Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2016, 07:56
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Liittyyks tää iskareihin mitenkään jos perä nousee kun lastin purkaa pois?
No joo ei liity
vaan siihen, et miks oli niin paljon painetta renkaissa, et silmin nähden pomppi renkaat siinä testilätkällä

Eikös sellainen testeri seuraa sitä kuinka tarkkaan rengas seuraa sitä lätkää ja jos rengas alkaa pomppimaan siinä lätkän päällä, niin ei se taida seurata sitä kovin tarkkaan?

Ja eikös täälläkin ollut juttua, et paritkin uudet iskarit oli hylätty samalla koneella matalaprofiilisilla renkailla

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2016, 23:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Eikös sellainen testeri seuraa sitä kuinka tarkkaan rengas seuraa sitä lätkää ja jos rengas alkaa pomppimaan siinä lätkän päällä, niin ei se taida seurata sitä kovin tarkkaan?
Oikein. Testerihän vaakaa pyörän kerrallaan ja ilmeisesti vatkauksen aikana saatu pienin levyn päällä ollut paino kertoo ainakin osittain sen vaimennuskyvyn. Eli mitä paremmin seuraa, sen parempi iskari. Kovat paineet ja kevyt kuorma antaa huonon tuloksen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2016, 00:15
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tuli tuosta mieleen
Kun iskaritesterit oli vielä uusi keksintö ja jonkun ison valmistajan testikärry kiersi kylästä toiseen kävin tietysti omalla autolla siinä...Testitulokset aivan kaameita ja ukko löi lapun kouraan mihin oli vielä kirjoittanut käsin jotain vaarallisen huonosta iskunvaimennuksesta.
Kävin äkkiä kotoa hakemassa ostokuitin ja takas niiden edustajien luokse kärryn viereen. Heidän edustamansa merkin iskarit oli asennettu autooni kaks päivää ennen testausta joten tuli monenmoista selitystä mut takuuseen sain kierroksen uusia hakea varaosaputkasta heidän piikkiinsä (eikä iskareissa mitään vikaa ollut )
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2016, 08:32
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tuli tuosta mieleen
Kun iskaritesterit oli vielä uusi keksintö ja jonkun ison valmistajan testikärry kiersi kylästä toiseen kävin tietysti omalla autolla siinä...Testitulokset aivan kaameita ja ukko löi lapun kouraan mihin oli vielä kirjoittanut käsin jotain vaarallisen huonosta iskunvaimennuksesta.
Kävin äkkiä kotoa hakemassa ostokuitin ja takas niiden edustajien luokse kärryn viereen. Heidän edustamansa merkin iskarit oli asennettu autooni kaks päivää ennen testausta joten tuli monenmoista selitystä mut takuuseen sain kierroksen uusia hakea varaosaputkasta heidän piikkiinsä (eikä iskareissa mitään vikaa ollut )
Muuten sama homma mutta en saanut uusia iskareita, kloppina Carinaan investoin Monroen vaimentimet joka kulmaan ja viikon sisään tuli testiauto mihin toki sitten mentiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2016, 11:10
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Edellisessä autossa oli takana aina huonot arvot.(paku ja tyhjä tavaratila niin ei antanut hyviä lukemia testissä) Yhtenä vuonna katsuri mainitsi isosta keskinäisestä erosta taka-akselilla. Ajattelin että sieltä on toinen iskari mennyt kun autoliike oli uusinut vaan toisen aikanaan.

Seuraavaan katsastukseen uusin sitten iskarit, mutta lukemat pysyi ihan samoina. Myös keskinäinen ero.

Viimeisin katsastus oli noilla samoilla, silloin vuoden ikäisillä iskareilla ja lukemat olikin todella hyvät. Tuolla kerralla huomasin että auto oli aivan niiden tärylätkien reunalla. En tiedä vaikuttiko se sitten lukemiin.

Muuta remonttia ei oltu tehty alustaan tuolla välillä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2016, 20:11
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Itsellä parissa autossa iskarit ollut ihan loppu kun autoa leimannut, eikä ne mikään ongelma leimalla ollut. Eräässä pelissä katsuri jopa kehui niitä iskareita hyväksi vaikka se auto heilui kuin tuksu konsanaan. Parempi on kun kaikki iskarit on vaan suoraan loppu niin ei ole mitään eroa akseleiden välillä Pääsee iskari testin helposti läpi.

Eri asia onkin sitten onko tuollainen auto kuin turvallinen.. Ehkä tuo enemmän kertoo kuinka turha testi on kyseessä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2016, 21:05
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Edellisessä autossa oli takana aina huonot arvot.(paku ja tyhjä tavaratila niin ei antanut hyviä lukemia testissä) Yhtenä vuonna katsuri mainitsi isosta keskinäisestä erosta taka-akselilla. Ajattelin että sieltä on toinen iskari mennyt kun autoliike oli uusinut vaan toisen aikanaan.

Seuraavaan katsastukseen uusin sitten iskarit, mutta lukemat pysyi ihan samoina. Myös keskinäinen ero.

Viimeisin katsastus oli noilla samoilla, silloin vuoden ikäisillä iskareilla ja lukemat olikin todella hyvät. Tuolla kerralla huomasin että auto oli aivan niiden tärylätkien reunalla. En tiedä vaikuttiko se sitten lukemiin.

Muuta remonttia ei oltu tehty alustaan tuolla välillä.
Mulle joskus sanoi katsuri kun hilussa on pikkuisen jämäkämmät jouset ja nostettu hieman, lavalla ei ole painoa jne että ei saa oikein iskareita testattua. Vanhat ennen jousien laittoa niin sanoi samaa, koskaan ei ole pompannut niistä vaikka ne vanhat iskarit oli ihan kypsät kun vaihdoin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2016, 22:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Joskus ollu HoiJakasta iskari kokonaan irti ja tulos silti ihan ok, ruosteinen lehtipakka vaimentaa hyvin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teho arvoita Vetoja Tekniikka & Jutustelu 23 31.03.2015 09:09
Iskunvaimentimen tappikiinnitys HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 5 23.03.2007 09:01
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40


Sivu luotu: 07:04 (GMT +2).