. Sitten monet pajat ovat tehneet noista molemmista marine versioita, venekäytössä jopa 300hp tehoja, mutta eipä taida autoihin sellaisia monestikkaan sovitettu. Tuollainen 6.5 on kyllä suht helppo ahtaa ja kestääkin vähä enempi painetta kun vanha 6.2, vaikka siihenkin saanut bolt-on sarjoja. 6.5 kone on muuten vieläkin, käsittääkseni tuotannossa. H1 tai siis HMVV:ssä käytössä! JOkunen vuosi sitten jenkkien ebay oli täynnä turbottomia 6.2 ja 6.5 koneita, kun päivittivät vanhat autot, jotka varastoissa seisseet, 6.5td koneelle. Niin ja sitten 2001 tuli GM:n Duramax koneet. Niissähän on Boschin commonrail ruiskut ja tehoja 300-400hp. Riippuen vuosimallista. Suomessa ei paljoakaan taida noita koneita olla irtomyynnissä ja jenkkien ebayssakin hintaa on 5000-7000$! Vertailun vuoksi, 6.2 siellä 300-3000$ Hups! tulipas kirjoteltua taas pitkä juttu! ihan pikasesti piti vastailla...Pitäsköhä huomenna pistaa chevy käyntii talven jäljiltä ja kuunnella hörinää ![]() http://www.youtube.com/watch?v=yp4mZaXEVOk
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu gm 6,2/6.5 diesel. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.09.2010 17:50 |
m: 6.2 diesel | jeepwillys | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.10.2007 18:44 |
M:bmc 6-diesel | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.02.2007 20:27 |
m: LR ser III 109 diesel 73 | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.03.2006 21:17 |
2-t diesel | -P- | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 12.02.2006 11:41 |