Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2010, 12:34
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Vetopaino otetaan valmistenumeron mukaan Trafilta

Sit kyssäri perään, kortti on AbeC1eC, kärry 3500kiloo täyteen kuormattuna. Pääasiassa vedän Cantterilla (vetopaino 3450kg, junapaino 7500), mutta joskus tarttis kiskoa Hiacella (vetopaino 2000kg). Eli mitäs sakkosedät antaa kytkentämassan ylittämisestä? Muutenhan kaikki on lain rajoissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2010, 13:45
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Vetopaino otetaan valmistenumeron mukaan Trafilta

Sit kyssäri perään, kortti on AbeC1eC, kärry 3500kiloo täyteen kuormattuna. Pääasiassa vedän Cantterilla (vetopaino 3450kg, junapaino 7500), mutta joskus tarttis kiskoa Hiacella (vetopaino 2000kg). Eli mitäs sakkosedät antaa kytkentämassan ylittämisestä? Muutenhan kaikki on lain rajoissa.
Eiköhän tule ihan jokaiselta alkavalta 100kg sakkoa lisää. Ei kokemusta mutta kuulema kallista

ps. Jos cantterin omamassa 3450kg ja kärryn kokonaismassa 3500kg on yhdistelmällä ajettaessa oltava CE kortti.
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2010, 15:30
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokku Näytä viesti
Eiköhän tule ihan jokaiselta alkavalta 100kg sakkoa lisää. Ei kokemusta mutta kuulema kallista

ps. Jos cantterin omamassa 3450kg ja kärryn kokonaismassa 3500kg on yhdistelmällä ajettaessa oltava CE kortti.
Joo mut ajatellaan et kärryn massa on 3450kiloa niin C1e riittää. Jaaha et tulee sakot aina ylikuormasta, vaikka kärryn kuorma on rajoissaan mutta auton kytkentämassa ei sitä kestä. No elämä on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2010, 15:45
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Ajokortin riittävyys katotaan papereista. Muuten mennään todellisten painojen mukaan.

Hiacen perään voit laittaa kokonaismassaltaan 3500 kg:n kärryn kunhan sen omapaino+kuorma ei ylitä 2000 kiloa.

Ja omamassaltaan 3450kg cantterilla et saa vetää kokonaismassaltaa 3500 kilon kärryä vaikka kyydissä olis yks peruna.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2010, 16:05
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Ajokortin riittävyys katotaan papereista. Muuten mennään todellisten painojen mukaan.

Hiacen perään voit laittaa kokonaismassaltaan 3500 kg:n kärryn kunhan sen omapaino+kuorma ei ylitä 2000 kiloa.

Ja omamassaltaan 3450kg cantterilla et saa vetää kokonaismassaltaa 3500 kilon kärryä vaikka kyydissä olis yks peruna.
Tiedossa on, kysymys olikin sakon määrästä, jos hiacella vetää 3500kilosta kärryä täyteen kuormattuna (3500kg todellista).

Ja Omamassaltaan 3450 cantterilla saan vetää kyllä 3500kilosta kärryä, 3450kiloon asti kuormattuna (C1E kortti).

Edit: Kortithan riittää kaikkiin näihin eli mietitään vain kytkentämassan ylityksestä saatavia herkkuja poliiseilta. Turvallisuuden kannaltahan yhdistelmä on täysin ok, "ajatellen että koukku pysyy kiinni vetoautossa" koska kärry jarruttaa sen omaavan kuorman. Eteneminen tietysti hiukan tahmaisempaa.

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=782232 ; siinä vähän kytkentämassan ylitystä (sprintterin omapaino 2000kg)

Viimeksi muokannut Stade : 08.05.2010 16:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2010, 16:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Tiedossa on, kysymys olikin sakon määrästä, jos hiacella vetää 3500kilosta kärryä täyteen kuormattuna (3500kg todellista).

Ja Omamassaltaan 3450 cantterilla saan vetää kyllä 3500kilosta kärryä, 3450kiloon asti kuormattuna (C1E kortti).

Edit: Kortithan riittää kaikkiin näihin eli mietitään vain kytkentämassan ylityksestä saatavia herkkuja poliiseilta. Turvallisuuden kannaltahan yhdistelmä on täysin ok, "ajatellen että koukku pysyy kiinni vetoautossa" koska kärry jarruttaa sen omaavan kuorman. Eteneminen tietysti hiukan tahmaisempaa.

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=782232 ; siinä vähän kytkentämassan ylitystä (sprintterin omapaino 2000kg)
Kerokaapas nyt ku mielestäni ei tuossa välttämättä mikään ylity. Jos MB on kuorma-auto ja koukussa riittää painot. 3500 asti sais vetää siinä tapauksessa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2010, 16:59
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kerokaapas nyt ku mielestäni ei tuossa välttämättä mikään ylity. Jos MB on kuorma-auto ja koukussa riittää painot. 3500 asti sais vetää siinä tapauksessa?
Ei tossa ylitykkään, mutta hiacessa "suurin sallittu perävaunumassa 2000kg" Eli tästä seuraamukset kiinnostaa. ns. kytkentämassan ylitys.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).