![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eilen auto toimi ihan normaalisti mitä nyt sisävalot sytty kesken ajon eikä sammuneet,poistin sulakkeen et sammu.Tuo toimi kanssa ilman mitään ohjelmointeja vaikka akku oli pois kauan kun latailin sitä.Tai siis rautaavaimella pelaa, ei kaukkarilla mitään tapahdu.Mikä on ja missä koritietokone?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Esim. tuo on meikäläiselle uutta että kottero toimii pelkällä kylmällä avaimella, Virtaongelmiin mun laitos on aika tunteeton, eli akun voi irroittaa/kytkeä ilman lisäjumppaa eikä virtojen loppuminenkaan aiheuta mitään ylimääräistä sekaannusta muulloin kuin lukittuna jolloin on aika todennäköistä päästä tilaan jolloin haluaa EKA-koodin -> sähläys -> KEY CODE-lockout. Oma kottero toimii varsin hyvin tän koritietokoneenkin osalta, satunnainen vaiva on tuo aivohalvaus lukittuna pysäköitynä -> joskus selviää odottelulla, silloin tällöin joutuu turvautumaan siihen avaimella syötettävään EKA-koodiin joka ei yleensä mene ensimmäisellä kierroksella oikein. Tulee 30min sakkokierros.(KEY CODE-lockut) Molemmat orkkis avainmokkulat on tallessa ja toimii, näistä olenkin pitänyt huolta... Omien/nettikokemuksien perusteella nämä ihme sekoilut on lähes aina peräisin sähkömekaanisista vioista. Ovenlukkojen mikrokytkimien ongelmat, virtalukon jumittaminen, hapettuneet liittimet ja jotkut omat ihmekytkennät ties missä. Kaukkarin vastaanottimen herkkyys häiriölähetyksille on se yleisvaiva kans, tähän ei taida auttaa kuin joko se antennin irroitus tai uudemman parannetun vastaanottimen ostaminen. Huono laturi kiusaa näitä, kuten huono akkukin. Yhdessä yössä tapahtuva äkkinäinen akun kuoleminen kielii omien kokemusten perusteella siitä ettei auto osaa mennä nukkumaan tai se heräilee kokoajan, tähän yleisesti syynä joku häiriölähetys ja/tai vuotovirta autossa itessään -> BECM luulee että häntä tarvitaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 10.04.2022 10:45 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koritietokone eli BCEM on apparin penkin alla, melkoinen jötikkä.
Jos alkaa enempi sähköhäröillä > lue huono akku ja/tai matala latausjännite, niin yksi syyllinen voi olla laturi, hapettuneet johdot (akku - laturi - runko). Ne johdot on muutenkin melko "alimittaset". Latausjännite pitäis olla 14V tai mielummin vähän yli. Samoin se sulakerasia siellä konehuoneessa on yksi ongelmanaiheuttaja, siellä voipi olla kuumentumista ja korroosiota ym. Omassa sekoilut ja sähköongelmat kulminoitui huonoon akkuun, laturiin ja loppuviimein myös huonoihin syöttökaapeleihin (liian ohuet ja hapettuneet) välillä akku/laturi ja runko. Sieltä BCEM:än päästä mitatessa ei ollutkaan yhtä korkea jännite kuin akun navoista mitatessa. Oli ihan selkeät jännitehäviöt syöttökaapeleissa. Kun olin uusinut noi kaikki (ja myös konehuoneen sulake/relerasian pohjan), alkoi jännitteet olla kohdillaan ja sähkösekoilut loppui.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Katos kun painoin sendiä AVRO oli jo kerennyt postata samoja asioita
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa tuli hyvää tietoa mulle joka on koettanut pysyä erossa näistä tietokone ajan vehkeistä.Vaan kun nyt tuli tuollainen ruosteeton aika siisti Range sopivasti niin kait se on vain tuon kanssa opeteltava näitä niksejä.Kesällä täytyy koko järjestelmä tarkistaa,kun tuotahan käytän vain talviautona kesät sitten muulla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin tuli vielä mieleen et onko noissa sellasta osaa joita vois alkaa ennakkoon uusia kun km jo 300 tuhatta esim bensapumppu?vesipumppu,olis helpompi tallissa kun tienpäällä.Meinaan sillä kun Jeepistä loppu vaihdelaatikko,vesipumppu,Bensapumppu melko tarkkaan 250tuhannessa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on nyt -97/340tkm mittarissa, orkkis bensapumpun vaihdoin kun putkitumpit tankin päällä ruostui ja tankkilaitteen kansi halkes. Pumppu itessään toimi. Tankin kehto kannattaa katsoa ettei ole mennyt pitsiksi, tankki putoaa jos on pahasti ruosteessa. Tästä tietää Jasu enemmän.
