Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Transporter tietäjät! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69804)

-Stedt- 12.03.2010 21:36

Transporter tietäjät!
 
Nyt olis hakusessa kyseinen auto, Tarkoituksena hommata 1+8 pikkubussi, kun on tuo postimies vieraillu liika usein:D. Katsomassa olen käynyt muutamaa ja ainakaan noista ei omasta mielesta ole otettavaa ollut(ruostevikaa) Tarjolla on ollut tdi:tä ja vaparia,manuaalia ja tomaattia. Yllättävää ollut että -99 vuosimallia vielä vaparina? ja että ruostuvat vielä noin paljon (lokarit+pystysauma+etulasin ympäristö) ,Eli millaisia kilometrejä noilla ajaa?? Kaikkihan on melkein entisiä takseja eli puoli miljoonaa takana, toisiin tehty remppaa toisiin ei, automaattilaatikko kuulemma ei kestävin:confused: . Tarkoituksena hommata korkeintaan 12.000€ auto, eli kaikenlaiset huomioitavat seikat kyseisestä autosta otetaan vastaan,,,,,

Rompe1 12.03.2010 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 651210)
Nyt olis hakusessa kyseinen auto, Tarkoituksena hommata 1+8 pikkubussi, kun on tuo postimies vieraillu liika usein:D. Katsomassa olen käynyt muutamaa ja ainakaan noista ei omasta mielesta ole otettavaa ollut(ruostevikaa) Tarjolla on ollut tdi:tä ja vaparia,manuaalia ja tomaattia. Yllättävää ollut että -99 vuosimallia vielä vaparina? ja että ruostuvat vielä noin paljon (lokarit+pystysauma+etulasin ympäristö) ,Eli millaisia kilometrejä noilla ajaa?? Kaikkihan on melkein entisiä takseja eli puoli miljoonaa takana, toisiin tehty remppaa toisiin ei, automaattilaatikko kuulemma ei kestävin:confused: . Tarkoituksena hommata korkeintaan 12.000€ auto, eli kaikenlaiset huomioitavat seikat kyseisestä autosta otetaan vastaan,,,,,

No mulla on 4x4 Syncro, jos se mitn helppaa... Mitäs sää haluat tietää???
Tomaatin saat unohtaa, ja kannen ehjänä olo on sit pakko tarkastaa...

-Stedt- 12.03.2010 21:55

Lähinnä kiinnostas tuo 2,4d kulutus/kestävyys tuohon tdi malliin, itellä on tuo 850tdi volvo jossa vw:n tdi kone ja ainakin tuohon oon ollu tyytyväinen. Vaihdelaatikko viosta on kanssa paljon varoteltu, hintaa noilla ainakin näyttäs olevan:confused:

Rompe1 12.03.2010 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 651223)
Lähinnä kiinnostas tuo 2,4d kulutus/kestävyys tuohon tdi malliin, itellä on tuo 850tdi volvo jossa vw:n tdi kone ja ainakin tuohon oon ollu tyytyväinen. Vaihdelaatikko viosta on kanssa paljon varoteltu, hintaa noilla ainakin näyttäs olevan:confused:

Pistin privaa...

timmy 12.03.2010 22:34

Mulla oli parivuotta sellainen 2.5 TDI+manuaali. Ostin kun oli ajettu160tkm ja itse ajoin 60tkm. Sinä aikana ei ollu mitään vikoja. Yksi iso huolto tehtiin. Kulutus 7 Litraa ja ilmastointi päällä litran enempi. Möin sen auton Punkaharjun kuntaan ja jokin aika sitten näin sitä peliä ja mittarissa 380 tkm. Koneelle ei edellenkään oltu mitään tehty lukuunottamatta normaaleja huoltoja. Kurvisilla oli vastaava syncro jolla ajoivat yli 500tkm kun hihna napsahti joten sen taru loppui siihen. Itselläni on taas transu enkä varmaan merkkiä vaihda.

sisua45 12.03.2010 22:47

Jos puhutaan siitä ensimmäisestä etuveto kopasta, niin 1.9 on aina TD, ei TDI. Tottakai kaikki tietää, TD = turbo diesel, TDI = turbo direct injection. Usein vaan ovat TDI-malleina myynnissä, vaikka ne on etukammio koneita.

2.4 D ahtamaton viitonen on aika laiska esitys. 1.9 TD:llä en ole ajanut, mutta tuskin sekään käsistä lähtee. 2.5 TDI sen sijaan kulkee jo mukavasti. Niitähän oli alunperin 102 hv, ja myöhemmin tuli 88 ja 150 hv mallit.

Rompe1 12.03.2010 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 651260)
Jos puhutaan siitä ensimmäisestä etuveto kopasta, niin 1.9 on aina TD, ei TDI. Tottakai kaikki tietää, TD = turbo diesel, TDI = turbo direct injection. Usein vaan ovat TDI-malleina myynnissä, vaikka ne on etukammio koneita.

2.4 D ahtamaton viitonen on aika laiska esitys. 1.9 TD:llä en ole ajanut, mutta tuskin sekään käsistä lähtee. 2.5 TDI sen sijaan kulkee jo mukavasti. Niitähän oli alunperin 102 hv, ja myöhemmin tuli 88 ja 150 hv mallit.

2.4D "hieman" piristettynä, on aikalailla rivakkaampi kun 1.9 TD vakiona... ;)

Mikki 13.03.2010 14:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 651285)
2.4D "hieman" piristettynä, on aikalailla rivakkaampi kun 1.9 TD vakiona... ;)

Tossa nyt pikkujuttuja VW merkkihuollossa havaittuna

1.9 diesel
- e i ainakaan tätä, menee koneeta öljypumpun akselin laakeri ja kone vaihtoon sen takia!
- turbot ei kestä
- ahtamatonkin löytyy ja huimalla 45kW tehoilla!

2.4 diesel (tai 2.5 myöhemmin)

- ahtimia menee kun hukkaportin kannake katkeaa
- moottorit tehottomia nyrkkipajojen jäljiltä, kun ajoitukset pielessä
- ahtamaton sikalaiska
- johtosarjavikoja enemmän ajetuissa, kun on vuotanut öljyä !!!
- öljypumppu vuotaa ja kallis korjattava!

Sitten "yleisiä" vikoja

- yläpalloniveliä alkanut viimeaikoina menemään --> kalliit vaihtaa
- raidetangonpäät (tarvikkeet) ei oikein kestä
- pyöränlaakereita menee taas suhtellisen paljon (vrt T5 malliin)
- vetonivelien suojakumit repeilee
- kässäri vähän ajetuissa aina rikki ja takasatulat jumissa
- äänimerkki lokarissa, kertakäyttökamaa ellei siirrä muualle...
- ajovaloumpiot alkaa olemaan suhteellisen tummat joka pelissä

Eskimo 13.03.2010 21:34

Niin ja sitten 2.4 pata on esikammio dsl ja 2.5 on suoraruikku turbodsl.

2.5 tdi on noista pannuista luonnollisesti rivakin kulkemaan mutta kyllä sillä vanhemmalla vapari 2.4:lla pärjää kun lähtee vähän aiemmin liikkeelle.

2.5 tdi koneita löytyy sitten useita eri tehoversioita.
Pata on ihan sama mitä 850/V70/S80 Volvoissa mutta eri softa ja turbo. Niissä siitä on otettu 140HP ja niillä rullaa puoli milliä helppoon.
Tiedä sitten onko se Transun turrbo liika pieni ja sillä rikkoontuu kun joku sitä moitti.

Jakopäät kestää kaikissa nippanappa vaihtovälin eli sen huollon kanssa ei sovi aikailla.

Ittellä 1.9TD -94 Nurkka/raksapyörityksessä menee mutta kuorman kanssa haistaa tietysti mäet.
Niin ja se V70 TDI, 452tkm mittarissa eikä venakoppaa avattu.

Hinnathan näissä käytettynä menee ihan oikein eli parhaasta (2.5 tdi) saa maksaa eniten ja häntäpäässä 1.9:t.

-MAKE- 13.03.2010 22:01

Asiasta kukkaruukkuun...

Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.

Rekisteröimätön 14.03.2010 08:12

sellainenkin 2,5tdi kotkotus nähty, jolla mittarissa jo 951tkm. Kytkin uusittu muutamaan kertaan. Pyörien laakereita on menny vaihtoon mutama ja nyt on taas menossa.
Iso vika jonka tuntuvat tietävän huollossa on dieselpumpun ongelmat kun väljääntyy, ei lähde kuumana käyntiin, mutta taitaa olla ennemmin kilometrien aikaansaamaa kulumista.
= Moottorit kestää, muut osat ei välttämättä, korissa ruostevaurioita, mutta tuntuvat olevan enemmän kosmeettisia. Edelleen tykki ja timmi peli ajaa.

DarkestMessiah 14.03.2010 08:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 651563)
Asiasta kukkaruukkuun...

Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.

Lähestulkoon pelkästään ammattiajossa olevia T5 transuja (AXD 2,5 tdi) työkseni huoltavana havaittua:

- turboja menee kuin leipää
- vesipumppuja hajoaa (kohtuu helppo vaihdettava, mutta vaatii erikoistyökalun)
- pyöränlaakereita saa vaihtaa kohtuu paljon
- kääntölaakereita menee kohtuullisen usein
- v#ttumainen auto tietyssä mielessä, kun melkein jokaista öljynvaihtoa isompaa toimenpidettä varten joutuu joko purkamaan keulan tai irrottamaan etukelkan
- pikkupaha, öljynsuodatin tungettu hiukkasen kettumaiseen rakoon, saa kaivaa aika syvältä letkujen keskeltä ahtaasta välistä
- laturin ja ilmastoinnin kumikytkimet (gates-kytkin) työläitä vaihtaa
- PA-tankin huohotuksessa ongelmia (mutta helppo korjata deaktivoimalla huohotusventtiili)
- 4motionissa ei oo ainakaan meillä ollu ongelmatapauksia, kunhan vaan vaihtaa haldexi-öljyt aina ajallaan

Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja toki, tuo ihan uusi facelift T5 jonka tilasit, on eri koneella kuin nämä mitä mä oon joutunu korjaileen (vanha AXD jäi pois mallistosta -09 lopussa) joten joitain ongelma kohtia voi olla senkin myötä kadonnut ja toisia ilmaantunut...

sisua45 14.03.2010 08:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 651563)
Asiasta kukkaruukkuun...

Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.

Viispyttynen jäi pois, eli kaikki uudet on 2.0 TDI nelos koneella.

-MAKE- 14.03.2010 11:55

Lainaus:

Viispyttynen jäi pois, eli kaikki uudet on 2.0 TDI nelos koneella.
Näino. Nelonen toi onkin. Onhan tota uutta mottia jo hetken ollut vajaavetoisissa, sillä kyselinkin, mutta ekat nelikot on vasta tulossa. No toivottavasti kestää edes sen kolme vuotta.

Mikki 16.04.2010 11:42

2010 mallin "lastentauteja"
- Cooleri jäätyy (onneksi vain talvella)
- suuttimien johtosarjoja alkanut menemään
- kansia haljennut TEHOmoottoreissa

Ja nämä ovat "vanhoja vikoja" jo aikaisemmista versioista (Passat,Golf, ym)

hiski 16.04.2010 12:30

Onko heittää mitään mutu-tietoa kuinka paljon on ongelmattomia tapauksia, korjaamon kaveri kun näkee helposti vain ne hajonneet?.

Eli käykö yhtä hajonnutta kohti 10 vain LL-huollossa, vai toisinpäin...

DarkestMessiah 16.04.2010 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiski (Viesti 661278)
Onko heittää mitään mutu-tietoa kuinka paljon on ongelmattomia tapauksia, korjaamon kaveri kun näkee helposti vain ne hajonneet?.

Eli käykö yhtä hajonnutta kohti 10 vain LL-huollossa, vai toisinpäin...

Kylläpä nuo ainakin meillä tuntuu olevan aika tasasesti kaikki normihuollois käyvät, myös noiden isojen vikojen kanssa oven takana. Suuttimet varsinkin menee kaikista melkeimpä heti kun 400tkm on mittariin pyörähtänyt, ja nokka-akselit tuntuu olevan melko samoissa kilometreissä vaihtokunnossa. Ja turbo on tainnu vaihtua liki jokaiseen jossa on yli 200tkm mittarissa, joihinkin useamminkin kuin kerran.

-MAKE- 16.04.2010 13:55

Lainaus:

Suuttimet varsinkin menee kaikista melkeimpä heti kun 400tkm on mittariin pyörähtänyt
No, joo. On se kumma kun mikään ei enää nykyään kestä.:eek::D

samw 16.04.2010 18:56

jep
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 661295)
No, joo. On se kumma kun mikään ei enää nykyään kestä.:eek::D

ei kestä ei, ja merkistä riippumatta. Nää nykyautot on ihan skeidaaaaaa. Ostin uuden 1,9td transportterin vuonna 2001, siinä kyseisessä yksilössä ei ollu mitään muuta ku vikaa. Mutta on noi muut ajellu aika isoi kilometrei noilla tdi koneilla ainaki. Aina tässä kiireisessä mmailmassa noita "maanantaimalleja" tulee, mutta oma kokemus oli huono. Kyllä kuitenki tänäpäivänä ottasin tommosen transportterin.

-MaTTi- 16.04.2010 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah (Viesti 651614)
Lähestulkoon pelkästään ammattiajossa olevia T5 transuja (AXD 2,5 tdi) työkseni huoltavana havaittua:

- turboja menee kuin leipää

Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?

Samsonite 16.04.2010 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 661446)
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?

Pitäs varmaan viittiä putsata paskat pois ni ei jumettas. :D

vmt 16.04.2010 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 661446)
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?

Suurimmaksi osaksi varmaan juurikin noin! mulla on noita TDI Volkkareita ollut jo aika monta. Yhdestäkään ei ahdin ole hajonnut. Yhdestä kuitenkin niin sanottiin korjaamolla ja kun kyseessä oli sellainen käyttis, jota työssänikin tartten, niin eihän auttanut, kun laittaa kuntoon eli vaihtaa myös se ahdin. Itselleni pyysin kuitenkin risat osat, kun niille oli jo käyttö suunniteltu... Kas kummaa, ahdin ei omasta eikä minua tietävämpienkään tarkastelussa vaikuta lainkaan vialliselta... Varsinkin, kun vika oli kuulemma akselin väljyys.

Eskimo 16.04.2010 22:04

Eli summa summarum. EGR systeemi tappaa näistäkin ne turbot. Siispä tulppaa laipan väiin ja kovaa ajua tai ainakin se letku irti EGR venalta.

hitoy 16.04.2010 22:12

Meillä on ollut t4 102hv caravelle + automaatti. 282tkm ja aski porsi.Aski tehtiin osittain vanhoin kuoriin ja muistaakseni 2900,- € kustansi tämä. Automaatti versiona erittäin mukava ja kulutuskin pysyi n.8l tuntumassa. Virtalukon pohja taisi olla askin lisäksi ainut "ylimääräinen" huoltotoimenpide. Vw oli taloudessa 50tkm ja vaihtui -00 6.5td vaniin. Vani makaa kormaamon hallissa ( ehjänä kylläkin ) kun syöttöpumpun aivolaatikko otti siipeensä.. Volkkarit on sentään halpoja huoltaa/ylläpitää verrattuna ameriikan ihmeisiin. Toki kyydeissäkin on eroa.

-Stedt- 17.04.2010 13:01

Nythän tuommonen pornstartteri löytyy pihasta, Kaikesta varoittelusta huolimatta:rolleyes:. On vuosmalliltaan 2000 ja ajettu 420tkm 2.5tdi ja tomaattilaatikolla. Kauhiasti tuohon on joku jo rahaa upottanu 280tkm on momentinmuunnin vaihdettu, 340tkm sitten uus loota ja turbo, 419tkm uus syöttöpumppu. Noita palloniveliä tuntunu syövän ihan päivätyökseen:D ,mutta huollettu ihan liikkeessä ensin V.a.g lahti---> 350tkm sitten Mr.Auto lahti ,liekkö tuttu kellekkään:confused:. Hyvin on toiminu tuon muutaman tuhat kilsaa mitä mulla ollut.Mistähän tuon moottorin mallinumeron tietäs autodatan mukaan on ACV tai AUF ? liekkö noissa eroa? ps: Olis muuten tuommonen samanlainen valorauta myynnissä jos jollain tarvetta, olikohan Cobran tekele.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57225


Sivu luotu: 02:49 (GMT +2).