![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja Omamassaltaan 3450 cantterilla saan vetää kyllä 3500kilosta kärryä, 3450kiloon asti kuormattuna (C1E kortti). Edit: Kortithan riittää kaikkiin näihin eli mietitään vain kytkentämassan ylityksestä saatavia herkkuja poliiseilta. Turvallisuuden kannaltahan yhdistelmä on täysin ok, "ajatellen että koukku pysyy kiinni vetoautossa" koska kärry jarruttaa sen omaavan kuorman. Eteneminen tietysti hiukan tahmaisempaa. http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=782232 ; siinä vähän kytkentämassan ylitystä (sprintterin omapaino 2000kg)
Viimeksi muokannut Stade : 08.05.2010 16:33 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei tossa ylitykkään, mutta hiacessa "suurin sallittu perävaunumassa 2000kg" Eli tästä seuraamukset kiinnostaa. ns. kytkentämassan ylitys.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä tapauksessa vetoauton omamassa on pienempi kuin kärryn kokonaismassa. Ja kun kortin riittävyys katsotaan papereista EIKÄ TODELLISISTA PAINOISTA niin et saa. Samasta syystä (että massat katsotaan papereista) saat vetää samaa kärryä hiacella kunhan kärryn TODELLINEN MITATTAVA SEN HETKINEN paino on alle 2000kg. Eli voit saada cantterilla sakot ajo-oikeudetta ajamisesta pelkästään ajokortin ja rekisteriotteiden tietojen mukaan. Turha kitistä vaakaa paikalle kun se ei mitään auta. Korkeintaan voit saada lisää rapsuja jos kuorma onkin vielä jotenkin ylimittainen. Ja jos poliisi epäilee, että hiacen perässä oleva kärry nyt oikeasti painaa yli 2000kg, punnitaan kärry ja mahdollisesti saat sakkoa siitä ylikuormasta mutta et ajo-oikeudetta ajosta. Laitetaan vielä liitteeksi ajokorttiasetuksen 5§ lopusta pari katkelmaa. Lainaus:
Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kiitos vastauksista, säilyy kortti paremmin taskussa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() vetopaino muutettu
BJ40 -77 alkuperäinen 1400kg nyt 2715kg se meni 1.5x ajoneuvon omamassa.Tuo riittää mulle
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs mulla kun läjän vetopainoksi on lätkästy vain 2 tonnia. kateltiin yhen katsurin kans ltj:stä että 3,5 t vetopainolla olevia lj:tä löyty paljolti, osassa taas oli tuo sama 2 t. vaikka kyseessä on N1G.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0086F...ATT_142007.pdf
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin joo atj:tä tarkotin. Eli käytännössä 3,5 t sallitaan edelleen kunhan kirjaimet kortissa riittää?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niin,mun BJ40sessä on jarrullisen vetopaino 1400kg?????????? ei taida olla ihan oikein.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ei meinaa!!! Ja oikeesti BJ:ssä on olemassa 1400 kg jarrullisen vetopainoja, myöhemmissä malleissa muistaakseni enemmän (valmistajan sallima) ja LJ/RJ:ssä se on 2000 kg. Miten se on niin vaikeeta tajuta että on olemassa vanhoja ristiinkytkentäkatsastuksessa ennen vanhaan hyväksyttyjä kytkentämassoja millä ei oo mitään tekoo valmistajan sallimien kanssa. Siks on SJ:ssä 1700 kg ja muissakin jopa yli tuplat valmistajan sallimiin.
Jos niitä ei otteella oo, niin silloin mennään valmistajan sallimilla massoilla joilla ei oo taas välttämättä mitään tekoo maalaisjärjen ja auton massojen/tehon kanssa! Monta kertaa vuodessa puidaan samaa asiaa ja silti ollaan jatkuvasti kuutamolla. Mutta toki palstalaisiakin taitaa olla nykyään niin reilusti ettei jokainen tule koskaan lukeneeksi vetopainoista yhtään topikkia... Vielä vähän tarkennusta: eli noita ennen vanhaan hyväksyttyjä ristiinkytkentäkatsastuksessa hyväksyttyjä massoja ei siis voida syöttää enää tänä päivänä toiselle identtiselle autolle jolla niitä ei ole ollut. |