![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1601
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli siis vaihtamalla R-sarjan laatikosta kytkinakselin ja kopan AX:ään.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#1602
|
||||
|
||||
![]()
Tää oli päässyt oiken Sema Showhun näytille
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#1603
|
||||
|
||||
![]()
Hpa motorsportin sarja maksaa nuin 1500 taalaa ja sopii vain pensa jeeppeihin.
Pensa hilun kytkin kopalla, kytkinakselilla ja acmen setillä saa 1.9tdin jeeppiin kanssa, loppuhinta melkein sama. Saa ajaa melkoisen pätkän ennen kuin kulut on polttoaineen säästöllä säästynyt takasin, joten muutosta ei oikein voi sillä perustella. Teknisesti mielenkiintoista touhua jos ei lompsasta ole kiinni, tai osaa itse tehdä kaiken. Mersut vaativat muutoksia öljypohjaan/pumppuun muiden muutosten lisäksi.
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants. |
#1604
|
|||
|
|||
![]()
Moro.
Pakkasilla Jeeppi latailee iloisesti 14,8v, lauhoilla n.14v. näyttää että vaiva on pahenemaan päin. mitä enemmän kylymää, sitä korkeampi jännite. Mistä päin alkais vikaa katteleen? säätäjä on ilmeisesti "tietokonneessa" tai jossakin muualla kuin laturissa?? ekana tullee mieleen että säätäjä ei saa sähköä tai maata riittävästi? Auto xj 2,5td -99 |
#1605
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä onko joissain uudemmissa XJ:ssä sama systeemi kuin ZJ:ssä, eli nuuhkii akun lämpötilaa ja säätää sen mukaan latausjännitettä? Tietääkseni ei, mutta kannattaa varmistaa onko akun alla akkukotelossa jonkinsortin anturi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1606
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mun käyttis audi (A6 2.7bit) lataa kylmänä myös selkeesti yli 14v ja lauhemmalla kelillä sit lähelle 14v ja taitaa lähes kaikki laturit käyttäytyä tolleen.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#1607
|
||||
|
||||
![]()
1990 xj peruutusvalot hukassa. Polttimon kannalle tulee peruutusasennossa 0.8V jännite. NSS-kytkin tarkastettu, virta häviää johonkin enkä usko, koko johto on hapettunut pilalle. Onko havaintoa, onko noissa muita liitoksia välissä kuin NSS:n liitos. Mikäs muu on peruutusvalojen sulakkeen takana?
4.0 ja AW-4 tekniikkana. |
#1608
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisekseen: Omastani, kun purin sisustan pois hitsuksien tieltä niin löyty useempikin kaapeli, joka oli hapettunut poikki. Toisinaan (tällähetkellä) pakkivalot toimii, kun laatikko on lämmin ja laajenee sen verran, että puristaa NSS:n vähän kasaan. Kylmänä ei pakkivaloista tietoakaan... Joskus hukkasin sen lukitusrenkaan NSS:n kiinnitys mutterin alta... Eikä pysy kiristämälläkään kuin pari päivää riittävän tiukalla... Tiedä oliko apuja vai ei, mutta tällain täällä mennään... |
#1609
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1610
|
|||
|
|||
![]()
Tommonen kuva on ollut palstalla aiemminkin...
|
#1611
|
||||
|
||||
![]()
Moro jeepistit,tossa auton ostoa suunittelen,palstaa lukenut ahkerasti ja hyviä juttuja ollut,suunitelmissa olisi vm-90 eteenpäin oleva cherokee,taitaa olla avoimilla perillä suurin osa?onko gran cherokeessä lukot etenä ja takana?tossa mitä lukenut palstaa niin jeepin saisi aika pienellä työllä maastokelpoiseksi.mitenköhän muuten kestäisi,kevyttä offia,ei mitään nilkkasuorana vetoa.mikä vuosimalli olisi hyvä rakentelun kohde,bensa vehje pitäisi olla.mitkä ovat heikot kohdat jeepeissä.
|
#1612
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#1613
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Heikot kohdat Jeepissä (pätee aika hyvin sekä XJ että ZJ): * Matalahko maavara vakiona * Itsekantava kori -> kestää kyllä kohtalaisesti, mutta varsinkin vanhemmat XJ:t voi vähän kovemmassa käytössä väsähtää metsässä jos ei koria vahvista. Perus safarihommissa ei onglmeaa * Alkuperäiset pellistä prässätyt tukivarret on heikot. Ainakin alatukivarret kannattaisi vaihtaa säädettäviin järeämpiin malleihin * XJ:n tinasta tehty bensatankki -> jotakuinkin vaatii panssarin, jollei sitten aja todella varovasti. * ..on niitä sitten muitakin, mutta safarioffissa nuo on ne herkimmät. Kovemmassa ajossa sitten hajoaa paljon kaikkea muutakin ![]() Kaikkihan hajoaa, voimansiirrosta akselit tietysti niinkuin missä tahansa maasturissa jos liikaa rääkkää. Yleisesti ottaen kipuraja korotussarjojen ja vaadittavien muutosten hinnan suhteen, ja toisaalta rengaskoon suhteen on jotakuinkin ~3" alustakorotusta, ja 31"-32" renkaat. 32" renkaat ainakin omasta mielestäni ehdoton maksimi ajaa orkkisvälityksillä. 4.0 kone + automaattilaatikko on fiksuin voimapaketti metsään, jollei sitten välttämättä halua ajaa manuaalilla. Unohda 2.5 litran kone, se on juuri sen verran puhditon että bensaa lopulta palaa lähes yhtä paljon kuin 4.0 koneella - ja jos/ kun tehoa tarvitsee, kuutosessa sitä on ja nelosessa ei ![]() Paras vuosimalli? '91-'99. '00-'01 oli low- pinion etuakseli, ja moottoreihin tuli kansi joka tykkää haljeta; niitä 0331- kansia on maailmalla hajonnut pilvin pimein. Täällä on niin vähän tuon ikäisiä Jeeppejä, että ongelma ei ole kovin tunnettu, mutta se ei poista tosiasiaa että '00-'01 koneissa kansi ON varsin herkkä hajoamaan varsinkin jos kone pääsee ylikuumenemaan. '96 tuli OBDII- moottorinohjaus, itse ostaisin XJ:n joka on joko '91-'95, tai sitten '97-'99. '96 oli kaikinpuolin outo välivuosi, jolloin oli sekaisin kaikkea mahdollista..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1614
|
||||
|
||||
![]()
Eikös peruutusvalojen sulake ole se, missä on merkintä B-U eli back-up? Ei ole mitään kirjallisuutta tähän, niin saattaa olla vähän tyhmiäkin kysymyksiä.
