![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
1.9 diesel - e i ainakaan tätä, menee koneeta öljypumpun akselin laakeri ja kone vaihtoon sen takia! - turbot ei kestä - ahtamatonkin löytyy ja huimalla 45kW tehoilla! 2.4 diesel (tai 2.5 myöhemmin) - ahtimia menee kun hukkaportin kannake katkeaa - moottorit tehottomia nyrkkipajojen jäljiltä, kun ajoitukset pielessä - ahtamaton sikalaiska - johtosarjavikoja enemmän ajetuissa, kun on vuotanut öljyä !!! - öljypumppu vuotaa ja kallis korjattava! Sitten "yleisiä" vikoja - yläpalloniveliä alkanut viimeaikoina menemään --> kalliit vaihtaa - raidetangonpäät (tarvikkeet) ei oikein kestä - pyöränlaakereita menee taas suhtellisen paljon (vrt T5 malliin) - vetonivelien suojakumit repeilee - kässäri vähän ajetuissa aina rikki ja takasatulat jumissa - äänimerkki lokarissa, kertakäyttökamaa ellei siirrä muualle... - ajovaloumpiot alkaa olemaan suhteellisen tummat joka pelissä
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Niin ja sitten 2.4 pata on esikammio dsl ja 2.5 on suoraruikku turbodsl.
2.5 tdi on noista pannuista luonnollisesti rivakin kulkemaan mutta kyllä sillä vanhemmalla vapari 2.4:lla pärjää kun lähtee vähän aiemmin liikkeelle. 2.5 tdi koneita löytyy sitten useita eri tehoversioita. Pata on ihan sama mitä 850/V70/S80 Volvoissa mutta eri softa ja turbo. Niissä siitä on otettu 140HP ja niillä rullaa puoli milliä helppoon. Tiedä sitten onko se Transun turrbo liika pieni ja sillä rikkoontuu kun joku sitä moitti. Jakopäät kestää kaikissa nippanappa vaihtovälin eli sen huollon kanssa ei sovi aikailla. Ittellä 1.9TD -94 Nurkka/raksapyörityksessä menee mutta kuorman kanssa haistaa tietysti mäet. Niin ja se V70 TDI, 452tkm mittarissa eikä venakoppaa avattu. Hinnathan näissä käytettynä menee ihan oikein eli parhaasta (2.5 tdi) saa maksaa eniten ja häntäpäässä 1.9:t.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Asiasta kukkaruukkuun...
Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
sellainenkin 2,5tdi kotkotus nähty, jolla mittarissa jo 951tkm. Kytkin uusittu muutamaan kertaan. Pyörien laakereita on menny vaihtoon mutama ja nyt on taas menossa.
Iso vika jonka tuntuvat tietävän huollossa on dieselpumpun ongelmat kun väljääntyy, ei lähde kuumana käyntiin, mutta taitaa olla ennemmin kilometrien aikaansaamaa kulumista. = Moottorit kestää, muut osat ei välttämättä, korissa ruostevaurioita, mutta tuntuvat olevan enemmän kosmeettisia. Edelleen tykki ja timmi peli ajaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
- turboja menee kuin leipää - vesipumppuja hajoaa (kohtuu helppo vaihdettava, mutta vaatii erikoistyökalun) - pyöränlaakereita saa vaihtaa kohtuu paljon - kääntölaakereita menee kohtuullisen usein - v#ttumainen auto tietyssä mielessä, kun melkein jokaista öljynvaihtoa isompaa toimenpidettä varten joutuu joko purkamaan keulan tai irrottamaan etukelkan - pikkupaha, öljynsuodatin tungettu hiukkasen kettumaiseen rakoon, saa kaivaa aika syvältä letkujen keskeltä ahtaasta välistä - laturin ja ilmastoinnin kumikytkimet (gates-kytkin) työläitä vaihtaa - PA-tankin huohotuksessa ongelmia (mutta helppo korjata deaktivoimalla huohotusventtiili) - 4motionissa ei oo ainakaan meillä ollu ongelmatapauksia, kunhan vaan vaihtaa haldexi-öljyt aina ajallaan Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja toki, tuo ihan uusi facelift T5 jonka tilasit, on eri koneella kuin nämä mitä mä oon joutunu korjaileen (vanha AXD jäi pois mallistosta -09 lopussa) joten joitain ongelma kohtia voi olla senkin myötä kadonnut ja toisia ilmaantunut...
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Suurimmaksi osaksi varmaan juurikin noin! mulla on noita TDI Volkkareita ollut jo aika monta. Yhdestäkään ei ahdin ole hajonnut. Yhdestä kuitenkin niin sanottiin korjaamolla ja kun kyseessä oli sellainen käyttis, jota työssänikin tartten, niin eihän auttanut, kun laittaa kuntoon eli vaihtaa myös se ahdin. Itselleni pyysin kuitenkin risat osat, kun niille oli jo käyttö suunniteltu... Kas kummaa, ahdin ei omasta eikä minua tietävämpienkään tarkastelussa vaikuta lainkaan vialliselta... Varsinkin, kun vika oli kuulemma akselin väljyys.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Transporterin turbot tykkää kovasti alkaa päästää sitä öljyä erittäin suurissa määrin joka ikiseen suuntaan, eli koneen sisään ja ulos. Turbon korjaukseen ei ainakaan sen takia ryhdytä, koska uusi turbo tulee yksinkertaisesti halvemmaksi kuin alkaa paloittelemaan vanhaa ja kaivelemaan vikaa. ja liekkö nuohin osiakaan volkkarilta saatavilla.. Toki pitää muistaa että meidän korjaamolla käyvät porterit on melkoosen rankassa ajossa, ja monesti myös suruttomasti autojaan kohtelevilla kuskeilla.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Menikö kansipahvi ja autoa ihmetellessä ehti valua männän päälle vettä sen verran, ettei enää pyörähtänyt? Kävi kerran Datsunin kanssa just tuolleen.
__________________
Jukka |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Voihan se olla myös tää laturin tai ilmastoinnin kytkin paukahtanu ja se vetää jakopään jumiin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Viispyttynen jäi pois, eli kaikki uudet on 2.0 TDI nelos koneella.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#16
|
||||
|
||||
|
2010 mallin "lastentauteja"
- Cooleri jäätyy (onneksi vain talvella) - suuttimien johtosarjoja alkanut menemään - kansia haljennut TEHOmoottoreissa Ja nämä ovat "vanhoja vikoja" jo aikaisemmista versioista (Passat,Golf, ym)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| lj:n tietäjät hox | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2009 20:15 |
| V8 tietäjät | JP80 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.06.2009 21:30 |
| G MB tietäjät hoi | pee | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2005 19:00 |
| Hi-Lux tietäjät | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.06.2005 15:42 |
| LJ:tietäjät? | Kentsu | Chit-Chat | 6 | 08.04.2005 06:31 |