Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2016, 20:06
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ei ole mitään tiettyä hylkyrajaa. Rikkinäinen hylätään. Prosenttien mukaan(kin) vain toinen vaihtokunnossa eikä uudellakaan pumpulla tule parempaa arvoa kuin 91%.

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2016, 21:43
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ei ole mitään tiettyä hylkyrajaa. Rikkinäinen hylätään. Prosenttien mukaan(kin) vain toinen vaihtokunnossa eikä uudellakaan pumpulla tule parempaa arvoa kuin 91%.
Miksi ei tuu enempää kuin 91%? Onks se joku teoreettinen maksimi?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2016, 22:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Miksi ei tuu enempää kuin 91%? Onks se joku teoreettinen maksimi?
Täyttä 100%:ia ei voi saada, koska iskaritesteri ei testaa vain iskaria vaan koko auton akselistoa. Kaikki elastiset kumiripustukset, renkaan profiili, rengaspaine, jousituksen jäykkyys ja -tyyppi, kaikki vaikuttaa. Ehjän täydessä terässä olevan iskarin arvo voi olla karkeesti kaikkea 40-90%:n väliltä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itse olen nähnyt iskaritestin hyödyn siinä, että se voi paljastaa jos samalla akselilla toinen iskareista on kyrvähtänyt ja voi auttaa auton omistajaa seuraamaan muutoksia jos muistaa minkälaiset tulokset oli edellisessä katsastuksessa.
Nimenomaan, mut lukemat eivät ole vertailukelpoisia erimerkkisten koneiden välillä. Toinen toosa saattaa näyttää 40%, toinen 70%. Ja toisen mielestä toinen iskari voi olla hylkykunnossa, vaikkapa 50% heikompi kuin toinen, toisen testerin mielestä ihan jees, jopa parempi mitä se toinen puoli. Mittaavat eri taajuudella ja/tai tyylillä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Kannattaa muuten oikeesti katella renkaan paineet, mulla rajoilla olevat iskarit takana, mutta tosin 3bar painetta takarenkaissa, kamat kun kontista nosti pois leimalle, niin 2" nousi perä
Liittyyks tää iskareihin mitenkään jos perä nousee kun lastin purkaa pois?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2016, 22:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Täyttä 100%:ia ei voi saada, koska iskaritesteri ei testaa vain iskaria vaan koko auton akselistoa. Kaikki elastiset kumiripustukset, renkaan profiili, rengaspaine, jousituksen jäykkyys ja -tyyppi, kaikki vaikuttaa.
P11 primera boschin(?) testerillä antaa etupäästä 100% Toisaalta sama testeri kevyiden autojen jäykästä takapäästä ei saa mitään järkevää arvoa aikaiseksi...

Muutaman täristelyn jälkeen iskaritesterin antamat arvot on vain paperille kirjattavia arvoja, se iskarin kunto selviää äänen ja tuntuman perusteella, siinä testerillä. Siinä ne nikuzaitkin paljastuu vaikka kuinka säätäis paineita...
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2016, 07:56
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Liittyyks tää iskareihin mitenkään jos perä nousee kun lastin purkaa pois?
No joo ei liity
vaan siihen, et miks oli niin paljon painetta renkaissa, et silmin nähden pomppi renkaat siinä testilätkällä

Eikös sellainen testeri seuraa sitä kuinka tarkkaan rengas seuraa sitä lätkää ja jos rengas alkaa pomppimaan siinä lätkän päällä, niin ei se taida seurata sitä kovin tarkkaan?

Ja eikös täälläkin ollut juttua, et paritkin uudet iskarit oli hylätty samalla koneella matalaprofiilisilla renkailla
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2016, 23:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Eikös sellainen testeri seuraa sitä kuinka tarkkaan rengas seuraa sitä lätkää ja jos rengas alkaa pomppimaan siinä lätkän päällä, niin ei se taida seurata sitä kovin tarkkaan?
Oikein. Testerihän vaakaa pyörän kerrallaan ja ilmeisesti vatkauksen aikana saatu pienin levyn päällä ollut paino kertoo ainakin osittain sen vaimennuskyvyn. Eli mitä paremmin seuraa, sen parempi iskari. Kovat paineet ja kevyt kuorma antaa huonon tuloksen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2016, 00:15
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tuli tuosta mieleen
Kun iskaritesterit oli vielä uusi keksintö ja jonkun ison valmistajan testikärry kiersi kylästä toiseen kävin tietysti omalla autolla siinä...Testitulokset aivan kaameita ja ukko löi lapun kouraan mihin oli vielä kirjoittanut käsin jotain vaarallisen huonosta iskunvaimennuksesta.
Kävin äkkiä kotoa hakemassa ostokuitin ja takas niiden edustajien luokse kärryn viereen. Heidän edustamansa merkin iskarit oli asennettu autooni kaks päivää ennen testausta joten tuli monenmoista selitystä mut takuuseen sain kierroksen uusia hakea varaosaputkasta heidän piikkiinsä (eikä iskareissa mitään vikaa ollut )
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2016, 08:32
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tuli tuosta mieleen
Kun iskaritesterit oli vielä uusi keksintö ja jonkun ison valmistajan testikärry kiersi kylästä toiseen kävin tietysti omalla autolla siinä...Testitulokset aivan kaameita ja ukko löi lapun kouraan mihin oli vielä kirjoittanut käsin jotain vaarallisen huonosta iskunvaimennuksesta.
Kävin äkkiä kotoa hakemassa ostokuitin ja takas niiden edustajien luokse kärryn viereen. Heidän edustamansa merkin iskarit oli asennettu autooni kaks päivää ennen testausta joten tuli monenmoista selitystä mut takuuseen sain kierroksen uusia hakea varaosaputkasta heidän piikkiinsä (eikä iskareissa mitään vikaa ollut )
Muuten sama homma mutta en saanut uusia iskareita, kloppina Carinaan investoin Monroen vaimentimet joka kulmaan ja viikon sisään tuli testiauto mihin toki sitten mentiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teho arvoita Vetoja Tekniikka & Jutustelu 23 31.03.2015 09:09
Iskunvaimentimen tappikiinnitys HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 5 23.03.2007 09:01
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).