Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2010, 09:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Meikäläisen ääni myös tuolle 90 tai 95 sarjan Toyotalla vaikken sellaista omistakkaan.

Ja nimenomaan tuon jatkuvan nelivedon takia.

Perustelu:

Jos hinailet kärriä ja kääntelet sitä maastossa ja lasket, nostat venetttä milloin missäkin,niin jatkuvassa nelikossa kun on se keskitasaus pyörästö,vetävät myös kaikki pyörät tiukoissa käännöksissäkin ilman että että jompi kumpi pää rupeaa"sortamaan" . Eli se on yhtä ketterä kuin takaveto,tai jopa kettterämpikin tilanteesta riippuen.

Ja sitten sen keskilukon saa tietysti kiinni tiukkojapaikkoja ajatellen,ja johonkin vuosimalliin asti noissa on myös takana tasauspyörästönlukko.Ja se ketteryys tietysti häviää sitä mukaa kun niistä hanikoista tempoo.

Ja sitten HUOMIO. jos joku mainostaa jotain cr-v hondaa että siinä on jatkuva neliveto niin se ei sitten ole sama asia,ne ovat etuveto autoja joissa sutimis tilanteissa ohjataan kitkan avulla pieni osa vetovoimasta takapyörille.

Ja mitä siihen kulkutukseen tulee niin etuperäthän noissa on jo kehitetty kohtuu hyvin rullaaviksi joten niiissä puhutaan ehkä juurikin joistain deseistä/100 km. Vastaavasti taas rengaskulut saattavat olla pienemmätkin juuri siitä syystä että vetovoima menee kokoajan useammasta paikkaa tiehen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2010, 09:56
dieselmoottori dieselmoottori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.05
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 133
Perusasetus

Laita muutama tonni lisää ja hae uusi Dacia Duster jos 1500kg riittää vetopainoksi. Tarpeeksi pieni ykkönen ja muutkin vaihteet tiheästi välitetty. Riittää satunnaiseen vetelyyn.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2010, 10:30
AndersReisen AndersReisen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.10
Sijainti: Siilinjärvi, Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Meikäläisen ääni myös tuolle 90 tai 95 sarjan Toyotalla vaikken sellaista omistakkaan.

Ja nimenomaan tuon jatkuvan nelivedon takia.

Perustelu:

Jos hinailet kärriä ja kääntelet sitä maastossa ja lasket, nostat venetttä milloin missäkin,niin jatkuvassa nelikossa kun on se keskitasaus pyörästö,vetävät myös kaikki pyörät tiukoissa käännöksissäkin ilman että että jompi kumpi pää rupeaa"sortamaan" . Eli se on yhtä ketterä kuin takaveto,tai jopa kettterämpikin tilanteesta riippuen.

Ja sitten sen keskilukon saa tietysti kiinni tiukkojapaikkoja ajatellen,ja johonkin vuosimalliin asti noissa on myös takana tasauspyörästönlukko.Ja se ketteryys tietysti häviää sitä mukaa kun niistä hanikoista tempoo.

Ja sitten HUOMIO. jos joku mainostaa jotain cr-v hondaa että siinä on jatkuva neliveto niin se ei sitten ole sama asia,ne ovat etuveto autoja joissa sutimis tilanteissa ohjataan kitkan avulla pieni osa vetovoimasta takapyörille.

Ja mitä siihen kulkutukseen tulee niin etuperäthän noissa on jo kehitetty kohtuu hyvin rullaaviksi joten niiissä puhutaan ehkä juurikin joistain deseistä/100 km. Vastaavasti taas rengaskulut saattavat olla pienemmätkin juuri siitä syystä että vetovoima menee kokoajan useammasta paikkaa tiehen.
Kiitän tiedoista!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Turboa ostamassa Anfi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.04.2010 12:11
Käykää ostamassa Rekisteröimätön Linkit 4 12.03.2009 23:10
Volvoa ostamassa k81 Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2008 19:46
plaaaaatseria ostamassa Tekniikka & Jutustelu 0 09.06.2003 08:36
Nokialaista ostamassa Jarze This And That 4 07.01.2003 11:37


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).