Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #29  
Vanha 21.07.2016, 22:35
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Saa toki tehdä mutta en silti ala hyväksi kehumaan, pelkät joustot kun ei ole autuaaksi tekevä asia

Jakarimiehet voi tehdä sellaista testiä notta jos saa hitaan takavedon päälle niin puskettaa sillä jarrua vasten ja katsoo mitä korille tapahtuu(antaa mennä tyhjäkäynnillä ja alkaa painaa pikkuhiljaa jarrua)

Kuvan mukaisella etuakselin tuennalla ja rangen takatuennalla kori ei tee muuta liikettä kuin kallistuu kardaanien väännön takia:
Eipä noi jakarit tai tuossa suhteessa saman geometrian omaava kolmiotuki (kuin tuossa aiemmin joku kuvankin laittoi) ole niin huono edessä, kuin on takana.

Lainaus:
Edit: Sitä jakarien joustosurkeutta voi helpottaa sillä että siirtää niiden takapäitä lähemmäs toisiaan, menee töisevämmäksi kuin pelkkä rungon pään korvakoiden kääntö mutta vähentää akselin pään puslien liikettä suhteessa ristijoustoon.
Samalla saattaa muuttua kaatuvaisemmaksi (roll axis yms arvot, kallistuksenvakaajamaiset ominaisuudet), riippuu tietty muistakin asioista. Ja tukivarsiin ja runkoon kohdistuvat voimat ja voimien suunnat vähän muuttuu, voi tulla sitä kautta uusia ongelmia?


Ja se jakarin pultti pois ajelu lisää kyllä joustoja, mutta tekee kyllä autosta todella kummallisen ajaa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:19 (GMT +2).