![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Suurimmaksi osaksi varmaan juurikin noin! mulla on noita TDI Volkkareita ollut jo aika monta. Yhdestäkään ei ahdin ole hajonnut. Yhdestä kuitenkin niin sanottiin korjaamolla ja kun kyseessä oli sellainen käyttis, jota työssänikin tartten, niin eihän auttanut, kun laittaa kuntoon eli vaihtaa myös se ahdin. Itselleni pyysin kuitenkin risat osat, kun niille oli jo käyttö suunniteltu... Kas kummaa, ahdin ei omasta eikä minua tietävämpienkään tarkastelussa vaikuta lainkaan vialliselta... Varsinkin, kun vika oli kuulemma akselin väljyys.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eli summa summarum. EGR systeemi tappaa näistäkin ne turbot. Siispä tulppaa laipan väiin ja kovaa ajua tai ainakin se letku irti EGR venalta.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Meillä on ollut t4 102hv caravelle + automaatti. 282tkm ja aski porsi.Aski tehtiin osittain vanhoin kuoriin ja muistaakseni 2900,- € kustansi tämä. Automaatti versiona erittäin mukava ja kulutuskin pysyi n.8l tuntumassa. Virtalukon pohja taisi olla askin lisäksi ainut "ylimääräinen" huoltotoimenpide. Vw oli taloudessa 50tkm ja vaihtui -00 6.5td vaniin. Vani makaa kormaamon hallissa ( ehjänä kylläkin ) kun syöttöpumpun aivolaatikko otti siipeensä.. Volkkarit on sentään halpoja huoltaa/ylläpitää verrattuna ameriikan ihmeisiin. Toki kyydeissäkin on eroa.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nythän tuommonen pornstartteri löytyy pihasta, Kaikesta varoittelusta huolimatta
. On vuosmalliltaan 2000 ja ajettu 420tkm 2.5tdi ja tomaattilaatikolla. Kauhiasti tuohon on joku jo rahaa upottanu 280tkm on momentinmuunnin vaihdettu, 340tkm sitten uus loota ja turbo, 419tkm uus syöttöpumppu. Noita palloniveliä tuntunu syövän ihan päivätyökseen ,mutta huollettu ihan liikkeessä ensin V.a.g lahti---> 350tkm sitten Mr.Auto lahti ,liekkö tuttu kellekkään . Hyvin on toiminu tuon muutaman tuhat kilsaa mitä mulla ollut.Mistähän tuon moottorin mallinumeron tietäs autodatan mukaan on ACV tai AUF ? liekkö noissa eroa? ps: Olis muuten tuommonen samanlainen valorauta myynnissä jos jollain tarvetta, olikohan Cobran tekele.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kato huoltokirjan kannen sisäpuolelta tarrasta. Samoin valmistajankilvessä(-tarrassa) taitaa myös lukea, olikohan rintapellissä oikealla tässä vuosikerrassa...
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Erikoisehdoissa taas, autoverovapaus: tuotu maahan autoverolain 23 pykälän mukaisena pakettiautona ja muutettu henkilöautoksi.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#9
|
|||
|
|||
|
tarran pitäisi löytyä myös sulakerasian pohjasta.kulj.jalkatilasta.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
-istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa) -makuupaikkoja (monikossa, eli min. 2:lle), jotka voidaan muodostaa istuimista (á 60x180 cm) -keittomahdollisuus (vaikkapa sähköliesi, virransyöttö sisälle virallista reittiä (esim. Defan johdoilla). Jos muunlaisia kiinteitä sähköjä, sähköasennuksista todistus. Iduktioliettä suosittelisin, saa alle 50€:llä nykyään eikä polta koko autoo jos jostain syystä jää päälle). -säilytystiloja (päällysvaatteet sovittava sisään (AKE:n näkemys)) |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Transporterin turbot tykkää kovasti alkaa päästää sitä öljyä erittäin suurissa määrin joka ikiseen suuntaan, eli koneen sisään ja ulos. Turbon korjaukseen ei ainakaan sen takia ryhdytä, koska uusi turbo tulee yksinkertaisesti halvemmaksi kuin alkaa paloittelemaan vanhaa ja kaivelemaan vikaa. ja liekkö nuohin osiakaan volkkarilta saatavilla.. Toki pitää muistaa että meidän korjaamolla käyvät porterit on melkoosen rankassa ajossa, ja monesti myös suruttomasti autojaan kohtelevilla kuskeilla.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| lj:n tietäjät hox | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2009 20:15 |
| V8 tietäjät | JP80 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.06.2009 21:30 |
| G MB tietäjät hoi | pee | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2005 19:00 |
| Hi-Lux tietäjät | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.06.2005 15:42 |
| LJ:tietäjät? | Kentsu | Chit-Chat | 6 | 08.04.2005 06:31 |