Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2010, 21:55
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lähinnä kiinnostas tuo 2,4d kulutus/kestävyys tuohon tdi malliin, itellä on tuo 850tdi volvo jossa vw:n tdi kone ja ainakin tuohon oon ollu tyytyväinen. Vaihdelaatikko viosta on kanssa paljon varoteltu, hintaa noilla ainakin näyttäs olevan

__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2010, 21:58
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Lähinnä kiinnostas tuo 2,4d kulutus/kestävyys tuohon tdi malliin, itellä on tuo 850tdi volvo jossa vw:n tdi kone ja ainakin tuohon oon ollu tyytyväinen. Vaihdelaatikko viosta on kanssa paljon varoteltu, hintaa noilla ainakin näyttäs olevan
Pistin privaa...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2010, 22:34
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.387
Perusasetus

Mulla oli parivuotta sellainen 2.5 TDI+manuaali. Ostin kun oli ajettu160tkm ja itse ajoin 60tkm. Sinä aikana ei ollu mitään vikoja. Yksi iso huolto tehtiin. Kulutus 7 Litraa ja ilmastointi päällä litran enempi. Möin sen auton Punkaharjun kuntaan ja jokin aika sitten näin sitä peliä ja mittarissa 380 tkm. Koneelle ei edellenkään oltu mitään tehty lukuunottamatta normaaleja huoltoja. Kurvisilla oli vastaava syncro jolla ajoivat yli 500tkm kun hihna napsahti joten sen taru loppui siihen. Itselläni on taas transu enkä varmaan merkkiä vaihda.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2010, 22:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Jos puhutaan siitä ensimmäisestä etuveto kopasta, niin 1.9 on aina TD, ei TDI. Tottakai kaikki tietää, TD = turbo diesel, TDI = turbo direct injection. Usein vaan ovat TDI-malleina myynnissä, vaikka ne on etukammio koneita.

2.4 D ahtamaton viitonen on aika laiska esitys. 1.9 TD:llä en ole ajanut, mutta tuskin sekään käsistä lähtee. 2.5 TDI sen sijaan kulkee jo mukavasti. Niitähän oli alunperin 102 hv, ja myöhemmin tuli 88 ja 150 hv mallit.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2010, 23:44
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Jos puhutaan siitä ensimmäisestä etuveto kopasta, niin 1.9 on aina TD, ei TDI. Tottakai kaikki tietää, TD = turbo diesel, TDI = turbo direct injection. Usein vaan ovat TDI-malleina myynnissä, vaikka ne on etukammio koneita.

2.4 D ahtamaton viitonen on aika laiska esitys. 1.9 TD:llä en ole ajanut, mutta tuskin sekään käsistä lähtee. 2.5 TDI sen sijaan kulkee jo mukavasti. Niitähän oli alunperin 102 hv, ja myöhemmin tuli 88 ja 150 hv mallit.
2.4D "hieman" piristettynä, on aikalailla rivakkaampi kun 1.9 TD vakiona...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2010, 14:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
2.4D "hieman" piristettynä, on aikalailla rivakkaampi kun 1.9 TD vakiona...
Tossa nyt pikkujuttuja VW merkkihuollossa havaittuna

1.9 diesel
- e i ainakaan tätä, menee koneeta öljypumpun akselin laakeri ja kone vaihtoon sen takia!
- turbot ei kestä
- ahtamatonkin löytyy ja huimalla 45kW tehoilla!

2.4 diesel (tai 2.5 myöhemmin)

- ahtimia menee kun hukkaportin kannake katkeaa
- moottorit tehottomia nyrkkipajojen jäljiltä, kun ajoitukset pielessä
- ahtamaton sikalaiska
- johtosarjavikoja enemmän ajetuissa, kun on vuotanut öljyä !!!
- öljypumppu vuotaa ja kallis korjattava!

Sitten "yleisiä" vikoja

- yläpalloniveliä alkanut viimeaikoina menemään --> kalliit vaihtaa
- raidetangonpäät (tarvikkeet) ei oikein kestä
- pyöränlaakereita menee taas suhtellisen paljon (vrt T5 malliin)
- vetonivelien suojakumit repeilee
- kässäri vähän ajetuissa aina rikki ja takasatulat jumissa
- äänimerkki lokarissa, kertakäyttökamaa ellei siirrä muualle...
- ajovaloumpiot alkaa olemaan suhteellisen tummat joka pelissä
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2010, 21:34
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Niin ja sitten 2.4 pata on esikammio dsl ja 2.5 on suoraruikku turbodsl.

2.5 tdi on noista pannuista luonnollisesti rivakin kulkemaan mutta kyllä sillä vanhemmalla vapari 2.4:lla pärjää kun lähtee vähän aiemmin liikkeelle.

2.5 tdi koneita löytyy sitten useita eri tehoversioita.
Pata on ihan sama mitä 850/V70/S80 Volvoissa mutta eri softa ja turbo. Niissä siitä on otettu 140HP ja niillä rullaa puoli milliä helppoon.
Tiedä sitten onko se Transun turrbo liika pieni ja sillä rikkoontuu kun joku sitä moitti.

Jakopäät kestää kaikissa nippanappa vaihtovälin eli sen huollon kanssa ei sovi aikailla.

Ittellä 1.9TD -94 Nurkka/raksapyörityksessä menee mutta kuorman kanssa haistaa tietysti mäet.
Niin ja se V70 TDI, 452tkm mittarissa eikä venakoppaa avattu.

Hinnathan näissä käytettynä menee ihan oikein eli parhaasta (2.5 tdi) saa maksaa eniten ja häntäpäässä 1.9:t.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj:n tietäjät hox Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2009 20:15
V8 tietäjät JP80 Tekniikka & Jutustelu 13 15.06.2009 21:30
G MB tietäjät hoi pee Tekniikka & Jutustelu 6 14.08.2005 19:00
Hi-Lux tietäjät A45 Tekniikka & Jutustelu 12 08.06.2005 15:42
LJ:tietäjät? Kentsu Chit-Chat 6 08.04.2005 06:31


Sivu luotu: 11:03 (GMT +2).