![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tänään purin rasian ja juotin piirikortin kaikki juotokset uusiksi,eikä sielä ollut hälyttävää puhaltimien releen liittimet kuumentunut eipä juuri muuta ollut vaikka kärysikin.Mutta ei auto tosta herännyt silti.Ja ei tule engine disabledia näyttöön vaikka nyt akkukin oli irti viikonlopun.Seuraavana katon sen vaihdekeppijutun,sen laitoin merkille et kun kääntää starttiasentoon niin jostai apparin penkin/vaihdekepin suunnilta kuuluu releen napse.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se että akku on uus, ei tarkoita että sinne BCEM:lle tulee tarpeeksi virtaa, tai jännite siellä päässä on tarpeeksi suuri.
Kuten taisin tuolla aiemmin mainita, vai oliko se Rover-palstalla, niin omassa jäi niihin alimitotettuihin akku-/laturi-/maakaapeleihin jännitehäviötä. Sen lisäksi että ovat vähän onnettoman ohuet, olivat sisältä hapettuneet-sitäkään kun ei oikein päältäpäin näe. BCEM:stä kun mittasi, jännite oli paljon alhaisempi mitä akun navoista. Ja kun toi aivopurkki saa liian vähän virtaa tai jännite on liian alhainen, alkaa ongelmat. Hämäävää on se, että kun mittaat akun (akun navoista kun yleensä mitataan), niin näyttää että kaikki on OK, vaikka ei olekaan...Omaan tuli uusi akku, sitten laturi, ei auttanut, ongelma alkoi selvitä, kun rupesin mittailemaan noiden kaapeleiden jännitehäviöitä ja jännitettä sieltä BCEM:ältä paljonko saa jerkkua sinne. Samaa ongelmaa löyty myös ulkomaan palstoilta. Oli syy sun tapauksessa sitten eri tai joku ihan muu, niin noi kannattaa mitata, mutta suosittelen vaihtoa uusiin paksumpiin. Ja siellä apparin puolen sisälokasuojassa taisi olla jotain maadotuspisteitä ja sisällä trimmin takana jalkatilassa oikealla. Tarkistettavia pisteitä nuokin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Puritko ne kortit irti toisistaan? Muistelen, että kaikkia juotoksia ei näe, ellei niitä irroita toisistaan.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo purin kortit toisistaan irti ja kaikki juotokset kävin läpi.Tuo kaapeleiden uusinta pitää tehdä kyllä,mutta nyt en usko et tuota aiheuttaa eli vikahan tuli noin 15 minuutin parkissa olon aikana.Nyt mietityttää et jos ei lue sitä Engine Disabled niin onko aivan varma et ajonesto ei silloin ole päällä?Jos se olisi noin niin vikahan on silloin muussa?
virtalukonpohja?Se tässä on hyvä et kesä aikaa tutkia kun muulla voi liikkua. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ootko jo irrottanu sen kaukkarin antennin? (tosin ei sit lue sitä avainta enää ku ihan auton läheltä tai apparin puolen takapään kohdalta.... ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Moi,se antenni oli silloin irti kun toi tapahtui.Mahdollista olisi joku häiriö kun keulan edessä on kiinteistöhuollon taukotila ja koneita siinä edessä sekä rakennuksen katolla julmettuja anteeneja.Mutta se engine disable kirjoitus ei näy edelleenkään.Ei ole nyt juuri ehtinyt syventyä mutta jospase jotenkin selviää kesän aikana.Neuvot kyllä on tervetulleita.Niin nyt se antenni on kiinni kun noita kokeita on tehty.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
No vähän päivitystä.Tänään oli autosähkäri 5 tuntii auton kimpussa,ja tulos oli et ainakaan avaimilla 3kpl ei saa lukkoihin mitään eloa näin ollen voi olla ajonesto edelleen päällä vaikka ei lue sitä engine disable tekstiä.Penkin alla olevat johdot ja liittimet puhtaita ja kuivia,ei hapettumia missään.Sen testerit ei näyttäneet mitään kummallisuuksia,joku ohjema kun olisi niin pääsisi "syvemmälle"tutkimaan.Ehdotus oli et purkaa kaiken sähkön pois ja tekee uudelleen "vanhaan tyyliin"jättäen vain pakolliset moottorin ohjaukseen liittyvät.Jos tuohon vaihtaa jakopään kotelon ja nokkakselin vanhemmasta et sais virranjakajan niin käykö?Helpottas jonkin verran tollasta hommaa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En nyt ole ulkomuistista ihan varma mutta olikohan koneessa kampurakin erilainen jakajallisen / puolasytkän kanssa. Ei kai kukaan mitään jakajaa halua koneeseen josta sellainen on saatu pois, ennemmin rakentelee jonkun toisen jakajattoman vehkeistä sytkän tohon jos lähtee tommoseen?? Kiusallista kyllä että näiden kanssa on oltava merkkiuskollinen testeri jos haluaa selvitä ongelmista, eikä sekään autuaaksi tee.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 03.05.2022 19:42 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Land Rover Range Rover L322 kattoteline | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.04.2018 14:15 |
Myyty Land Rover 109" -66/ Range Rover -74 Hybridi PROJEKTI | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.09.2017 21:57 |
Ostettu Range Rover / Land Rover 3,5 perään automaatti+jakis | HannuNurminen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.03.2017 21:52 |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |