![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lähinnä kiinnostas tuo 2,4d kulutus/kestävyys tuohon tdi malliin, itellä on tuo 850tdi volvo jossa vw:n tdi kone ja ainakin tuohon oon ollu tyytyväinen. Vaihdelaatikko viosta on kanssa paljon varoteltu, hintaa noilla ainakin näyttäs olevan ![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pistin privaa...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli parivuotta sellainen 2.5 TDI+manuaali. Ostin kun oli ajettu160tkm ja itse ajoin 60tkm. Sinä aikana ei ollu mitään vikoja. Yksi iso huolto tehtiin. Kulutus 7 Litraa ja ilmastointi päällä litran enempi. Möin sen auton Punkaharjun kuntaan ja jokin aika sitten näin sitä peliä ja mittarissa 380 tkm. Koneelle ei edellenkään oltu mitään tehty lukuunottamatta normaaleja huoltoja. Kurvisilla oli vastaava syncro jolla ajoivat yli 500tkm kun hihna napsahti joten sen taru loppui siihen. Itselläni on taas transu enkä varmaan merkkiä vaihda.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos puhutaan siitä ensimmäisestä etuveto kopasta, niin 1.9 on aina TD, ei TDI. Tottakai kaikki tietää, TD = turbo diesel, TDI = turbo direct injection. Usein vaan ovat TDI-malleina myynnissä, vaikka ne on etukammio koneita.
2.4 D ahtamaton viitonen on aika laiska esitys. 1.9 TD:llä en ole ajanut, mutta tuskin sekään käsistä lähtee. 2.5 TDI sen sijaan kulkee jo mukavasti. Niitähän oli alunperin 102 hv, ja myöhemmin tuli 88 ja 150 hv mallit.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1.9 diesel - e i ainakaan tätä, menee koneeta öljypumpun akselin laakeri ja kone vaihtoon sen takia! - turbot ei kestä - ahtamatonkin löytyy ja huimalla 45kW tehoilla! 2.4 diesel (tai 2.5 myöhemmin) - ahtimia menee kun hukkaportin kannake katkeaa - moottorit tehottomia nyrkkipajojen jäljiltä, kun ajoitukset pielessä - ahtamaton sikalaiska - johtosarjavikoja enemmän ajetuissa, kun on vuotanut öljyä !!! - öljypumppu vuotaa ja kallis korjattava! Sitten "yleisiä" vikoja - yläpalloniveliä alkanut viimeaikoina menemään --> kalliit vaihtaa - raidetangonpäät (tarvikkeet) ei oikein kestä - pyöränlaakereita menee taas suhtellisen paljon (vrt T5 malliin) - vetonivelien suojakumit repeilee - kässäri vähän ajetuissa aina rikki ja takasatulat jumissa - äänimerkki lokarissa, kertakäyttökamaa ellei siirrä muualle... - ajovaloumpiot alkaa olemaan suhteellisen tummat joka pelissä
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja sitten 2.4 pata on esikammio dsl ja 2.5 on suoraruikku turbodsl.
2.5 tdi on noista pannuista luonnollisesti rivakin kulkemaan mutta kyllä sillä vanhemmalla vapari 2.4:lla pärjää kun lähtee vähän aiemmin liikkeelle. 2.5 tdi koneita löytyy sitten useita eri tehoversioita. Pata on ihan sama mitä 850/V70/S80 Volvoissa mutta eri softa ja turbo. Niissä siitä on otettu 140HP ja niillä rullaa puoli milliä helppoon. Tiedä sitten onko se Transun turrbo liika pieni ja sillä rikkoontuu kun joku sitä moitti. Jakopäät kestää kaikissa nippanappa vaihtovälin eli sen huollon kanssa ei sovi aikailla. Ittellä 1.9TD -94 Nurkka/raksapyörityksessä menee mutta kuorman kanssa haistaa tietysti mäet. Niin ja se V70 TDI, 452tkm mittarissa eikä venakoppaa avattu. Hinnathan näissä käytettynä menee ihan oikein eli parhaasta (2.5 tdi) saa maksaa eniten ja häntäpäässä 1.9:t.
__________________
- eskimo kaenuusta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj:n tietäjät hox | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2009 20:15 |
V8 tietäjät | JP80 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.06.2009 21:30 |
G MB tietäjät hoi | pee | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2005 19:00 |
Hi-Lux tietäjät | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.06.2005 15:42 |
LJ:tietäjät? | Kentsu | Chit-Chat | 6 | 08.04.2005 06:31 |