Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   sekasikiö pajero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58015)

natoli 05.04.2009 16:29

sekasikiö pajero
 
miltä kuullostaa kokeneempien korvaan 1 koppanen pätkä pajero volvon b19 koneella? vissiin vain kone volvosta, noin 100 hv...

vähän yrittäny jos tollasen raahais pihaan?

khonkonen 05.04.2009 17:07

Vanhemmasta ja kokeneemmasta en tiedä, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että miksi? Ei ainakaan mun tietääkseni pajeroa puhdin puute vaivaa ni miksi ihmeessä siihen pitäs volvon kone sekottaa. Tietenkin jos tykkää niin makuasioista ei voi kiistellä.

sisua45 05.04.2009 17:38

Voi olla maastossa vähän nuhainen alakierroksilla, tien päällä varmaan bensa maittaa. :) Onkohan siitä mennyt kansi, kun on volvolainen pantu keulalle?

natoli 05.04.2009 17:41

en tiiä entisestä koneesta... ei ainakaan olis d-veroja , kun tarttee noita mukuloita kuskata hoitoon ja pois...
sillä menis toi nelipaikkanen ihan ok...

natoli 05.04.2009 17:42

ja joskus neuvottu et elä aja kovaa aja kierroksilla...

kaistapää 05.04.2009 17:43

kuulostaa kyllä aika erikoiselta et on patskuun laitettu b19.mutta jos siihen on sovitettu b19 niin sit on helppo etsiä sitä voimaa kun volvon lohkot on aika pitkälti kelpoisia vaihtaa keskenään ilman isompia sovituksia.esin b21et mosaa saa nykyisin jo todella halvalla.vakiona 155hv mutta tottelee pieniä mausteita ihan kivasti.

onko kone pystyssä vai vinossa?=vinokone

kyllä ne ainakin kestää ihan tolkuttomia...oma kesä kulkine just sillä b21et koneella,mittarissa 390tkm josta viimeiset 30tkm ajettu n.300-350hv tehoilla eikä ole auottu kun kannetiivisteeseen asti eikä vieläkään tarvetta syventyä enempää muutenkuin tehojen toivossa.

natoli 05.04.2009 20:17

oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...

Arska 05.04.2009 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja natoli (Viesti 549683)
oletettavasti on pysty kone, kun on tuo b19, muistaakseni sataset koneet on vasta vinokoneita... oishan kaverilla tohon jopa viri palikoita, mut nuo jokkis moottorit ja viriosat ei taho olla oikein katukäyttöön "järkeviä"...

b19 on vinokone, kuten myös b200, b21, b23 ja b230.

natoli 05.04.2009 20:28

no niin, 4 tunnin yö unet ja hyvä muistini petti...

jph-74 05.04.2009 22:07

tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea

natoli 06.04.2009 06:34

juurikin tuo edellä mainittu pajero...

Racingrabbit 06.04.2009 07:22

Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.

Rekisteröimätön 06.04.2009 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 549756)
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.

Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.

Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita. :)

Rekisteröimätön 06.04.2009 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jph-74 (Viesti 549729)
tälläinenko? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2441648

meidän papalla oli tuommoinen volvo moottorinen pajero (voi olla jopa just tämä myynnissä oleva, jos näkis takavalot nii tietäsin heti kun en rekkaria muista), sen mitä lainaan/koeajoon sain nii tuntui voimaa olevan ihan riittävästi ja hyvin jaksoi jopa tielläkin kulkea

onko tuo kaasarin vaihto tehty tämän jälkeen? SU vaihettu johonkin pystymalliin? --> koneen käyttäytyminen muuttuu aika radikaalisti eikä aina parempaan suuntaan.

natoli 06.04.2009 18:59

en tiiä millon lienee vaihdettu tuo kaasari... oottelen lisä kuvia ja tietoja...

Jappi 06.04.2009 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 549909)
Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.

Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita. :)

Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...

Rekisteröimätön 08.04.2009 03:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 550014)
Saisivat vielä joskus lootatkin kestämään...

No se vanha Galant loota oli vähän löysähkö silloin 80-luvun alkupuolen malleissa.

Mutta kun uudempiin tullaan niin lootat kestävät oikealla käytöllä hyvini. Tänäkin vuonna juuri tuli vahvistuksia Pajeron lootaan, kun konettakin vahvistettiin ja päivitettiin kestämään enempi tehoa.

Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä. :)

Offipiru 08.04.2009 12:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 550311)

Eikös se "Canter" pohjainen laatikko tullut 90-luvun vaihteessa. Toisekseen, kyllä Toyotastakin lootan saa ihan yhtä helposti rikki väärällä käytöllä. :)

Kaverilla ainaki kesti pari vuotta ihan maksimirääkkiä 2,5 turpo tolla vahvemmalla lootalla, turpo siitä vissiin porsi kerran, kai ihan vaan vanhuuttaan. Vieläki taitaa kyseinen paketti olla liikenteessä tai ainaki metässä.
Laatikko on ainaki saanu sika kokomassallatempastua vaihtoa eikä ollu moksiskaa, itte pari pikkuketrakkia hajottaneena tottunu vaihtaa jo aika maltillisesti :D

Jappi 08.04.2009 22:00

L200 -01,sadan tonnin välein viimeistään loota palasina.Onko sitten vahvempi vai ei mutta jojotan lootat on ajettu yli puolen millin aukomatta.

Eikä mitään metsäpossutusta vaan ihan normaalia konekuskin arkiajoa,lunta,jäätä ja pakkassäätä...Säiliön+huoltokärryn kuljetus raskainta ajoa.

Pelottavinta,ettei todellakaan voi aavistaa mikä sieltä pettää,tasaisen heikko esitys...

Nyt Rangerit samassa käytössä,taitaa tulla laatikon kesto maksettua polttoainekuluina moninkerroin...

Rekisteröimätön 09.04.2009 02:14

L200:een vahvistettu loota eikai tullut samaan aikaan kuin Pajeroon. Vasta uudempaan L200:een tais tullla reilusti vahvempi.

sisua45 09.04.2009 23:10

Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu. :rolleyes:

Rekisteröimätön 09.04.2009 23:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 550866)
Canterin laatikko tuli vissiin Intercooler malleihin? Ittellä 1986, kakkonen raksuu. :rolleyes:

Niin Pajeron tapauksessa. Mutta eikö L200:een vasta selvästi myöhemmin ? Käsittääkseni näin.

tp 10.04.2009 07:30

Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni

jamppa.w 10.04.2009 07:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tp (Viesti 550900)
Onko noista laatikoista kellään tarkempaa tietoa kun tuli hankittua vm. 92 2.5 TD Pajero joka on vanhakoppanen,takana lehtijouset ja ilman cooleria,joku neekeri malli vissiin,kyljessä lukee Shogun?

Mikähän laatikko tuossa mahtaa olla?

Terv. Toni

mitä vahakoppanen -92 lehtijousilla, ilman cooleria.

minä luulin että -91 olis ollu viimenen vanhakoppanen, ja sekin kierteillä. se on varmaan joku erikois malli.

tarkan laatikonmallin saat selville kun avaat konepellin ja katsot tyyppikilvestä.

tp 10.04.2009 07:42

Varmaan joku ylivuotinen yksilö...

Onko tietoo mikä sen uudemman laatikon tyyppi on?


Sivu luotu: 05:11 (GMT +2).