Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2016, 22:57
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja allu-85 Näytä viesti
Emäntä oli volvollaan katsastuksessa. Etuiskareiden prosentit 91 ja 54%. Ja hylätty tuli. Syynä heilahduksenvaimennin, vaimennuskyky riittämätön edessä. Kysymys: onko molemmat iskarit vaihtokunnossa? Ja tiedän kyllä, että molemmat vaihdettava yhtä aikaa. Takana prossat 73 ja 68%.
Tuossa ei olisi hylättyä tullut jos edesssä oleva arvon ero olisi ollut pienempi nimimerkillä oman maasturin katsastettua oli iskari testissä 40% vaimennusta ja jopa 33% se ainoastaan että samalla akselilla on liian suuri vaimennusteho niin on riittävä peruste hylättyyn vähän periaatteessa sama kuin jarruissa ei se teho periaatteessa vaan se molemmin puolinen välinen jarrutusvoiman ero.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2016, 23:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Tuossa ei olisi hylättyä tullut jos edesssä oleva arvon ero olisi ollut pienempi nimimerkillä oman maasturin katsastettua oli iskari testissä 40% vaimennusta ja jopa 33% se ainoastaan että samalla akselilla on liian suuri vaimennusteho niin on riittävä peruste hylättyyn vähän periaatteessa sama kuin jarruissa ei se teho periaatteessa vaan se molemmin puolinen välinen jarrutusvoiman ero.
Aika hyvin sanottu...
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2016, 06:43
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Täältä näyttäis löytyvän tietoa asiasta suomenkielellä jos kiinnostaa:

http://mandata.pp.fi/Testaustekniikk...nintestaus.htm

Eli käytännössä noita testimenetelmiä on yleisesti kahta erilaista: Eusama ja Boge. Iskaritesteri on hyvä apuväline, koska muistaakseni n. 50% iskarivioista on sellaisia että niitä on hankala ilman testeriä todeta luotettavasti. Yleensä aina kun testeri näyttää huonoja lukemia - on joko silmämääräisesti tai auton sisällä ollessa todettavissa myös että iskarissa on vikaa. Tuomiota viallisesta iskarista ei voi pelkästään tehdä testerin lukemien perusteella, vaan mielestäni se on aina pyrittävä todentamaan myös jollakin muualla tavalla (silmämääräisesti, koeajo, kyseisen kulman painelu jne).

Viimeksi muokannut Tate : 26.02.2016 06:49
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2016, 06:53
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Sen verran vielä lisään että joskus kun iskaritesteri on näyttänyt huonoja lukemia, niin vika on voinut olla myös jossain muualla. Esim. on ollut viallisia akseliston kiinnityksiä auton koriin ja se on aiheuttanut heikon arvon tai pelkästään iskarin kiinnityshela voi monesti olla väljä. Sen vuoksi on varmistuttava että vika todella on iskarissa, eikä sen kiinnityksessä, muissa akselistorakenteissa tai renkaissa. Unohtamatta painoa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teho arvoita Vetoja Tekniikka & Jutustelu 23 31.03.2015 09:09
Iskunvaimentimen tappikiinnitys HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 5 23.03.2007 09:01
Teho laturit Tumi Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 14:24
Teho/paino jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 43 02.08.2004 19:40


Sivu luotu: 01:40 (GMT +2).