Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2016, 19:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja jos auto reputtaa katsastuksen iskaritestissä, niin on syytä uskoa, että jotain on vialla...
...tai sit ei. Just tänään kävi yks 500-sarjan Bemu jonka takaiskarit hylätty katsastuksessa. Vaihtanu uudet ja jälkinäyttöön. Sama tulos ja uus hylky annettu käteen. Sit tuli meille samoilla pumpuilla taas jälkitarkastukseen ja hyväksyttiin, ihan normi tulos tollaselle Bemarille (jotain 40-45%). Ei niistä enempää saa, varsinkaan vanhoilla elähtäneillä takakelkan puslilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.02.2016, 20:55
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 879
Perusasetus

ammattikouluaikoina oli myös sellasia autoja missä hiton kevyt perä ja madallettu jäykkä alusta, matalaprofiilin renkaat joissa painetta se 2.5bar
iskaritestissä aina prosentit jotain 40 luokkaa..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2016, 00:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis JOS iskarit vaimennusteholtaan samalla akselilla kovin erilaiset, niin ääritilanteissa (esim. hirven väistö) ajettavuus/pito kärsii...
ja kun toisella akselilla on ns. kunnossa olevat iskarit, niin tuo ohjattavuus TUNTUMA väistössä vaihtelee aika rajusti.....

Ja jos katsastukseen mennessä ei vaivauduta katsomaan rengaspaineita edes silmämääräisesti.....

-> siis katsastukseen mennessä kannattaa tarkistaa ilmanpaineet, jopa aivan tarkasti: Siis tuo iskaritesti on helppoa manipuloida, mutta tarjoaa myös hyvää tietoa iskareista....

Ja jos auto reputtaa katsastuksen iskaritestissä, niin on syytä uskoa, että jotain on vialla...

=> parkkipaikalla pysäköitäessä noilla iskarien kunnolla ei ole eroa; mutta jarrutus-/väistö tekee eroja....
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
...tai sit ei. Just tänään kävi yks 500-sarjan Bemu jonka takaiskarit hylätty katsastuksessa. Vaihtanu uudet ja jälkinäyttöön. Sama tulos ja uus hylky annettu käteen. Sit tuli meille samoilla pumpuilla taas jälkitarkastukseen ja hyväksyttiin, ihan normi tulos tollaselle Bemarille (jotain 40-45%). Ei niistä enempää saa, varsinkaan vanhoilla elähtäneillä takakelkan puslilla.
No, korostan vielä tuota alkuperäisen viestini """""""""JOS iskarit vaimennusteholtaan samalla akselilla kovin erilaiset, niin ääritilanteissa (esim. hirven väistö) ajettavuus/pito kärsii...""""""""""""

-> ja tuosta 500:n bemuraattorin hylkäyksestä/hyväksymisestä: Tulikohan se hylky vaimennustehon erosta samalla akselilla? (alustan geometria vaikuttaa tosi paljon, samoin kuin ilman paineet renkaissa

Ja nykyisin katsastuksessa ei ole tapahtunut minulle yhtään "oikeusmurhaa",
siis aina on ollut syytä k.o "pomppautukseen", siis suoraan sanoen olen pyytänyt kertomaan jos on "alkavia vikoja/kulumia, jotka vaikuttaa ajettavuuteen taikka kastsastukseen tulevina vuosina" ja ihan sydämmellä!

-80 luvulla tilanne oli hivenen toinen, tuhkakuppi ja koko auto pestiin katsastukseen, ja aina oli jotain, mistä katsastus keskeytyi....
ja jarrut oli se vakio, mistä tummennettuilla takaikkunoilla ja lisävaloilla/vahvistimella oleva Carina aina pomppasi: kun dynometrillä toinen etunen lukittui, niin odotettiin hetkiiiiiiiiiii, niin toisesta etusesta nousi savu... ja testi uusiksi; sikakuuma jarru ei pidää tarpeeksi, siis pomppu! ja niitä ruosteita tuppasi löytymään, jos ei rengasraudalla, niin pikkasen lyhemmällä piikillä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2016, 09:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
-> ja tuosta 500:n bemuraattorin hylkäyksestä/hyväksymisestä: Tulikohan se hylky vaimennustehon erosta samalla akselilla?
Ei, vaan hylätty kahteen kertaan toisella konttorilla vaikka iskarit tasaiset, mutta lukema olevinaan liian pieni. Sehän tässä just olikin "ongelma", jota siis oikeesti ei ollut, ammattitaidottomuus kyseessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2016, 08:21
allu-85 allu-85 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.05.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 244
Perusasetus

Volvo taas leimassa. Oli itsellä käynyt iskarin yläpääjumpassa sellainen moka, että menikin varaosa-auton iskari ja se antoi heikomman tuloksen. Vaihdoin toisen iskarin ja taas saa muija ajella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2016, 14:19
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

tossa oli vuosi sitten focuksessa toinen etu-iskari huonona, renkaan paineen muutos ei vaikuttanut tulokseen kokeiltiin asiaa katsastajan kanssa 1bar ja 2,5bar ei mitään eroa testerissä. Etu iskari oli yhtä huono molemmilla paineilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.08.2017, 18:45
Lanttola Lanttola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Tuuri, Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Googlella tuli tännekin eksyttyä, justiin eilen näytetty kaverin Corollaa ja hylky tuli kun takaiskareiden lukemat 19 ja 21%. Alla 17" pyörät mutta muuten vakio.
Ajossa ei huomannut mitään eikä iskarit olleet vuotaneetkaan yhtään ja nyt kun niitä aloin vaihtamaan ja sain irti niin ei noissa kyllä ole mitään vikaa. Huomenna pitää mennä iskari kädessä käymään konttorilla ja kysyä että saako tällä leiman.

Autoa on vielä käytetty viimeksi toukokuun puolivälissä katsastuksessa ja silloin lukemat on olleet jossain 65% tietämillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.08.2017, 21:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lanttola Näytä viesti
Googlella tuli tännekin eksyttyä, justiin eilen näytetty kaverin Corollaa ja hylky tuli kun takaiskareiden lukemat 19 ja 21%. Alla 17" pyörät mutta muuten vakio.
No noi 17" sen just tekee. Ei pitäis pelkän koneen lukemien perusteella hylätä. Pelkkä ilmanpaine vaikuttaa jo paljon, noistakin jos lasket paineen 1.5 paikkeille niin lukemat paranee reilusti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teho arvoita Vetoja Tekniikka & Jutustelu 23 31.03.2015 09:09
Iskunvaimentimen tappikiinnitys HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 5 23.03.2007 09:01
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).