Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.01.2015, 00:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Moro jeepistit,tossa auton ostoa suunittelen,palstaa lukenut ahkerasti ja hyviä juttuja ollut,suunitelmissa olisi vm-90 eteenpäin oleva cherokee
Jos ostat Cherokeen (XJ), osta mallivuoden (!!!) '91 tai uudempi. Tekniikka on niissä parempi. Eli tarkista VIN- koodista 10. kirjain, pitää olla M ('91) tai siitä eteenpäin.


Lainaus:
taitaa olla avoimilla perillä suurin osa?onko gran cherokeessä lukot etenä ja takana?
XJ:ssä aina avoin etuperä, takaperä joko avoin tai kitkalukko - joka yleensä loppuunkulunut. Eikä se kitkalukko metsässä kunnolla pidä kuitenkaan. '93-'98 Grand Cherokee (ZJ) sama juttu, eli avoin etuperä ja avoin tai kitkalukollinen takaperä. Jos haluaa halvalla menokykyä, varmistu että on avoin takaperä, ja osta sinne lunchbox- lukko.

Lainaus:
tossa mitä lukenut palstaa niin jeepin saisi aika pienellä työllä maastokelpoiseksi.mitenköhän muuten kestäisi,kevyttä offia,ei mitään nilkkasuorana vetoa.mikä vuosimalli olisi hyvä rakentelun kohde,bensa vehje pitäisi olla.mitkä ovat heikot kohdat jeepeissä.
Olet lukenut ihan oikein. Alusta on varsin toimiva rakenteeltaan, kori on pienehkö ja kevyt, ja kulkee maastossa oikeasti hyvin varsin pienelläkin laitolla.

Heikot kohdat Jeepissä (pätee aika hyvin sekä XJ että ZJ):
* Matalahko maavara vakiona
* Itsekantava kori -> kestää kyllä kohtalaisesti, mutta varsinkin vanhemmat XJ:t voi vähän kovemmassa käytössä väsähtää metsässä jos ei koria vahvista. Perus safarihommissa ei onglmeaa
* Alkuperäiset pellistä prässätyt tukivarret on heikot. Ainakin alatukivarret kannattaisi vaihtaa säädettäviin järeämpiin malleihin
* XJ:n tinasta tehty bensatankki -> jotakuinkin vaatii panssarin, jollei sitten aja todella varovasti.
* ..on niitä sitten muitakin, mutta safarioffissa nuo on ne herkimmät. Kovemmassa ajossa sitten hajoaa paljon kaikkea muutakin

Kaikkihan hajoaa, voimansiirrosta akselit tietysti niinkuin missä tahansa maasturissa jos liikaa rääkkää. Yleisesti ottaen kipuraja korotussarjojen ja vaadittavien muutosten hinnan suhteen, ja toisaalta rengaskoon suhteen on jotakuinkin ~3" alustakorotusta, ja 31"-32" renkaat. 32" renkaat ainakin omasta mielestäni ehdoton maksimi ajaa orkkisvälityksillä.

4.0 kone + automaattilaatikko on fiksuin voimapaketti metsään, jollei sitten välttämättä halua ajaa manuaalilla. Unohda 2.5 litran kone, se on juuri sen verran puhditon että bensaa lopulta palaa lähes yhtä paljon kuin 4.0 koneella - ja jos/ kun tehoa tarvitsee, kuutosessa sitä on ja nelosessa ei Kumpi tahansa bensakone perushuollot tehtynä kestää lähes ikuisuuden, kuutoskoneen perässä oleva automaatti samoin. Tietyt manuaalilaatikot on hieman huonossa maineessa; anturiongelmia koneissa jonkin verran on, mutta aika helpot diagnosoida ja saada netin kautta apua, ettei mene turhaan rahaa hukkaan vääriä osia ostaessa..

Paras vuosimalli? '91-'99. '00-'01 oli low- pinion etuakseli, ja moottoreihin tuli kansi joka tykkää haljeta; niitä 0331- kansia on maailmalla hajonnut pilvin pimein. Täällä on niin vähän tuon ikäisiä Jeeppejä, että ongelma ei ole kovin tunnettu, mutta se ei poista tosiasiaa että '00-'01 koneissa kansi ON varsin herkkä hajoamaan varsinkin jos kone pääsee ylikuumenemaan.

'96 tuli OBDII- moottorinohjaus, itse ostaisin XJ:n joka on joko '91-'95, tai sitten '97-'99. '96 oli kaikinpuolin outo välivuosi, jolloin oli sekaisin kaikkea mahdollista..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:28 (GMT +2).