![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Pickupit on enemmän ja vähemmän karuja tuossa hintaluokassa. Maasturi-tyyppiset 90-lukulaiset paljon mukavempia pitkässä ajossa. Oma ehdotus: Toyota Land Cruiser 90 tai 95 jos enemmän tilaa tarvitset. 15 t€ saa kaikin puolin kunnossa olevan n. 200 tkm ajetun 90-luvun lopulta. Pajerot on halvempia, mutta korjailtavaa saattaa tulla enemmän. Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pajeroita kyllä näyttää olevan useita tarjolla, ja nyt kun katson tarkemmin esin. nettiauto.comista, näyttää löytyvän pari Land Cruiseriakin, jotka olen aiemmin jotenkin onnistunut ohittamaan. Ilmeisesti noilla kolmelitraisilla koneilla ajellaan melkoisia km-määriä. Mikä lienee esim. Land Cruiserin löpönkulutus? Onko Land Cruisereissa jotakin erityistä, mitä tulee käytettyä ostettaessa tsekata? Entäpä Pajeron mahdolliset korjaamiskohteet? Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kulutus pyörii n. 10-11 l/100 km välillä, nätillä matka-ajolla 80-90 km/h pääsee vähän allekin kympin. Takaperän sähkölukon toiminta syytä tsekata, se kun vähäisen käytön vuoksi saattaa olla jumiutunut tai jopa kopan tausta syöpynyt rikki. Uusia saa taas halvimmillaan Englannista £400. Ilman levikkeitä olevissa malleissa ei tätä lukkoa ole. Ekoja kuluvia osia on hammastangon kiinnityskumit (Toyotalta ei saa, tarvikkeena £20) ja jumiutuva käsijarru (vaijerin liikkuvuus + linkut jarrukilven läpi). Rasvaus ja aktiivinen käyttö auttaa, niinkuin kaikissa muissakin. Kokonaisuutena siis huolettomia pelejä, kokemusta n. 3.5 vuoden aikana omasta ja yhden tutun vastaavasta. Lyhkäset mallit on kaikki tuontiautoja, pääosin Saksasta. Monet rekisteröity pakettiautoksi, ajoneuvoryhmältään huoltoautoksi, jolloin päästy pienemmällä autoverolla tuodessa. Em. ei ole ollut kannattavaa 1.4.2009 jälkeen, nykyään menee täysi autovero joka tapauksessa. Joistain (etelä-Euroopasta tuoduista) malleista voi puuttua ABS. Turvatyynyt on aina edessä 2 kpl. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Saakos nuo turvatyynyt ja absit kytkettyä miten pois käytöstä? (sulakkeet irti?)
Ikävä ylläri naamalle poksahtava turvatyyny, kun vähän kikkailee pusikoissa... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja se turvatyynyhän ei laukea ilman syytä!!!
Eli pitää kikkailla aika rajusti ennen kuin läsähtää. Esim.ympäri ajossa ei tyyny laukea ellei siihen ole tarpeeksi syytä,eli riittävä hidatuvuus. Eli sitä ei tarvitse pelätä. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Turboa ostamassa | Anfi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.04.2010 12:11 |
Käykää ostamassa | Rekisteröimätön | Linkit | 4 | 12.03.2009 23:10 |
Volvoa ostamassa | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2008 19:46 |
plaaaaatseria ostamassa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.06.2003 08:36 | |
Nokialaista ostamassa | Jarze | This And That | 4 | 07.01.2003 11:37 |