![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja sellaistakin on sattunut itselleni, että VAIKKA ajonesto on disabloitu, kun avaimen synkkaus häviää, ei käynnisty > "engine disabled press remote key". Ja vaikka painaa ja patteri olisikin kunnossa, auto ei tunnista avainta kun synkronointi on jostain syystä "kadonnut", patteri oli kuitenkin ok. Sattunu pari kertaa kauppareissulla. Synkkauksen jälkeen lähtenyt taas toimimaan kuitenkin. Omassa vm. '98 4,6 HSE:ssä se tapahtuu siten, että painetaan avaimen lukituspainike pohjaan kun työnnetään avain kuskin oven lukkoon (ovi siis suljettu) ja käännetään vasemmalle, pidetään siinä 3 sekuntia, käännetään takaisin suoraan, vedetään avain pois ja päästetään lukitusnappi ylös. Tämä on siis eri proceduuri kuin EKA-koodin syöttö, jolla ohitetaan ajonesto.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 06.04.2022 13:10 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No nyt kävi sillai et eilen aamuna akku tyhjä,latasin ja kävin Roverilla asioilla kaikki oli normaalia kun jätin parkkiin.Noin 3 tunnin päästä alkoi torvet soimaan eikä sammunut muuta kuin akunjohto irti.Mietin tota juttua illemmalla niin tuo taisi olla äänitorvi eikä hälyytin?Otin torven sulakkeen 41 pois tänään ja laitoin akunkengän kiinni niin ei torvi huutanut.Ja ei tossa ole koko mun aikana vilkut vilkkunu kaken napeista eikä sitä hälyvaloa kojelaudan päällä,ovet on lukittunu kyllä muttei nyt ton akun irrotuksen jälkeen.
Auto käynistyy normaalisti ja rautaavainta tottelee,olisiko niin hyvä tuuri et joku olisikin eliminoinut nuo hälyt ja ajonestot pois,jos ei niin sit vaikka merkkihuoltoon poistettavaksi.Ja toi on arvoitus miksi akku oli mennyt täysin tyhjäksi,se lumimyräkkä mikä oli niin voisiko liittyä lunta oli tunkenut konehuoneeseen sulakekoteloissa ym |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paha mennä sanomaan, mutta kannattaa zekata se apparin puolen sisämaton alus onko märkä vai kuiva ja kynnyskotelo sieltä maton alta....siellä kynnyskotelon listan alla menee johtoa melkonen nippu. Näissähän pruukkaa vuotamaan lämppärin kennon O-renkaat vanhentuessaan, jolloinka kiehutinnestettä menee juurikin tuonne ja aiheuttaa sähköhäröilyjä.
Voi toki olla vettäkin, jos poistoreiät on tukkeessä, muistaakseni siellä tulipelli juuressa lasin alla on sellaiset.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se akun lähellä oleva torvi on hälyttimen, "oikeat" torvet puskurin sisällä. Mun -95 toimii sujuvasti tyhmällä avaimella, RSW:llä joskus katsoin niin on kaikki hälyyn liittyvä disabloitu, vaan silti tekee sen että akkujännitteen laskiessa liikaa häly laukeaa...
Nämä voi kyllä purkaa akkua vaikka mistä syystä, on tungettu täyteen tietokonetta yms hömppää. Koritietokonekin herää turhan helposti kun mitä tahansa radioliikennettä 433MhZ on alueella. Mielikuva in siitäkin ettei täysin lepoon mene jos rattilukon katkaisija ei kytkeydy eli auto luulee että avain on virtalukossa, ainakin omastani sain akun tyhjäksi muutamassa päivässä sen katkaisijan jumitellessa... Tykkää että säännöllisesti ajetaan, vähänkin pitemmän tauon jälkeen menee tovi että toimii taas kaikki sujuvasti... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se meni yhden yön aikana akku tyhjäksi,pitää katsoa sinne apukuskin maton allekin vaikka luulen et kuiva on kun aivan ruosteeton alustakin tässä.Tuossa nuo torvet on jäähdyttimen molemmissä päissä sillai et niihin pistokkeisiin just ylettää, muuta torvea ei akunkaan luona ole.Nyt auto kuitenkin taas toimi.Onkohan jkl lähellä ketään joka noiden sähkö juttuihin olisi erikoistunut?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Monet kodin härpäkkeetkin käyttää just tota samaa taajutta. Omastani olen tehnyt kuten moni muukin sen, että ottanut sen kaukkarin antennin irti. Kaukosäädin toimii sitten kyllä melko huonosti, melkeen vaan apparin takoven kohdalla, mutta itse käytän ihan vaan avainta lukossa ovien keskuslukon avaamiseen.