Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.01.2016, 00:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Sama päänvaiva.


Mietiskelly ite kans lootan parantelua,olis käheetä ku ylämäessä tai mutaspoorissa vetelis vaan isompaa ilman et tarttis väkisin runtata sisään synkkojen huutaessa leipää. Mun mielestä se vaihtaminen ei nopeudu sillä et tekee erilaisen kaavion vaikka sekventiaali kivampi oliskin. Olihan ralli autoissakin suorakytkentä lootaa H-kaaviolla ja on vieläkin. En tiijä millaset lootat on uusissa WRC autoissa mut arvailisin et jonkinlainen robotisoitu suorakytkentä laatikko. Mulle kelpais hyvin sekventiaali suorakytkis,en tiijä vaan onko semmosia saatavilla edes mitenkään järkevään hintaan,lähin taitaa olla Tremecin kisa-aski mut nissä ei oo sopivia välityksiä,tiuhin ykkönen on jotain pikkasen päälle kolmen ku meikäläisen kotterossa pitää olla yli neljän. Eikä nekään mitään halpoja ole,sithän rataspaketteja tekee jotkut pajat mut johki Tojotan lootaan neki maksaa sen verran et ei taida kynnet pystyä.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.01.2016, 09:40
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ite oon tottunu jostakin syystä siihen, et löytyy se kytkinpoljin, ja sit kepin kaulusta nostamalla ja eteenpäin tuuppaamalla löytyy pakki, taaksepäin vetämällä pykälän vapaalta löytyy robottivaihtaja, ja siitä pykälä taaksepäin löytyy manuaalivaihtaja.
Oikeelle tökkimällä menee isommalle pykälälle, vasemmalle tökkimällä pienemmälle....
Omalla osalla vitsi piilee siinä että en muistaakseni ole koskaan ajanut sellaisella robotiikalla tms. jossa pykälä suurenis taaksepäin Toistakymmentä erilaista sellaista kepukkaa tullut hämmennettyä mutta kaikki on ollu väärinpäin!
Omaksi jos sellainen tulis niin saattais mikrokytkinten johdot vaihtua ristiin hyvin äkkiä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mietiskelly ite kans lootan parantelua,olis käheetä ku ylämäessä tai mutaspoorissa vetelis vaan isompaa ilman et tarttis väkisin runtata sisään synkkojen huutaessa leipää. Mun mielestä se vaihtaminen ei nopeudu sillä et tekee erilaisen kaavion vaikka sekventiaali kivampi oliskin. Olihan ralli autoissakin suorakytkentä lootaa H-kaaviolla ja on vieläkin. En tiijä millaset lootat on uusissa WRC autoissa mut arvailisin et jonkinlainen robotisoitu suorakytkentä laatikko. Mulle kelpais hyvin sekventiaali suorakytkis,en tiijä vaan onko semmosia saatavilla edes mitenkään järkevään hintaan,lähin taitaa olla Tremecin kisa-aski mut nissä ei oo sopivia välityksiä,tiuhin ykkönen on jotain pikkasen päälle kolmen ku meikäläisen kotterossa pitää olla yli neljän. Eikä nekään mitään halpoja ole,sithän rataspaketteja tekee jotkut pajat mut johki Tojotan lootaan neki maksaa sen verran et ei taida kynnet pystyä.
Juurikin suorakytkentä taitaa olla se sana sekventaalien ja minkä tahansa manuaaliperiaattella toimivan laatikon nopeaan vaihtamiseen. Automatisoidut manuaalitkin haukottelee vaihtamistilanteessa jos äly pelaa suunnitellusti, em. synkrot vaatii aikansa.
Se kytkimen polkeminen siitä pitäisi pois saada jos haluaa katkotonta vetoa.

Mutta että kohtahan me tiedetään miten se pelaa normilootalla
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2016, 15:21
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Laitoin ne mallinnetut palikat tonne projektikertomuksen jatkoksi. Kuinka nopeasti synkrot kestää teoriassa vaihtaa vaihdetta, tai siis onko siihen joku aika, mitä se vaihteenvaihto ei sais mielellään alittaa?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2016, 00:24
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Laitoin ne mallinnetut palikat tonne projektikertomuksen jatkoksi. Kuinka nopeasti synkrot kestää teoriassa vaihtaa vaihdetta, tai siis onko siihen joku aika, mitä se vaihteenvaihto ei sais mielellään alittaa?
Riippuu pyörintä erosta se vaihtoaika,tietty keppi voimastakin kun väkisin survomalla nopeutuu. Öljyn laatukin vaikuttaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2016, 05:06
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Omassa kilpa escortissa on tehty syncro laatikko niin melkeen joka vaihdolla rusahtaa. Pääsin kokeilemaan kytkyllä varustettua escorttia niin on tosi iso ero vaihtamisessa. Patrollissa on kuitenkin paljon enemmän rautaa kuin Voortin isossa laatikossa. Kyllähän nytkin voit vetää ykköseltä kakkoseen ja kolmosesta neloseen yhtä nopeasti kuin tolla sekventaali kepillä. Epäilen vaan että tuuttaa varattua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2016, 06:06
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Lähinnä tarkotan että yleensä se hitaus tulee laatikon sisältä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2016, 08:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Jos karamoottorilla toteuttaa niin eikö ole vaarana, et on hampaat vastakkain?

Karamoottori ei taida tossa vaiheessa kysellä onko kolot kohdakkain vaan survoo siihen väli lihalle väkisin ja jostain särkyy


Ilma ois siirtelemiseen parempi jossei ole kohdalla niin liikepysähtyy ja kytkintä nostettaessa poksahtaa vaihde paikalleen


Eikös sen vuoksi ralliautoissa ole syncronoimattomat laatikot, ettei ole vaaraa hampaiden vastakkain pysähtymisestä/nopeudentasaantumisesta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.01.2016, 09:01
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Karamoottorit on asemantureilla olevia, eli ei ole vaarana väkisin väärään väliin meno. Logiikka saa tiedon, että sylinteri ei mene asemaansa-> vetää laatikon takaisin vapaalle, tai ainakin yrittää. Tämä siis sillon jos esim laatikon sisältä särkyy jotain.

Kuvitteleppa kuin hankala on toteuttaa pneumatiikalla kyseinen systeemi. Ei ole kahdella sylinterillä mahdollista, vaikka miten yrittäisi. Ja pneumatiikan asema-ajo vaatisi helkkarinmoisen määrän antureita. Toisinkuin tuo karamoottori laskee vain kierroksia ja on sääsuojattu paketti. Tiedä sitten, kukin tietenkin toteuttaa tyylillään ja voihan se olla, että joku toinen saisi pneumatiikalla paremman tuloksen Mutta itsella on toi logiikan kanssa leikkiminen tutumpi juttu kuin pneumatiikan kanssa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:28 (GMT +2).