Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2017, 17:12
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td Näytä viesti
Kuinkas tuon XJ 97 virtalukko irroitetaan? Käyttöakseli hajos ja tilasin äskettäin uuden. En keksinyt kuin lukko irti lähtee, eikä edes alapuolen suojamuovikaan ilmeisesti irtoa lman lukkoa...
näistä mitään apua?
https://www.youtube.com/results?q=je...linder+removal

__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2017, 18:14
cherokee 2.5td cherokee 2.5td ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
Kiitti, kyllä se pois suostui tulemaan, nyt vain osa odottamaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2017, 08:48
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ihan semmonen nice to know juttu kaikille kun oli noista antureista puhetta. jeepin latausjärjestely on hoidettu aika aikuisen oikeesti päin helvettiä, siis tuo ecm ohjaama systeemi. välillä se lataa järjettömällä ylijännitteellä (+17VDC) ja sitten esim vinssikäytössä järjestelmä kuolee ja auto pysyy kuitenkin käynnissä esim (+10,5VDC) jänöllä ja ecm ei älyä alkaa lataamaan.

no summa summarum, olen vahvan sähkön ihminen, mutta tiedän 100% varmana tietona, että hituvirta vehkeet ei oikeesti tykkää jännitteen heitoista, vaikka ecm mukamas reguloi jänöt noihin +5V ja +12V linjoihin sopivaksi, siellä tapahtuu heittoja aina hiukan. me on aukastu nyt noita jeepin ecm:iä pari kappaletta ja niillä komponenteillä mitä sieltä löytyy EI OLE MINKÄÄNLAISTA MAHDOLLISUUTTA "oikeaan" regulointiin ja jännitteen tasaamiseen. eli suomeksi kun ECM sekoilee latauksen kanssa, mikä tahansa hituvirta-anturi voi mennä rikki, alijännitehän tappaa nuo hitukomponentit aina kaikkein varmimmin ja sitten järjetön ylijännite. esimerkkinä, jos laite on suunniteltu toimimaan +5VDC, niin jopa 0,1V heitto jännitteessä voi rikkoa sen, no tästähän seuraa sitten juuri se, että halvalla tuotetut tarvikeanturit hajoaa herkemmin (tai sitten ei), kuin ne kalliimmat OEM anturit (tai sitten ei). tosiasiassa jeep ei ole tehnyt itse yhtään ainutta komponenttiä autoonsa, kaikki on eri alihankkijoiden kalikoita (tarvikeosia), nää on kokoelma eri jenkkiläisen autoteollisuuden "yleisvaraosia", sad but fucking true, näissä ei ole omaa edes Jeep emblemi konepellissä, vaan sekin on tehty "jossain" emblemi tehtaassa jeepin tilauksesta..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2017, 09:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Juu, jännitteensäätö ei ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla toteutettu, ja toisaalta jos PCM:stä hajoaa jännitteensäädin niin periaatteessa koko PCM pitää vaihtaa. Fiksua.. Oletteko mitanneet noita jännitteitä että ne heittelee noin paljon? Ainakin jännitemittarin mukaan mikä omassa autossa on yleismittarin kanssa tsekattuna näyttänyt varsin hyvin oikein, latausjännite on vaihdellut jossain 12,6V ja 15,5V välillä. Onhan siinäkin toki heittoa.

Jos kauheasti pelottaa vinssauksen aiheuttamat ongelmat, niin sitten asentaa toisen akun ja sille oma laturi + jännitteensäädin millä syötetään vain vinssiä/ vinssejä, ja vaikkapa työvaloja yms..?
Toisaalta kovin harvalta olen kuullut että olisi PCM:iä tai antureita vinssatessa hajonnut? Ei toki tarkoita, etteikö niin voisi käydä. Fiksumpihan se olisi jos jännitteensäädin olisi joko laturissa, tai sitten laturista (ja PCM:stä ) erillisenä ulkoisena säätimenä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tosiasiassa jeep ei ole tehnyt itse yhtään ainutta komponenttiä autoonsa, kaikki on eri alihankkijoiden kalikoita (tarvikeosia), nää on kokoelma eri jenkkiläisen autoteollisuuden "yleisvaraosia", sad but fucking true, näissä ei ole omaa edes Jeep emblemi konepellissä, vaan sekin on tehty "jossain" emblemi tehtaassa jeepin tilauksesta..
Ja miten tämä eroaa muista autonvalmistajasta, riippumatta merkistä ja mallista?

Mutta fakta on silti se, että etenkin vielä aikanaan alkuperäisvalmistajille on kuitenkin määritelty tietyt rajat ja toleranssit joiden mukaan osat on tehty. Tarvikevalmistaja taas tekee sen mukaan back-engineeringinä tai jollain muulla keinoin - ja yleensä mahdollisimman halvalla - ja myy sitten sitä osaa joka on yhteensopiva ja yleensä toimiva.
Toisaalta jos tietää kuka on alkuperäisvalmistaja, niin sen "tarvike"osan voi todellakin saada halvemmalla, hyvänä esimerkkinä vaikka lambda- anturi. Alkuperäinen on NTK, ja se maksaa muutaman kympin kappaleelta. Mopar- paketissa oleva on sitten melkolailla kalliimpi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2017, 15:36
Grosse Grosse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.04.16
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 19
Perusasetus

XJ rallatus/kolkotes


Onko väellä kokemusta kyseisestä äänestä?

https://www.youtube.com/watch?v=Nqw-999x-SQ
https://www.youtube.com/watch?v=V1DK...ature=youtu.be


Autona XJ -99 ja koneena VM 2.5td. Monet tuntuvat painivan saman ongelman kanssa ainakin ulkomailla.

Eli auto pitää tyhjäkäynnillä kolinaa/rallatusta, mutta jos kytkimen painaa pohjaan, ääni häviää. Lisäksi ääni pyrkii häviämään, jos jotain pykälää koittaa paikallaan laittamaan päälle ilman kytkintä. Ääni tuntuu myös häviävän, jos kierroksia nostaa yli ~1200. Myös tyhjäkäynnillä ajaessa ääni kuuluu. Kylmällä koneella ääni on erittäin vaimea??

Omassa kuulunut kyseinen rallatus ostamisesta saakka. Uusittu on kytkin kaikkine hiluineen ja vaihdettu laatikkokin kertaalleen. Lisäksi koneen ja loodan välinen adapterilevy on ehjä ja laitettu uudet o-renkaat myös. Silti sama meteli jatkuu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2017, 21:41
Qtka Qtka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.16
Sijainti: Sonkajärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Joo, kyllä rallattaa samalla tavalla... On rallattanut jo n.50tkm:n ajan ei tunnu muuttuvan miksikään joten ei oo tullu tutkittua sen kummemmin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2017, 13:11
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Sama vika/ominaisuus oli omassa XJ, -00, 2.5Td:ssä. Kolmisen vuotta oli käytössä ja ei tuo muuksi muuttunut.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2017, 08:43
saekki saekki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 12
Perusasetus

Morjesta.

Alkanut kiinnostaa XJ:n 4.0 -version laittaminen Disco 2 -kaveriksi. Discosta voisi oikeaa offiautoa vääntää ja XJ:stä enemmän sitten semmosta semioffia/arkiautoa. Näkyy olevan paljon tommosia 200-300tkm ajettuja myynnissä 2-3 tonnin hinnalla. Onko teidän mielestä OK kauppa esim vajaa 300tkm 2500e vai kannattaisiko metskailla vähemmän ajettu? Lueskelin noiden koneiden kestävyydestä ja ilmeisesti nuo nyt kuitenkin sen 400tkm+ kestää jos hyvin pidetty. Mitäpä mieltä? Discossa on niin paljon laitettavaa, että jää ajamiset vähälle. Tarttis saada se kunnolla parkkiin, mutta milläs sitten ajan.

Viimeksi muokannut saekki : 17.03.2017 15:20
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.03.2017, 20:55
Grosse Grosse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.04.16
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtka Näytä viesti
Joo, kyllä rallattaa samalla tavalla... On rallattanut jo n.50tkm:n ajan ei tunnu muuttuvan miksikään joten ei oo tullu tutkittua sen kummemmin...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Sama vika/ominaisuus oli omassa XJ, -00, 2.5Td:ssä. Kolmisen vuotta oli käytössä ja ei tuo muuksi muuttunut.

Jep, itsekin päästellyt 10 000 kilsaa ongelmitta. Mahdollinen ostaja ei välttämättä arvosta kyseistä ominaisuutta. Ajattelin tässä keväällä laittaa tuon vekottimen myyntiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).