![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Keskuslukitus ilmestyi takaisin toimintaan, kun suihkuttelin tuon rintapellin läpiviennin täyteen WD-40:stä. Pissapoikien moottorit olivat palaneet, joten vaihoin uudet subarusta. Rattiakselin sisltä rupes nousemaan melkonen savu, kun pissapoikaa testailin, niin suihkuttelin senkin täyteen WD:tä, ja savuaminen loppu. Uusia sähkötoimintoja ilmestyy sitämukaa, kun random paikkoihin suihkuttelee korroosionirrottimia. Ilmeisesti apparin etuoven lasin moottori on jumissa, samoin kuin kuskinpuoleinen takamoottori. Kuskin ovesta joku on vieny koko lasinnostimen moottorin kaikkine mekanismeineen, siksi se ei toiminut. Melkoisen mystinen oli nelivedon toiminta... Neliveto päällä veti kolme rengasta tasaisesti, eli takapyörät ja kuskinpuoleinen etunen. rupesin ihmettelemään, jotta miksei apparin puolen pyörä vedä. niin eihän sinne etuvetarin kytkentäkellolle tule ollenkaan alipainetta (vihreä letku). Vieressä roikku valkoinen ja keltainen letku kimpassa jonkinsotin kumisessa liittimessä, mutta missään ei näkyny niille paikkaa. Siihen keltaiseen letkuun tuli alipaine. Konehuoneessa valkoiseen letkuun haarautuu joku sininen anturi? mutta siihen ei mene johtoja. Sitten ne alipaineputket jatkaa matkaansa jonnekkin vaihteistolle. En jaksanut syventyä enää enempää niitä tutkimaan. Konehuoneessa oli irti myös joku sininen alipaineputki irti, jonka päässä oli T-haara, mikä lie se? Onko tuohon etuakselin apparinpuolen vetarin kytkentään jotain hienompaa systeemiä olemassa, vai pitäskö vaan vetää kojelautaan volvon lukkojen alipainehana sitä ohjaamaan? Ai miksikö kuskinpuolen eturengas veti, vaikkei etuakselille tullu edes alipainetta? En halua edes välttämättä tietää...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos vasen vetää, niin oikea vetari ON kytketty, muuten se voima katoais tasauspyörästön ja oikean vetarin (napalukon) väliin!! Eli taitaa olla napalukko kytketty kiinni asentoon ja ilman alipainetta sitä et auki saa (paitsi avaamalla napalukon kansi ja siirtämällä käsin holkki ja haarukka auki asentoon...)...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No onhan sekin tietysti mahdollista, mutta sehän varmistuu vain tutkimalla....
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mistä suomesta etullisesti hiukka jämäkämmät etuiskarit? vai pitäneekö laittaa kusti polkemaan euroopasta?
__________________
Mouho Motorsport |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Käypikö volvo 240:n perämurikka jeeppiin eteen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin D30:n tasauspyörästön rattaat käy Volvon porttaaliakseleihin. Toisaalta, jos en aivan väärin muista, niin Volvon 1031 perä on tosin jokseenkin sama kuin D35, ei D30. Voin muistaa väärinkin
![]() Mulla on kyllä ylimääräinen 3.73-> välitykselle oleva murikka D30- akseliin, jos on tarvis. Saattaisi olla jopa vielä x- kilometriä ajettu 4.10 välityskin tallella, täytyy vaan tarkistaa oliko se oikeasti tuo tiheämpi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |