![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Asiasta kukkaruukkuun... Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
sellainenkin 2,5tdi kotkotus nähty, jolla mittarissa jo 951tkm. Kytkin uusittu muutamaan kertaan. Pyörien laakereita on menny vaihtoon mutama ja nyt on taas menossa.
Iso vika jonka tuntuvat tietävän huollossa on dieselpumpun ongelmat kun väljääntyy, ei lähde kuumana käyntiin, mutta taitaa olla ennemmin kilometrien aikaansaamaa kulumista. = Moottorit kestää, muut osat ei välttämättä, korissa ruostevaurioita, mutta tuntuvat olevan enemmän kosmeettisia. Edelleen tykki ja timmi peli ajaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- turboja menee kuin leipää - vesipumppuja hajoaa (kohtuu helppo vaihdettava, mutta vaatii erikoistyökalun) - pyöränlaakereita saa vaihtaa kohtuu paljon - kääntölaakereita menee kohtuullisen usein - v#ttumainen auto tietyssä mielessä, kun melkein jokaista öljynvaihtoa isompaa toimenpidettä varten joutuu joko purkamaan keulan tai irrottamaan etukelkan - pikkupaha, öljynsuodatin tungettu hiukkasen kettumaiseen rakoon, saa kaivaa aika syvältä letkujen keskeltä ahtaasta välistä - laturin ja ilmastoinnin kumikytkimet (gates-kytkin) työläitä vaihtaa - PA-tankin huohotuksessa ongelmia (mutta helppo korjata deaktivoimalla huohotusventtiili) - 4motionissa ei oo ainakaan meillä ollu ongelmatapauksia, kunhan vaan vaihtaa haldexi-öljyt aina ajallaan Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja toki, tuo ihan uusi facelift T5 jonka tilasit, on eri koneella kuin nämä mitä mä oon joutunu korjaileen (vanha AXD jäi pois mallistosta -09 lopussa) joten joitain ongelma kohtia voi olla senkin myötä kadonnut ja toisia ilmaantunut...
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miten huollossa todetaan turbon olevan kypsä, miten ne hajoo? Ja eikö sitä voi korjata vai eikö vaan viitsitä/keritä että auto pääsee äkkiä takaisin radalle?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suurimmaksi osaksi varmaan juurikin noin! mulla on noita TDI Volkkareita ollut jo aika monta. Yhdestäkään ei ahdin ole hajonnut. Yhdestä kuitenkin niin sanottiin korjaamolla ja kun kyseessä oli sellainen käyttis, jota työssänikin tartten, niin eihän auttanut, kun laittaa kuntoon eli vaihtaa myös se ahdin. Itselleni pyysin kuitenkin risat osat, kun niille oli jo käyttö suunniteltu... Kas kummaa, ahdin ei omasta eikä minua tietävämpienkään tarkastelussa vaikuta lainkaan vialliselta... Varsinkin, kun vika oli kuulemma akselin väljyys.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli summa summarum. EGR systeemi tappaa näistäkin ne turbot. Siispä tulppaa laipan väiin ja kovaa ajua tai ainakin se letku irti EGR venalta.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Meillä on ollut t4 102hv caravelle + automaatti. 282tkm ja aski porsi.Aski tehtiin osittain vanhoin kuoriin ja muistaakseni 2900,- € kustansi tämä. Automaatti versiona erittäin mukava ja kulutuskin pysyi n.8l tuntumassa. Virtalukon pohja taisi olla askin lisäksi ainut "ylimääräinen" huoltotoimenpide. Vw oli taloudessa 50tkm ja vaihtui -00 6.5td vaniin. Vani makaa kormaamon hallissa ( ehjänä kylläkin ) kun syöttöpumpun aivolaatikko otti siipeensä.. Volkkarit on sentään halpoja huoltaa/ylläpitää verrattuna ameriikan ihmeisiin. Toki kyydeissäkin on eroa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nythän tuommonen pornstartteri löytyy pihasta, Kaikesta varoittelusta huolimatta
![]() ![]() ![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kato huoltokirjan kannen sisäpuolelta tarrasta. Samoin valmistajankilvessä(-tarrassa) taitaa myös lukea, olikohan rintapellissä oikealla tässä vuosikerrassa...
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Transporterin turbot tykkää kovasti alkaa päästää sitä öljyä erittäin suurissa määrin joka ikiseen suuntaan, eli koneen sisään ja ulos. Turbon korjaukseen ei ainakaan sen takia ryhdytä, koska uusi turbo tulee yksinkertaisesti halvemmaksi kuin alkaa paloittelemaan vanhaa ja kaivelemaan vikaa. ja liekkö nuohin osiakaan volkkarilta saatavilla.. Toki pitää muistaa että meidän korjaamolla käyvät porterit on melkoosen rankassa ajossa, ja monesti myös suruttomasti autojaan kohtelevilla kuskeilla.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Menikö kansipahvi ja autoa ihmetellessä ehti valua männän päälle vettä sen verran, ettei enää pyörähtänyt? Kävi kerran Datsunin kanssa just tuolleen.
__________________
Jukka |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Turbosta akseli poikki ja 162tkm siis mittarissa. Öljyä lirutti mäntien päälle ja siitä syystä kone jumiutui ilman lisä vauriota. Ja on jälkikäytetty ja kylmäkäytetty ja tehty taikoja mut laatu kuulemma just tota koko laitteessa.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
garrettihan nuo ahtimet tekee, ei volkkari. voisko tuo akselin korkkaaminen johtua jumittavista vnt:n johdesiivistä? kyllä nuo koneetkin kestää, kun tiuhaan öljyjä vaihtelee, ja aina vw luokitellut ölpät koneeseen. jos meisseli pysyy kädessä, ja toisessa kädessä ruuvimeisseli niin kerran vuodessa kurkistaa venttiilikopan alle näkyykö paininkupeissa kulumaa ja että nokka on ok.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kysympä täältä, ongelmana on että vm.89 ransportteri synkro ei vedä etupäästä, semmonen takamoottori peli siis kyseessä.. Mikä lie T3 vai T2 en tiedä näistä.. lupasin selvitellä mitä sille viskolle on tehtävissä.
Kaikki kuulostaa mekaanisesti ehjältä mutta ei vaan etupää vedä. Mitä tehdä, jotain levyjä sinne viskon sisään uusia? Öljyt vaihtoon? Mistä ja mitä?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voihan se olla myös tää laturin tai ilmastoinnin kytkin paukahtanu ja se vetää jakopään jumiin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Eikö kellään ois laatikosta "sisäpiirin" tietoa? Niin ku en oo vielä aukassu sitä. Tilasin takuu kunnostetun laatikon. Tarkoitus ois kyllä sit tuo paikallaan olevan laatikko purkaa ja pistää kondikseen...seuraavaa laatikko remonttia odottelemaan
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Viispyttynen jäi pois, eli kaikki uudet on 2.0 TDI nelos koneella.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
2010 mallin "lastentauteja"
- Cooleri jäätyy (onneksi vain talvella) - suuttimien johtosarjoja alkanut menemään - kansia haljennut TEHOmoottoreissa Ja nämä ovat "vanhoja vikoja" jo aikaisemmista versioista (Passat,Golf, ym)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Onko heittää mitään mutu-tietoa kuinka paljon on ongelmattomia tapauksia, korjaamon kaveri kun näkee helposti vain ne hajonneet?.
Eli käykö yhtä hajonnutta kohti 10 vain LL-huollossa, vai toisinpäin... |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Kylläpä nuo ainakin meillä tuntuu olevan aika tasasesti kaikki normihuollois käyvät, myös noiden isojen vikojen kanssa oven takana. Suuttimet varsinkin menee kaikista melkeimpä heti kun 400tkm on mittariin pyörähtänyt, ja nokka-akselit tuntuu olevan melko samoissa kilometreissä vaihtokunnossa. Ja turbo on tainnu vaihtua liki jokaiseen jossa on yli 200tkm mittarissa, joihinkin useamminkin kuin kerran.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj:n tietäjät hox | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2009 20:15 |
V8 tietäjät | JP80 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.06.2009 21:30 |
G MB tietäjät hoi | pee | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2005 19:00 |
Hi-Lux tietäjät | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.06.2005 15:42 |
LJ:tietäjät? | Kentsu | Chit-Chat | 6 | 08.04.2005 06:31 |