Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2009, 16:29
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Question

sekasikiö pajero


miltä kuullostaa kokeneempien korvaan 1 koppanen pätkä pajero volvon b19 koneella? vissiin vain kone volvosta, noin 100 hv...

vähän yrittäny jos tollasen raahais pihaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2009, 17:07
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Vanhemmasta ja kokeneemmasta en tiedä, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että miksi? Ei ainakaan mun tietääkseni pajeroa puhdin puute vaivaa ni miksi ihmeessä siihen pitäs volvon kone sekottaa. Tietenkin jos tykkää niin makuasioista ei voi kiistellä.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2009, 17:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Voi olla maastossa vähän nuhainen alakierroksilla, tien päällä varmaan bensa maittaa. Onkohan siitä mennyt kansi, kun on volvolainen pantu keulalle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2009, 17:41
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Perusasetus

en tiiä entisestä koneesta... ei ainakaan olis d-veroja , kun tarttee noita mukuloita kuskata hoitoon ja pois...
sillä menis toi nelipaikkanen ihan ok...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2009, 17:42
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Perusasetus

ja joskus neuvottu et elä aja kovaa aja kierroksilla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2009, 17:43
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

kuulostaa kyllä aika erikoiselta et on patskuun laitettu b19.mutta jos siihen on sovitettu b19 niin sit on helppo etsiä sitä voimaa kun volvon lohkot on aika pitkälti kelpoisia vaihtaa keskenään ilman isompia sovituksia.esin b21et mosaa saa nykyisin jo todella halvalla.vakiona 155hv mutta tottelee pieniä mausteita ihan kivasti.

onko kone pystyssä vai vinossa?=vinokone

kyllä ne ainakin kestää ihan tolkuttomia...oma kesä kulkine just sillä b21et koneella,mittarissa 390tkm josta viimeiset 30tkm ajettu n.300-350hv tehoilla eikä ole auottu kun kannetiivisteeseen asti eikä vieläkään tarvetta syventyä enempää muutenkuin tehojen toivossa.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2009, 20:17
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Talking

oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2009, 20:25
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja natoli Näytä viesti
oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...
b19 on vinokone, kuten myös b200, b21, b23 ja b230.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2009, 20:28
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Perusasetus

no niin, 4 tunnin yö unet ja hyvä muistini petti...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2009, 22:07
jph-74:n Avatar
jph-74 jph-74 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Ii, .
Viestit: 39
Perusasetus

tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea
__________________
Napero 2,6B automaggi, 35x13,5-15 maxxis, http://offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.04.2009, 06:34
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Perusasetus

juurikin tuo edellä mainittu pajero...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.04.2009, 07:22
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.04.2009, 17:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.
Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.04.2009, 18:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jph-74 Näytä viesti
tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea
onko tuo kaasarin vaihto tehty tämän jälkeen? SU vaihettu johonkin pystymalliin? --> koneen käyttäytyminen muuttuu aika radikaalisti eikä aina parempaan suuntaan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.04.2009, 18:59
natoli natoli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.03.08
Sijainti: nilsiä, savo
Viestit: 24
Perusasetus

en tiiä millon lienee vaihdettu tuo kaasari... oottelen lisä kuvia ja tietoja...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.04.2009, 21:40
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita.
Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.04.2009, 03:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...
No se vanha Galant loota oli vähän löysähkö silloin 80-luvun alkupuolen malleissa.

Mutta kun uudempiin tullaan niin lootat kestävät oikealla käytöllä hyvini. Tänäkin vuonna juuri tuli vahvistuksia Pajeron lootaan, kun konettakin vahvistettiin ja päivitettiin kestämään enempi tehoa.

Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.04.2009, 12:28
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä.
Kaverilla ainaki kesti pari vuotta ihan maksimirääkkiä 2,5 turpo tolla vahvemmalla lootalla, turpo siitä vissiin porsi kerran, kai ihan vaan vanhuuttaan. Vieläki taitaa kyseinen paketti olla liikenteessä tai ainaki metässä.
Laatikko on ainaki saanu sika kokomassallatempastua vaihtoa eikä ollu moksiskaa, itte pari pikkuketrakkia hajottaneena tottunu vaihtaa jo aika maltillisesti
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.04.2009, 22:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

L200 -01,sadan tonnin välein viimeistään loota palasina.Onko sitten vahvempi vai ei mutta jojotan lootat on ajettu yli puolen millin aukomatta.

Eikä mitään metsäpossutusta vaan ihan normaalia konekuskin arkiajoa,lunta,jäätä ja pakkassäätä...Säiliön+huoltokärryn kuljetus raskainta ajoa.

Pelottavinta,ettei todellakaan voi aavistaa mikä sieltä pettää,tasaisen heikko esitys...

Nyt Rangerit samassa käytössä,taitaa tulla laatikon kesto maksettua polttoainekuluina moninkerroin...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.04.2009, 02:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

L200:een vahvistettu loota eikai tullut samaan aikaan kuin Pajeroon. Vasta uudempaan L200:een tais tullla reilusti vahvempi.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.04.2009, 23:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.04.2009, 23:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu.
Niin Pajeron tapauksessa. Mutta eikö L200:een vasta selvästi myöhemmin ? Käsittääkseni näin.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 10.04.2009, 07:30
tp tp ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.08.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 50
Perusasetus

Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 10.04.2009, 07:40
jamppa.w:n Avatar
jamppa.w jamppa.w ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.07
Sijainti: hämeenkoski, Finland.
Viestit: 450
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tp Näytä viesti
Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni
mitä vahakoppanen -92 lehtijousilla, ilman cooleria.

minä luulin että -91 olis ollu viimenen vanhakoppanen, ja sekin kierteillä. se on varmaan joku erikois malli.

tarkan laatikonmallin saat selville kun avaat konepellin ja katsot tyyppikilvestä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.04.2009, 07:42
tp tp ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.08.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 50
Perusasetus

Varmaan joku ylivuotinen yksilö...

Onko tietoo mikä sen uudemman laatikon tyyppi on?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
sekasikiö autoja englishrussia.comista mikjus Chit-Chat 27 12.02.2008 18:14
V: pajero JaAa O/M/V Ajoneuvot 0 14.10.2007 22:21
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
Pajero Juniori83 Chit-Chat 0 03.06.2005 14:10


Sivu luotu: 21:51 (GMT +2).