Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2010, 21:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah Näytä viesti
Lähestulkoon pelkästään ammattiajossa olevia T5 transuja (AXD 2,5 tdi) työkseni huoltavana havaittua:

- turboja menee kuin leipää
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2010, 21:22
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?
Pitäs varmaan viittiä putsata paskat pois ni ei jumettas.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2010, 21:46
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?
Suurimmaksi osaksi varmaan juurikin noin! mulla on noita TDI Volkkareita ollut jo aika monta. Yhdestäkään ei ahdin ole hajonnut. Yhdestä kuitenkin niin sanottiin korjaamolla ja kun kyseessä oli sellainen käyttis, jota työssänikin tartten, niin eihän auttanut, kun laittaa kuntoon eli vaihtaa myös se ahdin. Itselleni pyysin kuitenkin risat osat, kun niille oli jo käyttö suunniteltu... Kas kummaa, ahdin ei omasta eikä minua tietävämpienkään tarkastelussa vaikuta lainkaan vialliselta... Varsinkin, kun vika oli kuulemma akselin väljyys.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2010, 22:04
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Eli summa summarum. EGR systeemi tappaa näistäkin ne turbot. Siispä tulppaa laipan väiin ja kovaa ajua tai ainakin se letku irti EGR venalta.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2010, 22:12
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Meillä on ollut t4 102hv caravelle + automaatti. 282tkm ja aski porsi.Aski tehtiin osittain vanhoin kuoriin ja muistaakseni 2900,- € kustansi tämä. Automaatti versiona erittäin mukava ja kulutuskin pysyi n.8l tuntumassa. Virtalukon pohja taisi olla askin lisäksi ainut "ylimääräinen" huoltotoimenpide. Vw oli taloudessa 50tkm ja vaihtui -00 6.5td vaniin. Vani makaa kormaamon hallissa ( ehjänä kylläkin ) kun syöttöpumpun aivolaatikko otti siipeensä.. Volkkarit on sentään halpoja huoltaa/ylläpitää verrattuna ameriikan ihmeisiin. Toki kyydeissäkin on eroa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2010, 13:01
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Nythän tuommonen pornstartteri löytyy pihasta, Kaikesta varoittelusta huolimatta. On vuosmalliltaan 2000 ja ajettu 420tkm 2.5tdi ja tomaattilaatikolla. Kauhiasti tuohon on joku jo rahaa upottanu 280tkm on momentinmuunnin vaihdettu, 340tkm sitten uus loota ja turbo, 419tkm uus syöttöpumppu. Noita palloniveliä tuntunu syövän ihan päivätyökseen ,mutta huollettu ihan liikkeessä ensin V.a.g lahti---> 350tkm sitten Mr.Auto lahti ,liekkö tuttu kellekkään. Hyvin on toiminu tuon muutaman tuhat kilsaa mitä mulla ollut.Mistähän tuon moottorin mallinumeron tietäs autodatan mukaan on ACV tai AUF ? liekkö noissa eroa? ps: Olis muuten tuommonen samanlainen valorauta myynnissä jos jollain tarvetta, olikohan Cobran tekele.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2010, 16:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Mistähän tuon moottorin mallinumeron tietäs autodatan mukaan on ACV tai AUF ?
Kato huoltokirjan kannen sisäpuolelta tarrasta. Samoin valmistajankilvessä(-tarrassa) taitaa myös lukea, olikohan rintapellissä oikealla tässä vuosikerrassa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2010, 17:15
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kato huoltokirjan kannen sisäpuolelta tarrasta. Samoin valmistajankilvessä(-tarrassa) taitaa myös lukea, olikohan rintapellissä oikealla tässä vuosikerrassa...
Tämä tarra puuttuu, mutta pitää vilkasta sitä valmistenumeroa. Nyt täytyy kysyä -MaTTi- neuvoa?? Saako tämän katsastettua retkeilyautoksi? Rekisteriotteessa lukee rajoitukset kohdassa Autoverovapaus Erikoisehdoissa taas, autoverovapaus: tuotu maahan autoverolain 23 pykälän mukaisena pakettiautona ja muutettu henkilöautoksi.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2010, 19:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tarran pitäisi löytyä myös sulakerasian pohjasta.kulj.jalkatilasta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2010, 19:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Tämä tarra puuttuu, mutta pitää vilkasta sitä valmistenumeroa. Nyt täytyy kysyä -MaTTi- neuvoa?? Saako tämän katsastettua retkeilyautoksi? Rekisteriotteessa lukee rajoitukset kohdassa Autoverovapaus Erikoisehdoissa taas, autoverovapaus: tuotu maahan autoverolain 23 pykälän mukaisena pakettiautona ja muutettu henkilöautoksi.
Autoverovapaus-teksti on vähän hämäävä, kuten jo huomasit. Täysi verohan tuosta on mennyt, joten retkeilyautoksi muutto mahdollista seuraavin edellytyksin:
-istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa)
-makuupaikkoja (monikossa, eli min. 2:lle), jotka voidaan muodostaa istuimista (á 60x180 cm)
-keittomahdollisuus (vaikkapa sähköliesi, virransyöttö sisälle virallista reittiä (esim. Defan johdoilla). Jos muunlaisia kiinteitä sähköjä, sähköasennuksista todistus. Iduktioliettä suosittelisin, saa alle 50€:llä nykyään eikä polta koko autoo jos jostain syystä jää päälle).
-säilytystiloja (päällysvaatteet sovittava sisään (AKE:n näkemys))
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2010, 11:58
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?

Transporterin turbot tykkää kovasti alkaa päästää sitä öljyä erittäin suurissa määrin joka ikiseen suuntaan, eli koneen sisään ja ulos. Turbon korjaukseen ei ainakaan sen takia ryhdytä, koska uusi turbo tulee yksinkertaisesti halvemmaksi kuin alkaa paloittelemaan vanhaa ja kaivelemaan vikaa. ja liekkö nuohin osiakaan volkkarilta saatavilla..

Toki pitää muistaa että meidän korjaamolla käyvät porterit on melkoosen rankassa ajossa, ja monesti myös suruttomasti autojaan kohtelevilla kuskeilla.
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj:n tietäjät hox Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2009 20:15
V8 tietäjät JP80 Tekniikka & Jutustelu 13 15.06.2009 21:30
G MB tietäjät hoi pee Tekniikka & Jutustelu 6 14.08.2005 19:00
Hi-Lux tietäjät A45 Tekniikka & Jutustelu 12 08.06.2005 15:42
LJ:tietäjät? Kentsu Chit-Chat 6 08.04.2005 06:31


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).