Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #27  
Vanha 26.07.2016, 07:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti

Rak:in laittamassa kuvassa on tietysti yksi vaihtoehto, jos rakentamisen määrä vasta tarvetta, onkohan tuossa jakareiden etupultit irroitettu, onko leimattu?

Timo mainitsi nuo jakarialustan epätoivottavat ominaisuudet, niiaava, keventävä ja muutkin ominaisuudet aivan paskoja.
Jarrutuksessa niiaus tuo etupäähän lisää painoa ja täten tehostaa jarrutusta.
Ylämäessä kevenevä keula siirtää vain lisää painoa takapäähän lisäten pitoa, toki lukottomassa etupäässä rengas helpommin hukkaa voimaa sutiessaan herkemmin.
Yleensä ajo-ominaisuuksien tarve on tottumiskysymys, minä en huomaa niissä mitään outoa parin lantikan ja vanhojen transiittien jälkeen
Kuvassa ei ole ainuttakaan jakaria Ollu leimassa vuodesta -08.

En minäkään tuota alustaa tieajettavuuden takia tehnyt vaan maasto-omituisuuksien parantamiseksi

Tuo akselin laakerointi keskelta olisi siinä mielessä erilainen että siinä esim. jarrutuksessa molemmat jakarit siirtäisi omanpuoleiselta renkaalta voimia runkoon jolloin se ei kallistaisi autoa, ja kiihdytyksessä päinvastoin. Mutta loppupäätelmä jo aiemmin useasti mainittu, paras vaiva/hupisuhde tulee sen kolmannen varren lisäämisellä, jota ei tarvi edes katsastaa jos sitä ei käytä tiellä

Näin lomasta huumaantuneena voisin myös väittää että jeepin nelilinkkikeula panhardilla vaatii myös puslilta joustoa.
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 26.07.2016 08:08
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:44 (GMT +2).