![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F...ATT_142007.pdf
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Niin joo atj:tä tarkotin. Eli käytännössä 3,5 t sallitaan edelleen kunhan kirjaimet kortissa riittää?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin,mun BJ40sessä on jarrullisen vetopaino 1400kg?????????? ei taida olla ihan oikein.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei meinaa!!! Ja oikeesti BJ:ssä on olemassa 1400 kg jarrullisen vetopainoja, myöhemmissä malleissa muistaakseni enemmän (valmistajan sallima) ja LJ/RJ:ssä se on 2000 kg. Miten se on niin vaikeeta tajuta että on olemassa vanhoja ristiinkytkentäkatsastuksessa ennen vanhaan hyväksyttyjä kytkentämassoja millä ei oo mitään tekoo valmistajan sallimien kanssa. Siks on SJ:ssä 1700 kg ja muissakin jopa yli tuplat valmistajan sallimiin.
Jos niitä ei otteella oo, niin silloin mennään valmistajan sallimilla massoilla joilla ei oo taas välttämättä mitään tekoo maalaisjärjen ja auton massojen/tehon kanssa! Monta kertaa vuodessa puidaan samaa asiaa ja silti ollaan jatkuvasti kuutamolla. Mutta toki palstalaisiakin taitaa olla nykyään niin reilusti ettei jokainen tule koskaan lukeneeksi vetopainoista yhtään topikkia... Vielä vähän tarkennusta: eli noita ennen vanhaan hyväksyttyjä ristiinkytkentäkatsastuksessa hyväksyttyjä massoja ei siis voida syöttää enää tänä päivänä toiselle identtiselle autolle jolla niitä ei ole ollut. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja on tuossa taas yks typerä pykälä lisää Suomen lakikirjasta (eri oikeuksia samanlaisille autoille), ei siellä fiksua tekstiä paljo seassa mahu olemaankaan ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sama 1670kg on mullakin Comanchen otteessa (N1G)
Täytyy katsoa että olisko jonnekin jäänyt vanhoja otteita, näkisi että onko tuo vetopaino muuttunut jossain vaiheessa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kans oli Discosta jossain välissä hävinny koukkupainosta liki tonni otteesta. Soittelin Akeen jossa, eivät osanneet kertoa syytä moiseen. Suosittelivat säilyttään vanhoja otteita, josta näkee tiedot. No eihän semmosia tietenkään ollut. Seuraava ohje oli käydä muutoskatsastamassa auto takasin 3500 vetopainolle. Näin tein ja siittä sit piti muutama kymppi pulittaa, että katsuri vilkas koukun tyyppikilvestä painon ja tarkasti koukun kiinnityksen runkoon. Tokihan se joutu vielä tiedot muuttaan Trafin (Ake) järjestelmään. Tämäkin rahanmeno ja ylimääränen työ vain Aken surkean järjestelmän takia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itellä kuitenkin on tallessa vanha ote josta löytyy tuo 3,5t. Eli vaatii muutoskatastuksen jotta surkean järjestelmän vaihossa hävinneen 1,5 t saa takaisin?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Tyyppiero?
Mun Komanche siis otteessa tyyppi: pakettiauto/N1. Mikä tuo sun otteen tyyppi G.llä (N1G)? Onko siinä jotakin eroa, mulla sitä ei ole?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
G tarkoittaa maastoautoa. Eli N1G maastopakettiauto ja M1G maastohenkilöauto.
|