Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Diesel v8:sit. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81327)

opelman 20.02.2011 20:22

Diesel v8:sit.
 
Tänne kaikki diesel v8 omistajat/tietäjät. Juttua näistä.. Mikä paras?? Mistä näitä halvalla? Missä autoissa on näitä? Miten hyvä offissa?? yms..:o:rolleyes:;)

Yölento 20.02.2011 20:23

Sivusta seuranneena, kunhan se EI ole 5,7 l V8, ei DX:nä eikä varsinkaan ilman. :mad:

opelman 20.02.2011 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 742433)
Sivusta seuranneena, kunhan se EI ole 5,7 l V8, ei DX:nä eikä varsinkaan ilman. :mad:

Nii, en tiedä... Sitähän just kysyin.. :rolleyes:

-Captain- 20.02.2011 21:08

chevyn 6.2 on ilmeisen kestävä.. työkaverilla oli n.800tkm ajettu vani missä ei ollu rempattu muuta ku syöttöpumppu.. vähän se jo noilla kilometreillä poltti öljyä mut muuten toimiva eli kun muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimet ajoissa niin luulis kestävän aika pitkään...

Rekisteröimätön 20.02.2011 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 742456)
chevyn 6.2 on ilmeisen kestävä.. työkaverilla oli n.800tkm ajettu vani missä ei ollu rempattu muuta ku syöttöpumppu.. vähän se jo noilla kilometreillä poltti öljyä mut muuten toimiva eli kun muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimet ajoissa niin luulis kestävän aika pitkään...

5,7dx löytyy hyvä juttu http://www.oldsmobile.fi/diesel/Olds350diesel.htm DX:n kanssa tärkeintä on muistaa pieni öljytilavuus eli vaihda öljyt 5000km välein ei ole vitsi.

Racingrabbit 20.02.2011 21:20

Eikös Toyotalla ja Mersullakin ole myös diesel V8 moottorit maastureissa?

opelman 20.02.2011 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 742464)
Eikös Toyotalla ja Mersullakin ole myös diesel V8 moottorit maastureissa?

Niin?? Sitä juuri hain....:p

young n dum 20.02.2011 21:23

ei kuus kakosta nakua. 6,5 tdi on huomattavasti paljon veikeempi kone. tietää hän:)

Racingrabbit 20.02.2011 21:28

Pistää Googleen hakusanaksi diesel V8 niin löytyyhän noita muutamia muitakin :)
BMW nyt ei ollut yllätys,mutta tuota en tiennyt että Rangeakin saa TDV8 diesel koneella


Perhana...Volvon S80 malliakin saa näköjään diesel V8 koneella...

tdi 20.02.2011 21:40

dyramax:sit ja powerstroket on ihan hyviä kans peruskoneeltaan en tiedä miten noi sähköt sit rupee kiusaa.. :rolleyes:

-Captain- 20.02.2011 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 742468)
ei kuus kakosta nakua. 6,5 tdi on huomattavasti paljon veikeempi kone. tietää hän:)

mut 6.2 on varmempi.. ja enempi nois 6.5tdi:s on vikoja ollu.. esim syöttöpumput ja niiden ohjausyksiköt yms. on hel....n kalliita rempata :) kyl tuo pienempi offikäyttöön riittää ihan hyvin..

young n dum 20.02.2011 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 742487)
mut 6.2 on varmempi.. ja enempi nois 6.5tdi:s on vikoja ollu.. esim syöttöpumput ja niiden ohjausyksiköt yms. on hel....n kalliita rempata :) kyl tuo pienempi offikäyttöön riittää ihan hyvin..

no tää on taas näitä juttuja.. miun mopo kulkee kovempaa ku siun...:rolleyes:

meiän perheessä ollu 1kpl 6,2 naku ja 2 6,5tdi vaneja. + muut gm dieselit mitä päässy veivaamaan. ja 6,2:set aina ollu heikommilla ku spekuloitu koneeseen menneitä korjaus kustannuksia... ja 6,5 sissa ei ikinä ollu syöttöpumppu onkelmia vaan kuus kakosissa.

kone kohtasia juttuja sitten näköjään.

