![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() sekasikiö pajeromiltä kuullostaa kokeneempien korvaan 1 koppanen pätkä pajero volvon b19 koneella? vissiin vain kone volvosta, noin 100 hv... vähän yrittäny jos tollasen raahais pihaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vanhemmasta ja kokeneemmasta en tiedä, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että miksi? Ei ainakaan mun tietääkseni pajeroa puhdin puute vaivaa ni miksi ihmeessä siihen pitäs volvon kone sekottaa. Tietenkin jos tykkää niin makuasioista ei voi kiistellä.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla maastossa vähän nuhainen alakierroksilla, tien päällä varmaan bensa maittaa.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
en tiiä entisestä koneesta... ei ainakaan olis d-veroja , kun tarttee noita mukuloita kuskata hoitoon ja pois...
sillä menis toi nelipaikkanen ihan ok... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ja joskus neuvottu et elä aja kovaa aja kierroksilla...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kuulostaa kyllä aika erikoiselta et on patskuun laitettu b19.mutta jos siihen on sovitettu b19 niin sit on helppo etsiä sitä voimaa kun volvon lohkot on aika pitkälti kelpoisia vaihtaa keskenään ilman isompia sovituksia.esin b21et mosaa saa nykyisin jo todella halvalla.vakiona 155hv mutta tottelee pieniä mausteita ihan kivasti.
onko kone pystyssä vai vinossa?=vinokone kyllä ne ainakin kestää ihan tolkuttomia...oma kesä kulkine just sillä b21et koneella,mittarissa 390tkm josta viimeiset 30tkm ajettu n.300-350hv tehoilla eikä ole auottu kun kannetiivisteeseen asti eikä vieläkään tarvetta syventyä enempää muutenkuin tehojen toivossa.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
b19 on vinokone, kuten myös b200, b21, b23 ja b230.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
no niin, 4 tunnin yö unet ja hyvä muistini petti...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648
meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea
__________________
Napero 2,6B automaggi, 35x13,5-15 maxxis, http://offroadoulu.com/ |
#11
|
|||
|
|||
![]()
juurikin tuo edellä mainittu pajero...
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td. Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule. Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen. Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita. ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
en tiiä millon lienee vaihdettu tuo kaasari... oottelen lisä kuvia ja tietoja...
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
No se vanha Galant loota oli vähän löysähkö silloin 80-luvun alkupuolen malleissa.
Mutta kun uudempiin tullaan niin lootat kestävät oikealla käytöllä hyvini. Tänäkin vuonna juuri tuli vahvistuksia Pajeron lootaan, kun konettakin vahvistettiin ja päivitettiin kestämään enempi tehoa. Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laatikko on ainaki saanu sika kokomassallatempastua vaihtoa eikä ollu moksiskaa, itte pari pikkuketrakkia hajottaneena tottunu vaihtaa jo aika maltillisesti ![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
L200 -01,sadan tonnin välein viimeistään loota palasina.Onko sitten vahvempi vai ei mutta jojotan lootat on ajettu yli puolen millin aukomatta.
Eikä mitään metsäpossutusta vaan ihan normaalia konekuskin arkiajoa,lunta,jäätä ja pakkassäätä...Säiliön+huoltokärryn kuljetus raskainta ajoa. Pelottavinta,ettei todellakaan voi aavistaa mikä sieltä pettää,tasaisen heikko esitys... Nyt Rangerit samassa käytössä,taitaa tulla laatikon kesto maksettua polttoainekuluina moninkerroin... |
#20
|
|||
|
|||
![]()
L200:een vahvistettu loota eikai tullut samaan aikaan kuin Pajeroon. Vasta uudempaan L200:een tais tullla reilusti vahvempi.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Niin Pajeron tapauksessa. Mutta eikö L200:een vasta selvästi myöhemmin ? Käsittääkseni näin.
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?
Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla? Terv. Toni |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
minä luulin että -91 olis ollu viimenen vanhakoppanen, ja sekin kierteillä. se on varmaan joku erikois malli. tarkan laatikonmallin saat selville kun avaat konepellin ja katsot tyyppikilvestä. |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan joku ylivuotinen yksilö...
Onko tietoo mikä sen uudemman laatikon tyyppi on? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
sekasikiö autoja englishrussia.comista | mikjus | Chit-Chat | 27 | 12.02.2008 18:14 |
V: pajero | JaAa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.10.2007 22:21 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
Pajero | Juniori83 | Chit-Chat | 0 | 03.06.2005 14:10 |