Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 13.02.2009, 22:24
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Joskus olen kuullut että vinssin vetokyky ilmoitettaisiin 20 asteen kulmassa rullaavaa kuormaa. Eli siis sen painoista autoa mäkeä ylös. Vahvat ukot kiskoo vain rekkoja tasamaalla.

Rullaavalla kuormalla mäessä ei ole sitten mitään tekemistä sen kanssa kun auto on tuulilasia myöten suossa tai muuten umpijumissa.

Teho taas on ihan toinen juttu. On ottoteho (sähköteho) ja antoteho (vetoteho), erotus muuttuu lähinnä lämmöksi.

Mutta kertoisikos joku mistä syystä vinssivalmistajat ilmoittaa aivan sekavia tehoja 12V ja 24V moottoreille? Esimerkkiksi räikkäwarni:

Motor: 12V 4.6 hp/3.43kw, 24V 2.5 hp/3.43kw, Series Wound
8000lbs veto: 12V*450A=5.4kW, 24V*273A=6,5kW

Wattien ja hevosten muuntokerroin ainakin on sekasin.. eikä ole ainoa valmistaja joka ilmoittaa moottoreista mitä sattuu...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n teho/vääntökäyrät?? las-c Tekniikka & Jutustelu 4 05.07.2006 20:11
NC-50 moottorin teho/vääntö Tarzan Tekniikka & Jutustelu 15 13.06.2006 11:19
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40
Teho ja kiihtyvyys? juzzi Vuosimallit 1968-1982 0 26.10.2003 00:51


Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).