Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2006, 20:37
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

NC-50 moottorin teho/vääntö


Eli tartteisin kyseisen koneen teknisiä tietoja?
Kone on kuulemma jostain 80-luvun lopun ivecosta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2006, 20:51
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

laitoin postia


-Kun tietämätön neuvoo taitamatonta, tuntuu kuin koko turha työ olisi hukkaan mennyttä aikaa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2006, 08:12
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Kiitoksia KOPONE !
Nyt vain turbottamaan, kun saa sopivan turbon.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2006, 10:31
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Olishan se voinu muitakin kiinnostaa.
Älkää pihistelkö!

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2006, 10:56
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Laita turbotusjuttua vaan tänne palstalle, kyllä kiinnostaa. Tääläkin on yksi joka just tekin sen saman toimenpiteen RR-74 3,5 TDiIC:n kanssa. Rivipumppu muuttui jakajaksi (Bosch), Garretti pakosarjaan ja ISO Cooleri & syötöt kohdilleen. Katsotaan mistä Range antautuu...

Onko sulla rivipumppu vai jakaja? Litratilavuus 3,5 vai 3,7 ? Tehoja on jotakin 85 hepoa. Dynomittaus ei omaksi iloksi tai pettymyksesksi ole kallis (50E) takapyöriltä mitattuna, joten se on halpa konsti saada faktatietoa.

TT
RR-88 3,5 efi autom.
RR-77 3,5
RR-74 3,5 TDiIC

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2006, 20:35
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Kone tulee kuljetus alustaan (Toyota Dyna) ja kona on 3,5 l rivi pumpulla Bosch kopio.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2006, 19:47
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Kyssäri?
Miten helpolla saa heitettyä ton jakajapumpun kys. koneeseen ja mistä niitä pumppuja saa vai pyöriikö jollain tallin nurkassa joutilaana?

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2006, 21:52
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Cav:n jakajaa ainakin työkone (lue traktori) -puolella on saatavana pilvin pimein purkufirmoista. Jptkut suosittelevat laittamaan koko Traktorin ahtimen ja pumpun , olikojan joku extramallin Fiat 90-90 tai joku semmonen ei kuitenkaan 80-90. Pumppuna parempi vaihtoehto on kuitenkin ihan aito Bosch, joka siis löytyy udemmista raktoreistakin, mielestäni. Käyntiinlähtö parani 1000504% pumpun vaihdon jälkeen, kierrosherkkyys parani ym. Omani löysin purkukuntoisesta koneesta josta mäntä kilahtanut, tyyppimalli xxxx.04, kun NC-kone on xxxx.02 malli. Eli pumppu on 3,7 l koneesta. Käsittääkseni niitä on lähes järjestään 80-luvun koneissa, ihmettelenkin että tuo sun NC on rivipumpulla jos se on 80-luvun lopusta, sillois sen pitäisi olla xxxx.04 mallinen. Onhan näitä koneita latojen nurkissa pilkkahintaan, pidetään korvat ja silmät auki josko löytyis jakaja.
TT

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2006, 21:55
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Niin ja tuo jakajan laiton helppous on suhteellista. Vaihdat jakopäänkoppaan koko pumpun sovituslaipan, jakopäätä ei ole pakko avata. Laitat siirtopumpun jakopäähän kiinni, sovittelet uuden imusarjan ja vääntelet suutinputket paikoilleen sekä vaihdat lyhyen mallin startin, sillä rivipumpullisen koneen startti ei mahdu enää jakajan kanssa samaan tilaan. Onko 12 vai 24 V?
TT


Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.06.2006, 21:58
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Eli tarvit siis jakajamallin koneesta muutakin kuin pumpun eli koko jakopään kuoret, jotta saat oikean sovituslaipan ja siirtopumpulle paikan jakopään kuoriin, jotakin muuta pientä voi vielä olla, mutta enää en laita tekstiä omieni perään....

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.06.2006, 18:46
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Pitääpä käydä Kouvolassa viikonloppuna kattomassa traktori purkaamoa!
Tänks!

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.06.2006, 11:34
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tervehdys!
Niin ja tuo jakajan laiton helppous on suhteellista. Vaihdat jakopäänkoppaan koko pumpun sovituslaipan, jakopäätä ei ole pakko avata. Laitat siirtopumpun jakopäähän kiinni, sovittelet uuden imusarjan ja vääntelet suutinputket paikoilleen sekä vaihdat lyhyen mallin startin, sillä rivipumpullisen koneen startti ei mahdu enää jakajan kanssa samaan tilaan. Onko 12 vai 24 V?
TT
jakajapumppu ei tarvi erillistä siirtopumppua, siinon itessään semmonen. eikös jakopäässä ole ennakonsäädin rivipumpullisessa mallissa, se varmaan pitäs jumittaa jollain konstilla.

-Kun tietämätön neuvoo taitamatonta, tuntuu kuin koko turha työ olisi hukkaan mennyttä aikaa..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.06.2006, 20:41
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Minäkin luulin jottei jakaja tarvi omaa siirtopumppua. Mutta kyllä ainankin se laitamani Bosch tarvitsi. Ilma erillistä siirtopumppua kone kävi noin 10 s kerrallaan ja aina piti antaa käsipumpulla löpöä lisää. Tai voisko pumpun oma siirtopumppu olla hajalla, en oo varma?? Ajattelin ettei välttämäti toimisi koko härveli jos se siirtopumppu olis sökö??
TT


Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.06.2006, 21:35
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tervehdys!
Minäkin luulin jottei jakaja tarvi omaa siirtopumppua. Mutta kyllä ainankin se laitamani Bosch tarvitsi. Ilma erillistä siirtopumppua kone kävi noin 10 s kerrallaan ja aina piti antaa käsipumpulla löpöä lisää. Tai voisko pumpun oma siirtopumppu olla hajalla, en oo varma?? Ajattelin ettei välttämäti toimisi koko härveli jos se siirtopumppu olis sökö??
TT


mullon semmonen boschin va malli itellä kiinni ja ei siinä ole ollu erillistä siirtopumppua ja hyvin on toiminu. myöhempinä aikoina laiton säkösen pumpun helpottamaan ilmausta.

-Kun tietämätön neuvoo taitamatonta, tuntuu kuin koko turha työ olisi hukkaan mennyttä aikaa..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.06.2006, 10:17
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!
Ootko Kopone lisänny syöttöä?? Millähän systeemillä vai sillä perinteisellä sammutinvivun säätämisellä??
TT

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.06.2006, 11:19
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tervehdys!
Ootko Kopone lisänny syöttöä?? Millähän systeemillä vai sillä perinteisellä sammutinvivun säätämisellä??
TT

Note! This message was posted anonymously!
sitä vipuahan tuossa joutuu säätämään, senkun ottaa irti ja hypyttää pooorilla pikkusen niin alkaa riittää kakku.

-Kun tietämätön neuvoo taitamatonta, tuntuu kuin koko turha työ olisi hukkaan mennyttä aikaa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangen vääntö? Ryöväri Tekniikka & Jutustelu 27 29.05.2007 09:32
LJ:n teho/vääntökäyrät?? las-c Tekniikka & Jutustelu 4 05.07.2006 20:11
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40
Teho ja kiihtyvyys? juzzi Vuosimallit 1968-1982 0 26.10.2003 00:51


Sivu luotu: 03:43 (GMT +2).