Ei meinaa!!! Ja oikeesti BJ:ssä on olemassa 1400 kg jarrullisen vetopainoja, myöhemmissä malleissa muistaakseni enemmän (valmistajan sallima) ja LJ/RJ:ssä se on 2000 kg. Miten se on niin vaikeeta tajuta että on olemassa vanhoja ristiinkytkentäkatsastuksessa ennen vanhaan hyväksyttyjä kytkentämassoja millä ei oo mitään tekoo valmistajan sallimien kanssa. Siks on SJ:ssä 1700 kg ja muissakin jopa yli tuplat valmistajan sallimiin.
Jos niitä ei otteella oo, niin silloin mennään valmistajan sallimilla massoilla joilla ei oo taas välttämättä mitään tekoo maalaisjärjen ja auton massojen/tehon kanssa! Monta kertaa vuodessa puidaan samaa asiaa ja silti ollaan jatkuvasti kuutamolla. Mutta toki palstalaisiakin taitaa olla nykyään niin reilusti ettei jokainen tule koskaan lukeneeksi vetopainoista yhtään topikkia...
Vielä vähän tarkennusta: eli noita ennen vanhaan hyväksyttyjä ristiinkytkentäkatsastuksessa hyväksyttyjä massoja ei siis voida syöttää enää tänä päivänä toiselle identtiselle autolle jolla niitä ei ole ollut.
|