Arska-tehtaalta 21.02.2011 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja opelman (Viesti 742429)
Tänne kaikki diesel v8 omistajat/tietäjät. Juttua näistä.. Mikä paras?? Mistä näitä halvalla? Missä autoissa on näitä? Miten hyvä offissa?? yms..:o:rolleyes:;)

Jos vaikka lähtis siitä, et mihin autoon sen meinasit sovittaa vai ostatko auton, jossa sellanen mosa on jo kiinni?

opelman 21.02.2011 09:47

1.Eipä oo autoo mihin laittaa sitä..:o. Kun just sitä mietin et minkä auton ostais... 2.Ja muuten vain halusin tietää mitä muut on mieltä niistä (vähän ylimääräistä keskustelun aihetta)...:rolleyes:

Rekisteröimätön 22.02.2011 00:37

tehoa jos haet niin nissanin 1.5d on saman verran kuin chevyn 6.2d ja toi 1.5d kone on 90% kevyempikin
en löydä nyt aihetta jossa tämä oli sanottu

Janne1986 22.02.2011 06:24

Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?:)
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335

Yölento 22.02.2011 09:49

Aiheenahan on diesel v8, mistäs nyybi meinaa löytää siihen nipponin 1,5:seen ne toiset 4 sylinteriä? Ja siitähän tulis jo 3 litranen...

Kankku 22.02.2011 10:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 742912)
tehoa jos haet niin nissanin 1.5d on saman verran kuin chevyn 6.2d ja toi 1.5d kone on 90% kevyempikin
en löydä nyt aihetta jossa tämä oli sanottu

ja hiukan epäilyttää että tuo alavääntö(mikä offissa on melko tärkeää) olis lähelläkään 1,5L 4moottorissa kuin yli 6L kasissa:eek: eikä tuo paino ero kyllä ihan taida korjata asiaa

Rekisteröimätön 22.02.2011 10:45

ylempänä joku sanoi että diesel sen takia koska vääntää, miksi ei bensa konetta jossa enemmän hevosvoimia ja max.vääntöä?
videoiden perusteella jos jää kiinnis paskaa niin painetaan kaasua, tässä mielessä bensa konetta, koska niissä järestään enemmän tehoa ja vääntöä ja kierroksia. kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää. tiedän että 6.2 v8 diesel vääntää paljon mutta kestävyydeltään ja hevosvoimiltaan kone on paska. enemmin tehokkaampi bensa kone.

itselläni kokemusta vain starttimoottoreista, minulla oli 2.4 bensa nissan king cab jossa n.100hv. offroad kaverini sanoi että kannattaa laittaa diesel kone koska vääntää. se oli virhe tuo 2.4bensa oli n.3 x tehokkaampi ja parempi ajaa maastossa kuin 2.5 diesel...

kannatan siis tehokasta bensa konetta kuin laiskaa dieseliä

Yölento 22.02.2011 10:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 742975)
kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää.

Vanhaa dieseliä kun ei yhtään järkeä käyttävä kuski niin paljoo kierrätä ja siihenkin on rajoittimet keksitty.

Rekisteröimätön 22.02.2011 10:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 742978)
Vanhaa dieseliä kun ei yhtään järkeä käyttävä kuski niin paljoo kierrätä ja siihenkin on rajoittimet keksitty.

vanha diesel ei jaksa mennä ilman kierrättämistä maastossa vakiota isommilla renkailla

Yölento 22.02.2011 10:59

:D:D:D

harrim3 22.02.2011 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 742497)
no tää on taas näitä juttuja.. miun mopo kulkee kovempaa ku siun...:rolleyes:

meiän perheessä ollu 1kpl 6,2 naku ja 2 6,5tdi vaneja. + muut gm dieselit mitä päässy veivaamaan. ja 6,2:set aina ollu heikommilla ku spekuloitu koneeseen menneitä korjaus kustannuksia... ja 6,5 sissa ei ikinä ollu syöttöpumppu onkelmia vaan kuus kakosissa.

kone kohtasia juttuja sitten näköjään.


aivan totta että enemmän noissa 6.2 vikaa kyllä on ku uudemmissa 6.5,eli jos ite pitäs valita nii ehottomasti 6.5 oli käyttö mikä tahansa;)

Racingrabbit 22.02.2011 11:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 742926)
Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?:)
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335



Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä:

http://static.petrisimolin.com/galle...athfinder1.JPG

PeteP 22.02.2011 12:00

Yleensä 6.2D konetta moittivat ne joilla ei ole siitä mitään henkkoht kokemuksia :eek: Aika yleistä myös että enempi vikaa on käyttäjissä. Laiskakin tuo osaa olla, mutta siihen löytyy lääkkeet, vaparinakin saa hyvin vetoja. Siinävaiheessa kun alkaa pikiseen haisevaan tiisseliin tekemään remppaa, alkaa kummasti mieli tehdä takaisin bensamoottoreiden pariin :D


Sivu luotu: 00:03 (GMT +2).