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eilen auto toimi ihan normaalisti mitä nyt sisävalot sytty kesken ajon eikä sammuneet,poistin sulakkeen et sammu.Tuo toimi kanssa ilman mitään ohjelmointeja vaikka akku oli pois kauan kun latailin sitä.Tai siis rautaavaimella pelaa, ei kaukkarilla mitään tapahdu.Mikä on ja missä koritietokone?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Esim. tuo on meikäläiselle uutta että kottero toimii pelkällä kylmällä avaimella, Virtaongelmiin mun laitos on aika tunteeton, eli akun voi irroittaa/kytkeä ilman lisäjumppaa eikä virtojen loppuminenkaan aiheuta mitään ylimääräistä sekaannusta muulloin kuin lukittuna jolloin on aika todennäköistä päästä tilaan jolloin haluaa EKA-koodin -> sähläys -> KEY CODE-lockout. Oma kottero toimii varsin hyvin tän koritietokoneenkin osalta, satunnainen vaiva on tuo aivohalvaus lukittuna pysäköitynä -> joskus selviää odottelulla, silloin tällöin joutuu turvautumaan siihen avaimella syötettävään EKA-koodiin joka ei yleensä mene ensimmäisellä kierroksella oikein. Tulee 30min sakkokierros.(KEY CODE-lockut) Molemmat orkkis avainmokkulat on tallessa ja toimii, näistä olenkin pitänyt huolta... Omien/nettikokemuksien perusteella nämä ihme sekoilut on lähes aina peräisin sähkömekaanisista vioista. Ovenlukkojen mikrokytkimien ongelmat, virtalukon jumittaminen, hapettuneet liittimet ja jotkut omat ihmekytkennät ties missä. Kaukkarin vastaanottimen herkkyys häiriölähetyksille on se yleisvaiva kans, tähän ei taida auttaa kuin joko se antennin irroitus tai uudemman parannetun vastaanottimen ostaminen. Huono laturi kiusaa näitä, kuten huono akkukin. Yhdessä yössä tapahtuva äkkinäinen akun kuoleminen kielii omien kokemusten perusteella siitä ettei auto osaa mennä nukkumaan tai se heräilee kokoajan, tähän yleisesti syynä joku häiriölähetys ja/tai vuotovirta autossa itessään -> BECM luulee että häntä tarvitaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 10.04.2022 10:45 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Koritietokone eli BCEM on apparin penkin alla, melkoinen jötikkä.
Jos alkaa enempi sähköhäröillä > lue huono akku ja/tai matala latausjännite, niin yksi syyllinen voi olla laturi, hapettuneet johdot (akku - laturi - runko). Ne johdot on muutenkin melko "alimittaset". Latausjännite pitäis olla 14V tai mielummin vähän yli. Samoin se sulakerasia siellä konehuoneessa on yksi ongelmanaiheuttaja, siellä voipi olla kuumentumista ja korroosiota ym. Omassa sekoilut ja sähköongelmat kulminoitui huonoon akkuun, laturiin ja loppuviimein myös huonoihin syöttökaapeleihin (liian ohuet ja hapettuneet) välillä akku/laturi ja runko. Sieltä BCEM:än päästä mitatessa ei ollutkaan yhtä korkea jännite kuin akun navoista mitatessa. Oli ihan selkeät jännitehäviöt syöttökaapeleissa. Kun olin uusinut noi kaikki (ja myös konehuoneen sulake/relerasian pohjan), alkoi jännitteet olla kohdillaan ja sähkösekoilut loppui.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Katos kun painoin sendiä AVRO oli jo kerennyt postata samoja asioita
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa tuli hyvää tietoa mulle joka on koettanut pysyä erossa näistä tietokone ajan vehkeistä.Vaan kun nyt tuli tuollainen ruosteeton aika siisti Range sopivasti niin kait se on vain tuon kanssa opeteltava näitä niksejä.Kesällä täytyy koko järjestelmä tarkistaa,kun tuotahan käytän vain talviautona kesät sitten muulla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Land Rover Range Rover L322 kattoteline | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.04.2018 14:15 |
Myyty Land Rover 109" -66/ Range Rover -74 Hybridi PROJEKTI | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.09.2017 21:57 |
Ostettu Range Rover / Land Rover 3,5 perään automaatti+jakis | HannuNurminen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.03.2017 21:52 |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |