Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.02.2009, 21:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Se vetoteho on rullaavana eikä noita nostohommiin saa käyttääkään kun kaikki paino on silloin pienen jarrun varassa.
Cat 950 vs. HJ = 19 000kg vs 2200 kg, varmaan nousee mutta Cat 950 ei vaan juurikaan liiku pelkällä tyhjäkäynnillä kuin kovalla alustalla

Edit: työ paikan on yhdyssana = työpaikan

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 13.02.2009 21:15
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2009, 21:26
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Se vetoteho on rullaavana eikä noita nostohommiin saa käyttääkään kun kaikki paino on silloin pienen jarrun varassa.
Cat 950 vs. HJ = 19 000kg vs 2200 kg, varmaan nousee mutta Cat 950 ei vaan juurikaan liiku pelkällä tyhjäkäynnillä kuin kovalla alustalla

Edit: työ paikan on yhdyssana = työpaikan
Ei kai seny rullaavana voi olla,saahan maailman vahvin mies rekan liikkeelle vaikka se painaa vallan tolkun paljon,saman kamppeen saa liikkelle vaikka millä mönkkärin vinsillä.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2009, 21:28
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

No laahaavana sitten...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2009, 21:37
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Laahakkaa niitä rullia...

Nimellinen vetoVOIMA ilmoitetaan vaijerin ollessa ensimmäiselä kierroksella rummulla, jolloin vinssistä saa suurimman voiman. Lisäksi sähköä annetaan koneelle niin paljon kuin valmistaja tahtoo antaa.

No mutta valmistajien suurin virhe on käyttää kg:aa yksikkönä kun pitäisi käyttää Newtoneita. Menee vaan voimat ja painot sekaisin. Laahaavia ja rullaavia kuormia x asteen kulmassa ei tietääkseni ilmoita suorituskykynä kuin biblema

Edit: Se sitten miten nuo arvot pitää paikkaansa, voi kysyä vaikka poliitikoilta...
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06

Viimeksi muokannut -MAKE- : 13.02.2009 21:39 Perustelu: Lisää hölynpölyä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2009, 21:50
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Nyt vasta luin muuten viestin otsikon. Vinssin tehohan oli kysymyksenä.
Tehohan on helppo mitata itsekin, mittaat täydellä kuormalla vinssin moottorin navoissa vaikuttavan jännitteen ja kerrot sen kyseisellä hetkellä kulkevalla virralla niin saat vinssin ottotehon. Sitten arvaat/kysyt joltain viksummalta moottorin, vaihteiston ja rummun laakeroinnin hyötysuhteen ja saat vetoTEHON. Helppoa, eikö
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2009, 21:43
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
No laahaavana sitten...
Lähempänä kuitenkin nostavaa.
Aikanaan offivarusteessa vetivät vinssejä mittariin...ns.vanhan palstan aikana.
Jäikös kenelle tuloksia muistiin...Muistaakseni toyotan mekaaninen veti mojeita tuloksia mittariin kunnes vaijerit poikkes.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2009, 21:53
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Lähempänä kuitenkin nostavaa.
Aikanaan offivarusteessa vetivät vinssejä mittariin...ns.vanhan palstan aikana.
Jäikös kenelle tuloksia muistiin...Muistaakseni toyotan mekaaninen veti mojeita tuloksia mittariin kunnes vaijerit poikkes.
Vai olisko ollut kuitenkin Juukassa?

http://forums.offipalsta.com/showthr...light=tuloksia
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2009, 21:56
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Vai olisko ollut kuitenkin Juukassa?

http://forums.offipalsta.com/showthr...light=tuloksia
Aikasemmin oli offivarusteessa!
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.02.2009, 22:04
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Palataksemme aiheeseen
Akuilla, laturilla ja liitoksilla on erittäin suuri merkitys siihen miten vinssi jaksaa vetää. Akkujen virranantokyky tulee olla riittävän hyvä, paskoilla akuilla tuskin vetelee edes tasamaalla, liitokset pitää olla kunnossa että VIRTA kulkee.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.02.2009, 22:04
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Pistä linkki niin vertaillaan tuloksia
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n teho/vääntökäyrät?? las-c Tekniikka & Jutustelu 4 05.07.2006 20:11
NC-50 moottorin teho/vääntö Tarzan Tekniikka & Jutustelu 15 13.06.2006 11:19
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40
Teho ja kiihtyvyys? juzzi Vuosimallit 1968-1982 0 26.10.2003 00:51


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).