|
#1615
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vika löyty lopulta hapettuneesta vetokoukun johtosarjasta. Pari johtoa oli murtunu ja sai pilkkoo lähes koko johtosarjan mitalta piuhaa poikki, ennenku tuli puhdasta lankaa vastaan, piti kattoo et kuin pitkälle se hapettuma johdossa murtumakohdasta oikein etenee. Itseltä purin koko johtosarjan pois, kun oli koukun pistoke myös niin huonossa kunnossa. Jossain välissä sitten uusi sarja tilalle. |
#1616
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1617
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kukin tyylillään, mutta oikeilla välityksillä ajaminen on paljon mukavempaa. Isoilla renkailla ja liian pitkillä välityksillä automaattilaatikko kuumenee älyttömästi, ja varsinkin maantiellä laatikko tahtoo koko ajan hämmentää isomman ja pienemmän välillä, kun ei välitykset osu kohdilleen. Ylivaihde harvemmin haluaa pysyä päällä. Metsässä joutuu käyttämään enemmän kaasua että jaksaa mennä -> riski jonkin paikan hajoamiseen kasvaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1618
|
||||
|
||||
![]()
Joutuuhan näillä muutenkin vähän kaasua käyttämään kun isopyörästen lukollisten kanssa samat mestat ajaa... Oon mä kyllä ollu sellasellakin jeepsafarilla jossa autoihin oli laitettu kaikki mahdollinen tingentangeli mitä pikkupyöräsessä voi olla ja voi ristus sitä vinssaamisen määrää kun talvikelissäkään ei konetta uskallettu käyttää yli 1500 rpm
![]() Viimeksi muokannut Pertsi : 10.01.2015 19:35 |
#1619
|
||||
|
||||
![]()
No en minä siitä puhunutkaan ettei pitäisi tai tarttisi kierroksia käyttää. Kyllä tuota 5.9 konettakin saa välillä laulattaa punarajalla jos tahtoo edetä, vaikka on tiheät välitykset
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.01.2015 00:27 |
#1620
|
||||
|
||||
![]()
Mitä eroa on xj:n alustassa vuosimallin -90 ja-91 välillä? Sitten toinen kysymys,oon lukenut että olisi renix koneita ja ho koneita,elikkä voisko joku valaista vähän tietämätöntä.
|
#1621
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minulla on tuo 1990 ja näyttäisi olevan, että se on kanssa sellainen välimalli ettei 1989 osat käy eikä myöskään 1991 osat käy. |
#1622
|
||||
|
||||
![]()
okei kiitoksia,eli suosiolla vaa 91 eteenpäin,tai sillai kun tuo timo_l aikaisemmin kirjoitteli.
|
#1623
|
||||
|
||||
![]()
Alustoissa ei ole mitään eroa '84-'01. Akseleissa hieman, mutta niiden kiinnityksessä ei, eikä ohjauksessakaan.
'87-'90 = Renix '91-'01 = HO Osta suosiolla HO, kaikki on helpompaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1624
|
||||
|
||||
![]()
Rakenteellisia eroja on: -89 asti isommat takajarrut ja non-c-klippi takavetarit, 90 lähtien on pienemmät takajarrut (samoin etujarrut erilaiset: levyt, palat, satulat), C-klippi-vetarit takana, 91 lähtien softa moottorinohjaukseen Chryslerin ja silloin on H.O.-koneet, eli ei ole olemassa samanvuotisia autoja jotka olisi non-H.O.ja H.O. , tuntuu olevan aika yleistä että mulle kerrotaan että mulla on sellainen -92 XJ H.O.-koneella (ihan kun olis -92:sessa vaihtoehtoja, kun ei ole sellaista non-H.O.-konetta -91 lähtien ollenkaan...), eli vanhempi 87-90 on AINA Renix non-H.O. ja -91 ja uudemmat on aina H.O.-koneisia.
__________________
Killing time is not murder |
#1625
|
||||
|
||||
![]()
Juu, sitä minä noilla akseleiden eroilla meinasin. En jaksanut alkaa pikkutietoja näppäilemään
![]() Ja joo, noista vuosimalleista tosiaan sanon itsekin aina, koska täällä todellakin on hämmästyttävän paljon '89 ja '90 mallivuoden autoja olevinaan '91 tai '92 malleina. Mistä lie halvalla saatu tänne joku jämävarasto aikanaan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |