Tämä taisi tulla ratkaistua, ja ainakin toistaiseksi on tuntunut toimineen...

Vianhakua, hiljalleen rajaten vikapaikkaa, sulakerasia, johtosarja, koritietokone, yms, ja lopulta vikapaikka kaikesta epäilystä huolimatta tuntui asettuvan moottorinohjaimeen. Eipä siinä sitten muu auttanut, kuin kurkistaa sisälle, ja silmille tuli heti releen ohjauspiirin diodi, kuvassa D103 eli tuo pyöreä valkoinen kikkare jossa näkyy kirjaimet PH. Oli naksahtanut poikki, mokoma, ja otti satunnaisesti kontaktia lämpötilojen, kuun asennon jne mukaan...
Onneksi "entisestä elämästä" on jäänyt kaikenlaista nurkkiin, kun tuli aikanaan rakenneltua kaikenlaista, RC-autojen nopeussäätimistä lähtien. Semmoisesta yhdestä projektista oli jäänyt just samalla tyypillä olevia hyllyyn, saldo toki putosi puoleen kun yhden otti tähän, vaan nyt on sitten siitä lähtien kun on purkki mennyt takaisin, toiminut kuten pitää. Olisi tuossa varmasti toiminut melkeimpä mikä tahansa diodi jonka virrankesto on riittävä releen kelalle, mutta tuskin ainakaan haittaa vaikka sattui just speksin mukainen varaosa paikalle...
On nää vaan hauskoja, ja opettavaisia. Joskus se vika osaa ola ECU:ssakin, vaikka paljon todennäköisempänä pidin johtosarja- sekä sulakerasiavikaa...