Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.01.2016, 10:40
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Rumpivaihtajan joo katoinkin läpi, mutta hiukkasen hankala toteuttaa tässä tilanteessa.

Ja hiukan selventääkseni, en ole tekemässä mitään suorakytkentälaatikkoa vaan ihan kytkimellä vaihteet sisään. Tämä sen takia, että katsastus näin vaatii. Vaihdekeppi voi olla kokonaan sähköinen, koska hätätilassa vedon saa pois, lykkäämällä jakoskin vapaalle ja se yhteys kuitenkin on mekaaninen (ihana tämä trafin pykäläviidakko )

Lisäsyyn sain tähän muutokseen, kun istutin emännän kuppipenkkiin. Hän minua 10 cm lyhyempi, ja olipahan mielenkiintoinen asento, mistä joutu vitosen tai pakin sorvaa sisään. Vyöt tiukalla tällaisella 175 cm lyhyelle keppi tulee liian paljon sivulle ja suuret liikeradat kepissä ei helpota asiaa.

Sähköllä toteutettaessa jos ei vaihde mene silmään, eli karamoottori toteaa jerkun loppuvan, se vetää vapaalle. Laskeskelin tuossa nuita voimia ja totesin sen olevan mahdollista toteuttaa niin, että jos ihminen saa työnnettyä vaihteen silmään voimalla x ja moottori lopettaa työnnön kun voima on yli 1000N, niin se mihin moottori lopettaa vastaa 58N voimaa kepin päästä. Tuollaisella voimalla ei saa vaihdetta väkisin silmään.

Vaihtoajassa ei välttämättä hirveitä voiteta, mutta saapahan sporttisen fiiliksen nykiessä keppiä ees taas ja jollainhan se kylähullun maine on pidettävä yllä
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:29 (GMT +2).