Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Miksi ei tuu enempää kuin 91%? Onks se joku teoreettinen maksimi?
|
Täyttä 100%:ia ei voi saada, koska iskaritesteri ei testaa vain iskaria vaan koko auton akselistoa. Kaikki elastiset kumiripustukset, renkaan profiili, rengaspaine, jousituksen jäykkyys ja -tyyppi, kaikki vaikuttaa. Ehjän täydessä terässä olevan iskarin arvo voi olla karkeesti kaikkea 40-90%:n väliltä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Itse olen nähnyt iskaritestin hyödyn siinä, että se voi paljastaa jos samalla akselilla toinen iskareista on kyrvähtänyt ja voi auttaa auton omistajaa seuraamaan muutoksia jos muistaa minkälaiset tulokset oli edellisessä katsastuksessa.
|
Nimenomaan, mut lukemat eivät ole vertailukelpoisia erimerkkisten koneiden välillä. Toinen toosa saattaa näyttää 40%, toinen 70%. Ja toisen mielestä toinen iskari voi olla hylkykunnossa, vaikkapa 50% heikompi kuin toinen, toisen testerin mielestä ihan jees, jopa parempi mitä se toinen puoli. Mittaavat eri taajuudella ja/tai tyylillä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Kannattaa muuten oikeesti katella renkaan paineet, mulla rajoilla olevat iskarit takana, mutta tosin 3bar painetta takarenkaissa, kamat kun kontista nosti pois leimalle, niin 2" nousi perä 
|
Liittyyks tää iskareihin mitenkään jos perä nousee kun lastin purkaa pois?