![]() Vesipumppu meni varmaan jossain 300tkm kohdalla, laakeri rupes rolpottamaan ja olikin ihan loppu. Ei kuitenkaan vuotanut vesiä ulos. Latureita on mennyt, muutama. Nyt raadoista kasattu toimiva. ![]() Startista loppui just hiljattain hiilet, orkkis sekin. Uudet hiilet ja taas rockrock. Perustekniikka näissä varsin vahvaa ja toimivaa. Suurimmat työllistäjät ovat EAS ja sähköt yleensä. Jos on ilmajousitus toiminnassa niin sen kanssa pääsee painimaan jollain aikavälillä, ellet jo ole päässyt. Jarruputket mätänee takapäästä pois, ellei ole jo vaihdettu. Jarrut itessään varsin toimivat ja kestävät mutta takajarrujen liukutapit kannattaa huoltaa ennakoivasti. Kun jumivat kunnolla jumiin niin katkeavat helposti. Termostaatin kotelo kannattaa kurkata ettei ole lähtenyt saumasta aukeamaan, tyhmä muovinen pallo. Tämä ei ole mitenkään huono mutta omaani sen +10v sitten jouduin vaihtamaan. Konehan on kysymysmerkki, nokka-akseliltaan sekä lohkon/putkien osalta. Mulla oli 200tkm kohdalla nenä sileänä, vettä tämä mun yksilö ei osaa juoda eikä ole ollut lämpövaivainenkaan. Öljyt kannattaa vaihtaa 10tkm välein vaikka huolto-ohje sanoo muuta, moottori on kuitenkin vanhakantainen maamoottori. Katit mulla orkkikset, samoin lambdat ja hienosti on päästöissään. ZF-loota perusvarma/toimiva, samoin jakoloota. Ne lämppärinkennon o-renkaat tuppaavat vuotamaan silloin tällöin apparin jalkatilaan, alkuvaiheessa märkää tuntuu vain siinä jalkatilan ilmasuuttimen takana. (keskitunnelin kyljessä) Hieman ahdas paikka, mutta nämä pystyy vaihtamaan ilman rikkomisia/jättipurkamisia. Ellei ole ryssitty kauluksen ruuvia pilalle/jumiin. Eikä nämä ole edes pahoja mätimään. Siltä osin paras Range. Jos on orkkisvanteet ja rosterikupeilla olevat pyöränmutterit, vaihda ne heti jos hylsy ahdistaa yhtään. Mutteri turpoaa kuvun alla ja kohta on käsissä tilanne jossa hylsy ei mahdu, ja kun voimailee sen mahtumaan niin sitten on tiukassa siellä hylsyssä. Kausiautoksi vähän kyseenalainen, nämä on sellaisia vehkeitä että toimivat parhaiten kun niillä ajetaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 13.04.2022 07:21 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
se on juurikin näin! Aina kun ollu vähänkin pidempään seisonnassa ilmenee "gremlinit" tässä pulkassa, mutta kun ajelee toimii hyvin. Omakin ollu taas jonku aikaa seisonnassa, et vähän taas hirvittää laitella tulille ja liikenteeseen. Sanoisin et jos jotain ennakoivaa, niin hanki testeri jolla pystyt tuota "pikakorjaamaan" kun tulee niitä ongelmia ![]() EDIT: lisätään tohon AVRON listaan itsellä ollu ne etusatuloiden liukutapit jotka jumitelleet. Lisäksi se ilmakompuran korjaussarja voi olla ihan hyvä ostaa hyllyyn, ei edes kallis. EDIT 2: ja mulla menny pesureiden pumppuja nyt pari kertaa, niitähän on kolme (etu- ja takalasille ja lampuille omansa). Vähän keljut vaihtaa kun joutuu purkamaan sumarin pois edestä ja yks niistä sumarin ruuveista on aika kettumaisessa paikassa...alakautta siis joutuu tän tekemään. Ovat siellä sammion pohjassa kiinni.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 11.04.2022 19:21 Perustelu: korjattu kirjoitusvihreet |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Land Rover Range Rover L322 kattoteline | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.04.2018 14:15 |
Myyty Land Rover 109" -66/ Range Rover -74 Hybridi PROJEKTI | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.09.2017 21:57 |
Ostettu Range Rover / Land Rover 3,5 perään automaatti+jakis | HannuNurminen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.03.2017 21:52 |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |