Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit
Kyllä tuo Volvon kone on fiksu vaihtoehto,jos on vähän ajoa ja haluaa pitää auton nelipaikkaisena henkilöautona.
Turhaa maksaa 500-600€ dieselveroa,jos keulilla on niinkin epäluotettava kone kuin Mitsun 2,3td.
Tappelin -90 luvun lopulla Mitsun 2,3td koneen kanssa ja päädyin siihen lopputulokseen,että minulle ei Mitsua sillä koneella enää tule.
Aloin tekemään koneremonttia kansivian takia ja käytin kolmea "ehjänä" ostettua kantta koeponnistuksessa ja päädyin lopulta ostamaan Kouvolan Moottorikoneistamolta uuden kannen.
Kansi maksoi puolet auton sen hetkisestä markkina-arvosta.Mutta kun ei sielu antanut enää periksi peräytyä,kun konepukissa odotti jo valmiiksi rempattu alakerta.
|
Tosin silloin 80-luvulla kun tuo moottori tuli, se oli moderneimpa ja henkilöautomaisimpia dieseleitä aikanaan. Kansi nyt ei ole niin kallis. Sen sijaan tuossa toisesta topikista kun voit lukea vaikka tojotan turbo koneiden ongelmia, se se vasta kallista onkin, kuten HJ61:n kone. Ja Pajeron kansi menee juurikin n. kerran per 400tkm. Kestävyys toki parani sitten tuosta 2,3:esta, uudempiin malleihin.
Mitsun uudemmat dieselit, mm. 3,2 ovat oikein huollettuina erittäin kestäviä moottoreita.