Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2015, 15:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Alustoissa ei ole mitään eroa '84-'01. Akseleissa hieman, mutta niiden kiinnityksessä ei, eikä ohjauksessakaan.

'87-'90 = Renix
'91-'01 = HO

Osta suosiolla HO, kaikki on helpompaa..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2015, 16:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Alustoissa ei ole mitään eroa '84-'01. Akseleissa hieman, mutta niiden kiinnityksessä ei, eikä ohjauksessakaan.

'87-'90 = Renix
'91-'01 = HO

Osta suosiolla HO, kaikki on helpompaa..
Rakenteellisia eroja on: -89 asti isommat takajarrut ja non-c-klippi takavetarit, 90 lähtien on pienemmät takajarrut (samoin etujarrut erilaiset: levyt, palat, satulat), C-klippi-vetarit takana, 91 lähtien softa moottorinohjaukseen Chryslerin ja silloin on H.O.-koneet, eli ei ole olemassa samanvuotisia autoja jotka olisi non-H.O.ja H.O. , tuntuu olevan aika yleistä että mulle kerrotaan että mulla on sellainen -92 XJ H.O.-koneella (ihan kun olis -92:sessa vaihtoehtoja, kun ei ole sellaista non-H.O.-konetta -91 lähtien ollenkaan...), eli vanhempi 87-90 on AINA Renix non-H.O. ja -91 ja uudemmat on aina H.O.-koneisia.
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2015, 18:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, sitä minä noilla akseleiden eroilla meinasin. En jaksanut alkaa pikkutietoja näppäilemään

Ja joo, noista vuosimalleista tosiaan sanon itsekin aina, koska täällä todellakin on hämmästyttävän paljon '89 ja '90 mallivuoden autoja olevinaan '91 tai '92 malleina. Mistä lie halvalla saatu tänne joku jämävarasto aikanaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2015, 13:16
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Jatketaanpas peruutusvaloasialla. NSS-liittimelle tulee äkkiä mitaten sellainen 7-9V jännite. Kojetaulun alla on vielä yksi liitin ja sinne tulee vähän reilu 10V. Sulakkeelle tulee ~12V, mikä on suurinpiirtein sama kuin akussa nyt oleva jännite.
Jos NSS:n kautta kiertää, niin jännitehäviä on luokkaa 0,1-0,2V ja kun lykkää akulta suoraan plussan sitä kautta, niin peruutusvalot syttyy. Eli vika on jossain siellä sulakkeen ja konehuoneessa olevan NSS-liitoksen välissä. Se väli on taas suojaputkessa ja vielä teipattuna. Jospa vetäisi NSS:lle syötön vaikka 10A sulakkeen kautta suoraan akulta (siinä on valmis piuha sulakekantoineen jonkin viritelmän takia), niin pitäisi toimia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2015, 20:23
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, sitä minä noilla akseleiden eroilla meinasin. En jaksanut alkaa pikkutietoja näppäilemään

Ja joo, noista vuosimalleista tosiaan sanon itsekin aina, koska täällä todellakin on hämmästyttävän paljon '89 ja '90 mallivuoden autoja olevinaan '91 tai '92 malleina. Mistä lie halvalla saatu tänne joku jämävarasto aikanaan
Maahantuonnin yhteydessähän ne helposti seisoo rekisteröimättöminä jossain kauppiaan varastossa ennenku käyvät kaupaksi. Ja monelle auton vuosimalli on se mikä ensirekisteröinnin yhteydessä rekisteriotteessa sanotaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2015, 12:06
S4ukki S4ukki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.12.14
Sijainti: satakunta
Viestit: 7
Perusasetus

Paljonko porukalla xj:t kuluttaa?
Kyseessä 88vm 4.0 manuaali, itsellä menee noin 25l vaikka olisi normiajossa , onko jossai vikaa ja mistähän kannattaisi etsiä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2015, 18:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

On vikaa, pitäisi mennä maantiellä puolella tuosta ja kaupungissakin vajaa kymppi vähemmän..

Vikakoodejahan noista ei oikein saa, eli pitäisi ottaa yleismittari kouraan ja alkaa mitata antureita. Äkkipäätään tulee mieleen että älyboksi luulee koneen käyvän kylmänä vaikka on lämmin, tai lambda- arvo viturallaan?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2015, 19:04
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On vikaa, pitäisi mennä maantiellä puolella tuosta ja kaupungissakin vajaa kymppi vähemmän..

Vikakoodejahan noista ei oikein saa, eli pitäisi ottaa yleismittari kouraan ja alkaa mitata antureita. Äkkipäätään tulee mieleen että älyboksi luulee koneen käyvän kylmänä vaikka on lämmin, tai lambda- arvo viturallaan?
Oma menee vielä nirkosen pienemmällä 235/75R15 Kumhoilla jos maltaa ajella kiltisti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2015, 20:05
S4ukki S4ukki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.12.14
Sijainti: satakunta
Viestit: 7
Perusasetus

kuluttaaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On vikaa, pitäisi mennä maantiellä puolella tuosta ja kaupungissakin vajaa kymppi vähemmän..

Vikakoodejahan noista ei oikein saa, eli pitäisi ottaa yleismittari kouraan ja alkaa mitata antureita. Äkkipäätään tulee mieleen että älyboksi luulee koneen käyvän kylmänä vaikka on lämmin, tai lambda- arvo viturallaan?
Lämpömittari kylläkin nousee vain noin neljänneksen kabiinin mittarin mukaan, kertokaa nyt tyhmälle millain ja mistä niitä mittailee? Varmaan auton ollessa käynnissä kuitenkin.
Missähän sijaitsee termostaatti näissä, voisiko se olla rikki..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 06:43 (GMT +2).